hallo,
ik heb een probleem met hayes rem (vanachter). Heb niet meer genoeg vermogen en maakt raar geluid. Dit komt denk ik doordat de piston aan de buitenzijde niet ver naar buiten komt (1mm ongeveer) terwijl de andere piston veel verder naar buiten komt (dus de schijf zal in bovenaanzicht bij het remmen altijd scheef gedrukt worden).
Nadat ik de pistons volledig naar achter gedrukt heb, heb ik geprobeerd om de schijf zo dicht mogelijk bij de buitenste piston af te stellen (zonder dat ie sleept). Zelfs dan word de schijf nog altijd scheef geduwd. zo fel zelfs dat de schijf de body (waar de pistons inzitten) raakt aan de buitenzijde.
Ik heb al geprobeerd om de slechte zuiger te reiningen, maar die kwam er dus niet ver genoeg uit. (de andere piston wel, met een hoop olie ;D -> al doende leert men) Vervolgens heb ik de nest dan maar uiteen gehaald en de 2 pistons verwijderd en een beetje gereinigd. Toen maar naar de LBS om olie toe te laten voegen enz... (zou het dringend es zelf moeten leren).
Nu bestaat het probleem nog steeds.
Wat nu gedaan ? weet iemand raad ?
Hayes probleem
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Re:Hayes probleem
heb je de dichting o-ring al vervangen van de slechte zuiger?
Deze zijn niet duur en gemaakelijk zelf te vervangen.
Dit gaat als volgd de caliper uitelkaar draaien. vervolgens neem je de zijde met de slechte zuiger en laat je de olie door op de zuiger tedrukken er uit stromen. dan neem je een lucht pistoon aan gespoten op een persluchtfles of ergens waar veel druk uit komt.
Dit duw je op het kleine gaatje. En laat voor zichting de zuiger er uit ploppen niet te veel druk want hij schiet in het rond vang hem op met een doek dan doet het geen pijn aan je handen hahha vraag mijn broertje maar
dan kun je gemakkelijk de o-ring vervangen.
LET OP de dichting mag zich niet verdraaien het een een vierkante! dichting anders is hij straks niet dicht en lekt hij olie.
Voor dat je de zuiger er terug in stopt smeer hem goed in met de olie van hayes. en zet hem er recht in. klaar is kees in elkaar schroeven olie vullen en knalle met die bak.
dat is het enige wat ik zou weten. een set je o-ringen kosten 10 euro niet veel duss
succes zou ik zeggen
greetz robin
Deze zijn niet duur en gemaakelijk zelf te vervangen.
Dit gaat als volgd de caliper uitelkaar draaien. vervolgens neem je de zijde met de slechte zuiger en laat je de olie door op de zuiger tedrukken er uit stromen. dan neem je een lucht pistoon aan gespoten op een persluchtfles of ergens waar veel druk uit komt.
Dit duw je op het kleine gaatje. En laat voor zichting de zuiger er uit ploppen niet te veel druk want hij schiet in het rond vang hem op met een doek dan doet het geen pijn aan je handen hahha vraag mijn broertje maar

dan kun je gemakkelijk de o-ring vervangen.
LET OP de dichting mag zich niet verdraaien het een een vierkante! dichting anders is hij straks niet dicht en lekt hij olie.
Voor dat je de zuiger er terug in stopt smeer hem goed in met de olie van hayes. en zet hem er recht in. klaar is kees in elkaar schroeven olie vullen en knalle met die bak.
dat is het enige wat ik zou weten. een set je o-ringen kosten 10 euro niet veel duss
succes zou ik zeggen
greetz robin
Re:Hayes probleem
Heb je al eens geprobeerd je remklauw van de fiets te halen, probeer de werkende piston tegen te houden met een bandenlichter ofzo en knijp dan in de remhendel tot de andere loskomt. Pomp dan nog een aantal keer in de remhendel en duw telkens de pistons weer open, dat ze wat over en weer bewegen. Hiermee kan het soms ook al opgelost zijn.