GESTOLEN SCALPEL 2000 !

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Dustin
GESTOLEN SCALPEL 2000 !

Bericht door Dustin » ma nov 29, 2004 10:09 pm

Mijn Scalpel is gestolen tijdens een testrit in Den Haag.

Zie:

Cannondale Scalpel 2000 (uit 2002)

Maat M(=18,5 inch) 170-185 cm

Gewicht 11 kilo

Kleur polished

In zeer goede staat, alleen lichte gebruikssporen.

Voorvork: Headschock Fatty Ultra luchtvork inclusief lock out.

Achterdemper Fox Float RL (rebound en lock out)

Magura Martha schijfremmen

XT shifters

XT voor derr.

XT crankset/XT octalink bracket

XTR achterderrailleur

Tubeless wielset industrie gelagerde naven

De volgende onderdelen zijn nieuw:

XT crankset/XT bracket/voor derr./cassette/ketting/shifters

Gestolen op maandag 29 november om 19.00

Deze jongeman gaf zich uit onder de naam van Diederik Groos 06-18860125

Wordt je benaderd voor deze bike, graag je reactie op: dustin.gods@zonnet.nl
Alvast bedankt

Gr Dustin

Tall Boy Bram

Re:GESTOLEN !

Bericht door Tall Boy Bram » di nov 30, 2004 11:02 am

Hoi,

ook al geinformeerd bij politie en/of ziekenhuis. Want als ie om 19:00 is gaan proefrijden was het dus donker. Dan zou het dus kunnen zijn dat ie geschept is door een auto of zo. En dat je fiets in de plomp ligt.

suc6 in ieder geval ermee.

De buurt volhangen met oproepen/foto"s wil nog wel eens helpen, mij ook gelukt.

TBB

Dustin

Re:GESTOLEN !

Bericht door Dustin » wo dec 01, 2004 8:15 am

Hey TBB,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb echter het vermoeden dat deze dief ergens anders in het land verblijft. Zou erg dom zijn om in Den Haag te blijven.

Nog meer tips?

Gr Dustin

May

Re:GESTOLEN SCALPEL 2000 !

Bericht door May » wo dec 01, 2004 2:17 pm

@Dustin, ik veronderstel dat die persoon je heeft opgebeld, kan je daar niets meedoen met die nummer. Laten achterhalen of zoiets?

May

Dustin

Bericht door Dustin » wo dec 01, 2004 10:10 pm

Het mobieltje geeft geen gehoor meer :"(

Altijd afgesloten

Bedankt voor jullie medeleven !

Gr Dustin

DrJ

Bericht door DrJ » do dec 02, 2004 8:04 am

Shit,... meen je niet. >:(
Is toch niet normaal meer.. kunt niet eens meer bikers onderling vertrouwen.

Via welke site heeft hij je verkooppost gezien, misschien dat er via de moderators meer info van deze eikel te achterhalen is.

Kun je omschrijving van die gast geven?

Kun je het bij je verzekering reclameren? (zou het in elk geval proberen)
Vriend van me heeft jaren geleden zoiets meegemaakt en verzekering heeft toen betaald.

Succes in elk geval!

N I E L S

Bericht door N I E L S » do dec 02, 2004 10:39 am

Hey Dustin,

Dit is echt rot om te horen man, zeker omdat ik ooit eens een bike bij je gekocht heb (Klein Rascal) en ik weet dat je een eerlijke jongen bent. Dit klinkt al helemaal stom natuurlijk maar ik hoop dat je er wat aan hebt : vraag altijd om een rijbewijs of portomonee met bankpasjes enzo. Heb het zelf nog nooit gehad maar als ik wat duurs verkoop dan vraag ik daar altijd om dat mee te nemen als ze willen komen kijken of proefrijden. Ik zal marktplaats een beetje in de gaten houden. Gebruik ook google om je fiets te zoeken want ik denk dat hij hem te koop gaat zetten op een Belgische of Duitse site. Ik denk niet dat ie zo stom is om hem op Ebay te zetten. Laten we hopen dat hij hem niet uit elkaar haalt in onderdelen ofzo. Weet je toevallig het framenummer van onderop? Als het te lang duurt moet je het opgeven man, anders wordt je zo chagerijnig en lukt het waarschijnlijk niet meer. Het beste ermee.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do dec 02, 2004 1:01 pm

Heb even een paar keer het gsm nummer gebeld en er wordt inderdaad niet opgenomen.
Je kunt de fiets eventueel op je inboedel verzekering "claimen" als je er van berooft bent. Let wel de meeste verzekeringsmaatschappijen stellen in hun polisvoorwaarden wel dat er een vorm van afdreiging of fysiek geweld aanwezig moet zijn geweest ten tijde van de beroving. En er moet een politierapport zijn opgemaakt om bovenstaande te "onderbouwen"
Wat je er ook mee doet veel succes gewenst.

N I E L S

Bericht door N I E L S » do dec 02, 2004 1:55 pm

Jumping Hansje schreef:
Heb even een paar keer het gsm nummer gebeld en er wordt inderdaad niet opgenomen.
Je kunt de fiets eventueel op je inboedel verzekering "claimen" als je er van berooft bent. Let wel de meeste verzekeringsmaatschappijen stellen in hun polisvoorwaarden wel dat er een vorm van afdreiging of fysiek geweld aanwezig moet zijn geweest ten tijde van de beroving. En er moet een politierapport zijn opgemaakt om bovenstaande te "onderbouwen"
Wat je er ook mee doet veel succes gewenst.

Dat ""procesverbaaltje"" is heel makkelijk zelf te verzinnen. Ik zeg niet dat je dat moet doen noch dat je dat wel moet doen. Het zou wel handig zijn als je een getuige of iets had die kan conformeren dat die vent hem gestolen heeft. Trouwens, de politie kan heel makkelijk een mobiele telefoon traceren alleen denk ik dat hij de simkaart of de hele mobiel al heeft weggegooid. Kenteken of andere kenmerkende dingen zal je ook wel niet hebben. Echt klote man, ik vind dit zon ongelovelijke klotestreek van die gozer. Dat er zulke mensen bestaan is echt kut.

Dustin

Bericht door Dustin » do dec 02, 2004 11:07 pm

Bedankt voor al jullie reacties !
Ik heb mijn aangifte al gedaan en het verhaal verteld

Opgeven bij mijn inboedel gaat ben ik bang niet werken.

Ik ben hem echt kwijt en het is gewoon k.t

MIjn boodschap; kijt uit naar een Scalpel 2000 uit 2002
En als je hem ziet, waarschuw me dan.

Gr Dustin

Xtuv

Bericht door Xtuv » vr dec 03, 2004 3:11 am

Damn wat een ongelofelijke klotestreek..

Ik zal er op letten..

Misschien kun je een signalement van de dader geven? dat zou het makkelijk maken voor het geval dat ie ergens met de fiets rondrijd..

Heb je nog emailtjes van hem oid? Dan kun je z"n ip achterhalen.. daarmee kun je misschien wat wijzer worden (woonplaats) mocht ie tenminste z"n eigen computer gebruikt hebben. De provider zal niet zomaar z"n adres gegevens doorgeven helaas..

May

Bericht door May » vr dec 03, 2004 3:14 am

Kan je met dat nummer niets doen bij de operater?
Via politie dat je een nummer hebt, misschien hebben zij ergens toestemming voor zo"n zaken.

May

El Captaino

Bericht door El Captaino » vr dec 03, 2004 8:47 pm

Er bestaat een site waar je een IP adres in kan vullen, en dat krijg je de gegevens van die persoon, naam, adres ect. Ik had die link maar ben hem helaas kwijt :? zal nog ff voor je zoeken.

ELVIS

Bericht door ELVIS » za dec 04, 2004 3:44 pm

Bianchi means passion schreef:
Er bestaat een site waar je een IP adres in kan vullen, en dat krijg je de gegevens van die persoon, naam, adres ect. Ik had die link maar ben hem helaas kwijt :? zal nog ff voor je zoeken.

En nu maak je een hoop mensen nieuwsgierig, mij in elk geval 100%.

rene

Bericht door rene » za dec 04, 2004 4:07 pm

Hierzo:
http://www.ripe.net/perl/whois?form_typ ... rch=Search
Voorbeeldje bijgeleverd ;D

El Captaino

Bericht door El Captaino » za dec 04, 2004 5:45 pm

Yep, dit is hem ;)

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » za dec 04, 2004 6:09 pm

Ook nog even gebeld,word je direct weggedrukt >:(
Hou ook goed de belgische en duitse sites in de gaten,misschien probeert hij het daar te verpatsen.

Ik weet niet waar je de fiets op hebt aangeboden,probeer anders op die zelfde site te adverteren met een andere dure fiets.
Uiteraard gebruik je dan een andere naam en adres en tel.nr.
Misschien is hij zo stom om onder dezelfde naam contact met je te zoeken.
Of misschien herken je zijn stem over de telefoon,of gebruikt hij of geeft hij hetzelfde mobiele.nr door.

Ik hoop dat je er nog iets van terughoort,of dat je in ieder geval op een spoor komt.Zwaar kloten dit :?

ELVIS

Bericht door ELVIS » zo dec 05, 2004 1:15 pm

rene schreef: Hierzo:
http://www.ripe.net/perl/whois?form_typ ... rch=Search
Voorbeeldje bijgeleverd ;D
Ik ben niet zo slim in dit soort dingen, maar wat heb je hieraan, zie je dan niet gewoon het adres van de provider, ik bedoel mijn ip adres behoort bijvoorbeeld toch gewoon tot de KPN, of aan PLANET Internet. Je kan op deze manier toch niet direct een persoon achterhalen ?

rene

Bericht door rene » zo dec 05, 2004 1:25 pm

Klopt, maar als de persoon daar kabel heeft, moeten zij dus wel weten welke naam bij dat ip adres hoort lijkt me.

Sven

Bericht door Sven » zo dec 05, 2004 2:07 pm

Deze url geeft alleen de provider aan..
Weinig interessant dus.

Wel kun je proberen via de provider een adres los te krijgen, maar ivm met privacy zullen ze dat niet snel doen...

Misschien via de politie naar de internetaanbieder gaan voor ip-retrieval?

ELVIS

Bericht door ELVIS » zo dec 05, 2004 4:33 pm

rene schreef: Klopt, maar als de persoon daar kabel heeft, moeten zij dus wel weten welke naam bij dat ip adres hoort lijkt me.
OKeeee dan, weinig hoopgevend dus, alleen bij terroristen zullen ze op deze manier een (mogelijk adres van een)dader gaan achterhalen.

Sven

Bericht door Sven » zo dec 05, 2004 9:57 pm

ELVIS schreef:
[
rene schreef:
Klopt, maar als de persoon daar kabel heeft, moeten zij dus wel weten welke naam bij dat ip adres hoort lijkt me.

OKeeee dan, weinig hoopgevend dus, alleen bij terroristen zullen ze op deze manier een (mogelijk adres van een)dader gaan achterhalen.

Als jij een aangifte doet van diefstal, kun je dit misschien tot bewijsvoering opgeven..
In dit geval bij difstal van een duurder vehikel zal er waarschijnlijk serieuzer naar worden gekeken..

Beast

Bericht door Beast » di dec 07, 2004 12:49 pm

Je kunt"t nm achterhalen als je naar de politie gaat en je verhaal doet, ik heb ook ooit iets aan de hand gehad met zo"n type en ze kn nagaan waar hij"t laatst gebeld heeft en welke route hij genomen had en als je geluk hebt heeft die klootzak zijn sim kaart thuis uit zijn gsm genomen dan weten ze al direct waar dat die smurf woont, ge moet gewoon een beetje de zielige gaan uithangen op"t bureau of u iedere dag melden dan gaan ze dat wel doen om van u af te zijn

succes verder
Greetz Micha

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di dec 07, 2004 1:11 pm

Ik zou zeker bovenstaande doen, een aangifte doen en voorstellen/ vragen af ze het nummer kunnen traceren.
Heb je anders voor de volledigheid voor ons wat meer gegevens zoals signalement hoe is de dief bij jou gekomen, per trein of auto, als het per auto was soort en type auto. Noem maar op alles wat zou kunnen helpen om de dader te achterhalen en je bike terug te halen. Eventueeel een foto van je bike, dan kunnen we kijken op diverse veilingsite"s.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo jan 05, 2005 3:10 pm

@ Elvis ik heb nog steeds niets gezien, zie bovenstaande heb je wellicht wat meer info of een foto van je bike?

Plaats reactie