Langste / steilste klim
Moderator:Beheerders
Wie weet waar de routes met de langste klimmen zijn? Tevens wil ik graag weten waar de steilste klimmen zijn? En uiteraard een combinatie van beide!
Ik wil namelijk erg graag m"n klimvermogen verbeteren.
Kan iemand mij dit vertellen?
Alvast bedankt!
Greetz, Paul
Ik wil namelijk erg graag m"n klimvermogen verbeteren.
Kan iemand mij dit vertellen?
Alvast bedankt!
Greetz, Paul
Re:Langste / steilste klim
Hey,
Persoonlijk vind ik de route in Nuenen wel mooi. Het is onze thuisroute.
De rode route gaat over de vuilnisbelt en heeft aan één kant wat steilere klimmen met wat afdalingkjes ertussen en aan de andere kant één lange klim naar boven. Iets van 60 hoogtemeters, maar voor deze omgeving is dat hoog.
Het is overigens het hoogste punt van Brabant.
Ze zijn makkelijk te doen hoor, maar om te trainen moet je hem gewoon een paar keer achter elkaar doen. Als je de weg weet kan je de het stuk over de berg steeds overnieuw rijden. Het stuk met de lange klim zeker.
Het is wel lachen als die lui bovenop die berg staan te hijgen en je rijdt hem in de tijd dat ze uitrusten nog een keer of vier omhoog. Als je de tweede keer boven komt staan ze je uit te jouwen dat je hem geen derde keer zal doen en bij de vierde en vijfde keer zijn ze ineens stil. ;D
Als je in de buurt woont zeker de moeite waard, maar ik heb reacties van mensen gezien die van ver kwamen en het de 2 uur rijden niet waard vonden.
In ieder geval veel klimplezier. Wij hebben genoeg getraind en gaan komend weekend naar de ardennen. ;D
Persoonlijk vind ik de route in Nuenen wel mooi. Het is onze thuisroute.
De rode route gaat over de vuilnisbelt en heeft aan één kant wat steilere klimmen met wat afdalingkjes ertussen en aan de andere kant één lange klim naar boven. Iets van 60 hoogtemeters, maar voor deze omgeving is dat hoog.

Ze zijn makkelijk te doen hoor, maar om te trainen moet je hem gewoon een paar keer achter elkaar doen. Als je de weg weet kan je de het stuk over de berg steeds overnieuw rijden. Het stuk met de lange klim zeker.
Het is wel lachen als die lui bovenop die berg staan te hijgen en je rijdt hem in de tijd dat ze uitrusten nog een keer of vier omhoog. Als je de tweede keer boven komt staan ze je uit te jouwen dat je hem geen derde keer zal doen en bij de vierde en vijfde keer zijn ze ineens stil. ;D
Als je in de buurt woont zeker de moeite waard, maar ik heb reacties van mensen gezien die van ver kwamen en het de 2 uur rijden niet waard vonden.

In ieder geval veel klimplezier. Wij hebben genoeg getraind en gaan komend weekend naar de ardennen. ;D
Ik ben een keer in Gulpen weeste fietsen was zeer onder de indruk.
Begint meteen goed met een vette klim! Ben je meteen warm.
Begint meteen goed met een vette klim! Ben je meteen warm.
-
- Contacteer:
Mijn homeground route: Postbank, veluwe, gelderland, omgeving Rheden. Daar is aardig wat hoogte verschil. 650 meter over 54 km geloof ik zo uit mijn hoofd.Zitten een paar pittige klimmetjes in.
Verder is het mogelijk om op een aantal plekker telkens hele korte rondjes te maken van klimmen.dalen en weer opnieuw. in pakweg 600 meter.. Dit is goed mogelijk omdat de route in 2 richtingen loopt en op gevaarlijk stukken soms een aparte kant weg heeft voor omhoog en de dalers gaan naar beneden aan een 10 meter naar rechts/links gelegen
pad paralel aan de eerste! Kortom een klein rondje dus
Verder de limburgse routes.
t rijk van Nijmegen.
Montferland, beek (tussen arnhem en en de grens). heeft ook een redelijk parcours met wat klimmetjes
Verder is het mogelijk om op een aantal plekker telkens hele korte rondjes te maken van klimmen.dalen en weer opnieuw. in pakweg 600 meter.. Dit is goed mogelijk omdat de route in 2 richtingen loopt en op gevaarlijk stukken soms een aparte kant weg heeft voor omhoog en de dalers gaan naar beneden aan een 10 meter naar rechts/links gelegen
pad paralel aan de eerste! Kortom een klein rondje dus

Verder de limburgse routes.
t rijk van Nijmegen.
Montferland, beek (tussen arnhem en en de grens). heeft ook een redelijk parcours met wat klimmetjes
Vergeet de Nok van Schoorl niet!
Inderdaag, de klim bij Gulpen (Mosaqua) is een redelijk steile helling.
Indien je vaak en veel klimmen wilt (en steil) heb je ook de mogelijkheid om de Keutenberg een paar keer op en neer te gaan.
Een heel makkelijk punt om te vinden is Snowworld in Landgraaf. Links van de ski-piste is een soort van "gravel" weggetje omhoog. Vreselijk lang en steil. Ook erg leuk om weer vol-gas naar onderen te gaan. Je kunt natuurlijk ook via de gebruikelijke MTB-routes omhoog fietsen daar.
Je kunt ook b.v. de start van de Valkenbike gaan rijden. Die klim is redelijk lang, en boven aan wordt ie alleen maar steiler. HEERLIJK !!!!
Ander alternatief is delen van de Mergelland route fietsen, waar een aantal hele leuke klimmen te vinden zijn.
Een erg leuke lange klim is de klim vanaf Simpelveld richting Voerendaal. Ook de heuvels vanuit Gulpen richting Vaals zijn erg gaaf.
Als je je klim vermogen wilt verbeteren, kun je zeker in de winterperiode ook de sportschool induiken en wat specifieke krachttraining doen ;D.
Val je tevens weer wat kilo"s af, wat er weer voor zorgt dat je nog sneller kunt gaan klimmen.
Laat anders maar eens weten wanneer je in Limboland bent. Denk dat er wel meerdere bikers bereid zijn om wat leuke routes te laten zien.
Indien je vaak en veel klimmen wilt (en steil) heb je ook de mogelijkheid om de Keutenberg een paar keer op en neer te gaan.
Een heel makkelijk punt om te vinden is Snowworld in Landgraaf. Links van de ski-piste is een soort van "gravel" weggetje omhoog. Vreselijk lang en steil. Ook erg leuk om weer vol-gas naar onderen te gaan. Je kunt natuurlijk ook via de gebruikelijke MTB-routes omhoog fietsen daar.
Je kunt ook b.v. de start van de Valkenbike gaan rijden. Die klim is redelijk lang, en boven aan wordt ie alleen maar steiler. HEERLIJK !!!!
Ander alternatief is delen van de Mergelland route fietsen, waar een aantal hele leuke klimmen te vinden zijn.
Een erg leuke lange klim is de klim vanaf Simpelveld richting Voerendaal. Ook de heuvels vanuit Gulpen richting Vaals zijn erg gaaf.
Als je je klim vermogen wilt verbeteren, kun je zeker in de winterperiode ook de sportschool induiken en wat specifieke krachttraining doen ;D.
Val je tevens weer wat kilo"s af, wat er weer voor zorgt dat je nog sneller kunt gaan klimmen.

Laat anders maar eens weten wanneer je in Limboland bent. Denk dat er wel meerdere bikers bereid zijn om wat leuke routes te laten zien.
ik vind een klim in het reichswald bij Kranenberg(duitsland) wel erg lekker stijl. Die zit naast een fietspad die recht naar een boswachter brand opzichter huis in het bos gaat. Als je door het ijzeren hek gaat dan het derde zandpad links. Er zitten daar nog wat meer lekkere klimmetjes
Ook het nederlandse bos wat naast het reichswald ligt, waar je vlak bij komt met de rode route, heeft een aantal leuke klimmen. Alleen beschermd natuurgebied ::)
Ook het nederlandse bos wat naast het reichswald ligt, waar je vlak bij komt met de rode route, heeft een aantal leuke klimmen. Alleen beschermd natuurgebied ::)
De duivelsberg bij Berg en Dal (Nijmegen), veder van Het Zweefvliegveld Malden naar Groesbeek!! De klim van de rode route richting Werkenrode (Groesbeek).
En Landgoed Duno (bij Arnhem) maar die heb je niet van mij....
En Landgoed Duno (bij Arnhem) maar die heb je niet van mij....
ARDENNEN!!
Remouchamps: La Redoute , een deel ervan is 20% (steil genoeg?)
Op diezelfde berg zijn er supertrails, steil en technisch...
Remouchamps - Spa - Coo - Remouchams: Toer van +- 50km met 3
serieuze lange klimmen in. (en ook afdalingen natuurlijk)
Malmedy: Van in het dorp tot boven aan de skipiste (amai!!!!)
Hier ook keuze, asfalt of off-road.
Chaudfontaine: Van aan de rivier tot boven aan de start van de DH- track.
15% en lang....
En nog veel veel andere plaatsen....
Grtz
Tbx
Remouchamps: La Redoute , een deel ervan is 20% (steil genoeg?)
Op diezelfde berg zijn er supertrails, steil en technisch...
Remouchamps - Spa - Coo - Remouchams: Toer van +- 50km met 3
serieuze lange klimmen in. (en ook afdalingen natuurlijk)
Malmedy: Van in het dorp tot boven aan de skipiste (amai!!!!)
Hier ook keuze, asfalt of off-road.
Chaudfontaine: Van aan de rivier tot boven aan de start van de DH- track.
15% en lang....
En nog veel veel andere plaatsen....
Grtz
Tbx
Van Poupehan naar Corbion (door "t bos). Bovenaan staat een kapelletje, eens boven weet je waarom.
de route bij veenedaal, de lange klim naar boven over de parkeerplaast op de amerongse berg de technische afdaling naar beneden omdraaien en weer terug, en dan boven aan een klein rondje rijden zoadt je weer bij de lange afdalingen komt,enzovoort, ga je geheid kapot:)