Zelf onderhouden of toch maar laten doen. En hoe vaak moet je dit doen?
Ik heb ze nu sinds augustus en ik hoor wat zandjes in de naaf.............
En wat is de manier, met de DT toolset ? Of zijn er andere wegen die ook naar Rome gaan???
alvast bedankt.
dusssss©
DT hugi 240S
Moderator:Beheerders
Re:DT hugi 240S
Makkelijke methode: naar de LBS brengen, er van uitgaand dat hij een klem heeft voor naafassen.
Moelijke methode: in principe zijn die dingen met de hand uitelkaar te halen. "t Enige wat je nodig hebt is iets om de naafas in te klemmen. Een blokje (hard)hout doorboren en in tweeën zagen is voldoende.
De as inklemmen in de bankschroef (met blokjes met gat), een klap tegen het wiel...en de bussen om de as liggen eraf. Dan is het niet veel meer dan de seals schoonmaken en desnoods de lagers opnieuw invetten.
De pakking van industrielagers is er makkelijk af te prutsen met een plat schroevendraaiertje. Je kan de lagers opnieuw invetten met een vetspuit, om vervolgens de pakking weer erin te proppen.
"t Enige wat DT gereedschap vereist is het vrwijderen van de tandbaan voor het vrijloop-mechanisme. Verder heb je alleen iets nodig om de as in te klemmen, een bandschroef om alles vast te zetten, en een plastic of rubberen hamer om klappen uit te delen en te hermonteren.
Suc6!
Moelijke methode: in principe zijn die dingen met de hand uitelkaar te halen. "t Enige wat je nodig hebt is iets om de naafas in te klemmen. Een blokje (hard)hout doorboren en in tweeën zagen is voldoende.
De as inklemmen in de bankschroef (met blokjes met gat), een klap tegen het wiel...en de bussen om de as liggen eraf. Dan is het niet veel meer dan de seals schoonmaken en desnoods de lagers opnieuw invetten.
De pakking van industrielagers is er makkelijk af te prutsen met een plat schroevendraaiertje. Je kan de lagers opnieuw invetten met een vetspuit, om vervolgens de pakking weer erin te proppen.
"t Enige wat DT gereedschap vereist is het vrwijderen van de tandbaan voor het vrijloop-mechanisme. Verder heb je alleen iets nodig om de as in te klemmen, een bandschroef om alles vast te zetten, en een plastic of rubberen hamer om klappen uit te delen en te hermonteren.
Suc6!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Deze had je neem ik aan al gevonden?
Ik weet niet hoe handig je bent, maar een revisie is zelf goed te doen..
JJ
P.S. Over de Rohloff mail ik je nog, waren wel heeeeel veel vragen
JJ
P.S. Over de Rohloff mail ik je nog, waren wel heeeeel veel vragen

Die had ik al idd,JJ schreef: Deze had je neem ik aan al gevonden?
JJ
P.S. Over de Rohloff mail ik je nog, waren wel heeeeel veel vragen![]()
ik wacht met spanning op de antwoorden......
dusssss©