SHIVER

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
P-daddy
SHIVER

Bericht door P-daddy » di nov 09, 2004 10:21 pm

Nog een vraagje;ik wordt niet echt iets wijs van de info op marzzochi,over de oil levvels.De ene keer is in mm dan weer in cc,elk model jaar weer verschillend ???Wel nu,ik heb een Shiver uit 2003 en vraag me dus af hoeveel cc"s er standaard in gaan en hoeveel cc,s er max in gaan ,ook wil ik weten wat de olie dikte is ,en hoe vaak je moet ontluchten met die hele kleine imbusschroefjes bovenop :P

Bruno

Re:SHIVER

Bericht door Bruno » wo nov 10, 2004 12:21 am

Standaard 7.5W olie erin, check op de site bij de 2004 shiver, die hoeveelheid is opgegeven in CC, shivers zijn toch allemaal "tzelfde gebleven in al die jaren.
Voor dat ontluchten, hangt ervan af hoe veel je rijdt vooral, moet iig niet alle weken hoor, vooral wanneer je voelt dat je vork stugger begint aan te voelen moet je dat eens doen, ze zijn ook wel licht gevoelig voor grote temperatuursverschillen, ook rekening mee houden. Draai de boutjes iig nooit heel erg aan, met de achterkant (lange kant) van je inbus en vast is vast, anders draai je ze makkelijk over

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » wo nov 10, 2004 1:12 pm

Bruno schreef:
, anders draai je ze makkelijk over

Maar dat los je toch gemakkelijk op met zo eenrubber slangetje uit een fietsreparatiedoosje en een passend boutje ;D

P-daddy

Bericht door P-daddy » wo nov 10, 2004 9:02 pm

AHA,thx voor de tip.Echt wel een fijne vork :o

Crash

Bericht door Crash » za nov 13, 2004 5:49 pm

King Zeus schreef:
[
Bruno schreef:
, anders draai je ze makkelijk over

Maar dat los je toch gemakkelijk op met zo eenrubber slangetje uit een fietsreparatiedoosje en een passend boutje ;D

is dat zo ?
die van mij zijn dol :-X
en mn shiver lekt bovenop ook olie heeft er mischien iemand een tip waar ik die miniscule keeringetjes kan halen ?

Bruno

Bericht door Bruno » di nov 16, 2004 8:37 pm

Crash schreef:
is dat zo ?
die van mij zijn dol :-X
en mn shiver lekt bovenop ook olie heeft er mischien iemand een tip waar ik die miniscule keeringetjes kan halen ?

Bij King Zeus hebben we dat opgelost door een passend boutje (van cateye fietscomputer) met kruiskop en een stukje van zo"n rubber slangetje uit een bandenreparatiedoosje. Zo"n boutje kun je ook vinden in de ijzerwinkel, best enkele mm langer dan het std. boutje, dan snij je een stukje van zo"n slangetje af (iets minder dan de lengte v/d schroefdraad) over dat boutje foefelen en dan in je topcap. "t is een beetje knutselen.
Als je die o-ringetjes onder die boutjes nog hebt, gewoon een nieuw boutje erin en heb je dat rubberslangetje niet nodig. Als je naar de ijzerwinkel gaat vraag er dan inox, zijn steviger dan die alu prutsdingetjes.

Zane!

Bericht door Zane! » di nov 16, 2004 8:43 pm

mmh, volgens mij passen de ringetjes die je vaak in fusees van rc auto"s (1:10) vindt ook wel, weet t niet helemaal zeker..

crash, check www.toemen.nl :D

zane

Bruno

Bericht door Bruno » wo nov 17, 2004 10:20 pm

Zane! schreef:
mmh, volgens mij passen de ringetjes die je vaak in fusees van rc auto"s (1:10) vindt ook wel, weet t niet helemaal zeker..

crash, check www.toemen.nl :D

zane

Heb ik ook al eens naar gekeken, heb me vroeger nog met van die dingen bezig gehouden, maar die van die ontluchtboutjes zijn echt superklein.

Zane!

Bericht door Zane! » wo nov 17, 2004 10:53 pm

mmh njah, t schoot me te binnen iig..

zane

Plaats reactie