Nicolai dh 2005!!!
Moderator:Beheerders
Nicolai heeft zijn nieuwe frames online staan! check it out op www.nicolai.net
Die nieuwe nucleon tst met da g-box systeem mag er best wel wezen!!
Re:Nicolai dh 2005!!!
XXL schreef:
Die mag er zeker wel zijn!

Ik zeg; doe mij wat lasnaden....
Ik zeg; doe mij wat lasnaden....
geef mij die lasnade maar, t is nie kapot te krijge
en ook nog es 5 jaartjes garantie op alle frames, zelfs onder wedstrijd gebruik, kijk da noem ik nou nog es netjes
geef mij die lasnade maar, t is nie kapot te krijge

-
Wel jammer dat er perse een Nicolai Fettset of een King Steelset in moet, anders heb je geen garantie dus, en de prijs voor die DH is belachelijk! op EUROBIKE zeiden ze zelf EUR 5.600,- voor de DH, EUR 5.300,- voor de Endurodoubblek schreef: Ik zeg; doe mij wat lasnaden....
geef mij die lasnade maar, t is nie kapot te krijge![]()
en ook nog es 5 jaartjes garantie op alle frames, zelfs onder wedstrijd gebruik, kijk da noem ik nou nog es netjes

- Ghostdog - X
- Contacteer:
ik blijf die 2MXTB toch wel extreeeem vet vinden. Iemand die er al eens op gereden heeft? wicked shit
Ghostdog - X schreef:
ik blijf die 2MXTB toch wel extreeeem vet vinden. Iemand die er al eens op gereden heeft? wicked shit
Jep
Jozzie rijdt op deze fiets.
Lekker fietsie!
-
- Forumbeheerder
op die nucleon DH: waarvoor dient die zwarte plaat op de onderbuis, connected met een kabeltje, of plaatje naar onder? Is da gewoon ne mudguard? Of een complex systeem om op internet forums de drop hoogte, of jump-afstand te verdubbelen in vergelijking met de werkelijkheid?
- cHoc
BF = DeJean schreef:
op die nucleon DH: waarvoor dient die zwarte plaat op de onderbuis, connected met een kabeltje, of plaatje naar onder? Is da gewoon ne mudguard? Of een complex systeem om op internet forums de drop hoogte, of jump-afstand te verdubbelen in vergelijking met de werkelijkheid?
geen van allen, dat is voor de versnellingskabels van de rohloff naaf
- Ghostdog - X
- Contacteer:
surfstad schreef:
[Ghostdog - X schreef:
Jep
Lekker fietsie!
Voor welk doel is hij het beste geschikt? Dirtjumper of ook freeride/bikeparks?
Weet je zo wat hij er voor vork in heeft?
surfstad schreef:
Jep
Lekker fietsie!
Ik wil pics!!!!
Chri$$tiaan schreef:
Wel jammer dat er perse een Nicolai Fettset of een King Steelset in moet, anders heb je geen garantie dus, en de prijs voor die DH is belachelijk! op EUROBIKE zeiden ze zelf EUR 5.600,- voor de DH, EUR 5.300,- voor de Enduro![]()
Idd geen garantie meer wanneer de headtube het zou begeven, maar dat is al erg onwaarschijnlijk voor de gemiddelde downhiller en de beloofde garantie van 5j. incl. wedstrijden blijft gelden op de rest van het frame! Maar die prijzen zijn idd belachelijk hoog
- Ghostdog - X
- Contacteer:
maar waarom zou je in zo"n frame die paar tientjes gaan besparen op een "gewone" CK en niet de steel set nemen?

De garantie beperking op je balhoofd geld alleen voor een aantal modellen vanwege het extremere gebruik, en de langere vorken bij die bikes.
Nicolai adviseerd een steelset van hun of CK
maar het gaat em om de extra insert, waardoor de druk meer word verdeeld over het frame. Het is dus niet zozeer omdat je headtube zou breken oid, maar meer tegen het ovaliseren.
En wat gohstdog zegt, als je dan toch bezig bent ....
Nicolai adviseerd een steelset van hun of CK
maar het gaat em om de extra insert, waardoor de druk meer word verdeeld over het frame. Het is dus niet zozeer omdat je headtube zou breken oid, maar meer tegen het ovaliseren.
En wat gohstdog zegt, als je dan toch bezig bent ....
-
Ach ja Nicolai, ik heb voor mezelf maar een Ufo Ds besteld. Toch weer een stukje beter dan zo"n stomme Intense Tazer ofzo.
Kwaliteit van een Nicolai is echt zo geweldig, zie niet wat de noodzaak van een 1" insert balhoofd afdoet aan de kwaliteit. Beter voorzorg nemen met een dikke headset dan weer een ovaal frame in de schuur te hangen. Of zie ik dat verkeerd Christiaan?
Kwaliteit van een Nicolai is echt zo geweldig, zie niet wat de noodzaak van een 1" insert balhoofd afdoet aan de kwaliteit. Beter voorzorg nemen met een dikke headset dan weer een ovaal frame in de schuur te hangen. Of zie ik dat verkeerd Christiaan?
Ghostdog - X schreef:
maar waarom zou je in zo"n frame die paar tientjes gaan besparen op een "gewone" CK en niet de steel set nemen?![]()
Het verschil tussen een "gewone" CK headset en een Steelset is toch behoorlijk wat meer dan "een paar tientjes"
- Ghostdog - X
- Contacteer:
valt wel mee toch.
"gewone": 100 pond
steelset: 119 pond
dat is +/- 30 euro verschil = paar tientjes ;D
"gewone": 100 pond
steelset: 119 pond
dat is +/- 30 euro verschil = paar tientjes ;D
En bij een frame prijs van een "paar" k euro"s kan zo"n headsetje van een euri of 200 er ook wel af bij je LBS...