Re:Snelheid
Moderator:Beheerders
Naar aanleiding van het nieuwe windsurf-speed record (moet nog officiël bevestigd worden) van 90 km/h is windsurfen weer de snelste niet gemototiseerde watersport over een strip van 500 meter.
Dit record is gevestigd met een slordige 55 - 60 knt. wind (11 bft)
windsurfen is dus sneller dan de special ontworpen yellow pages endeavour dat een miljoenen project is van carbon en andere speciale composieten.
hoe zit het eigenlijk met de records op gebied van mtb downhill ? ik heb daar eigenlijk geen flauw idé van en zou het wel es willen weten.
greetings
Dit record is gevestigd met een slordige 55 - 60 knt. wind (11 bft)
windsurfen is dus sneller dan de special ontworpen yellow pages endeavour dat een miljoenen project is van carbon en andere speciale composieten.
hoe zit het eigenlijk met de records op gebied van mtb downhill ? ik heb daar eigenlijk geen flauw idé van en zou het wel es willen weten.
greetings
-
Ben tot op heden nog niet verder gekomen dan een 79,8 km/uur.
En eigenlijk is mij dat hard zat.
En eigenlijk is mij dat hard zat.

- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
christian taillefer reed in 1998 tegen een snelheid van 212km/u (132mph) "the flying k" (vars, france; sneeuwhelling) naar beneden, en dat op een fiets zonder vering, en zonder voorrem.
de fiets was speciaal voor het record ontworpen door peugeot, en was volledig aerodinamisch. ook het pak van taillefer was speciaal aerodinamisch gemaakt, met een speciale skihelm op.
212km/u... geschift. iemand zin om te proberen?
de fiets was speciaal voor het record ontworpen door peugeot, en was volledig aerodinamisch. ook het pak van taillefer was speciaal aerodinamisch gemaakt, met een speciale skihelm op.
212km/u... geschift. iemand zin om te proberen?
Het allersnelste (volgens Guinness book of records):
Mijn eigen record staat op 74,8 in italie en dat was ook hard genoeg...
Fastest Bicycle Speed
The highest speed ever achieved on a bicycle is 268.831 km/h (167.043 mph), by Fred Rompelberg (The Netherlands) at Bonneville Salt Flats, Utah, USA, on October 3, 1995. His record attempt was greatly assisted by the slipstream from his lead vehicle. Fred has been cycling professionally for nearly 30 years and during that time has held 11 world records.

toen ik dit topic las herinnerde ik me aan dit plaatje dat ik nog ergens op mn comp had...ziet er in ieder geval erg snel uit ;D
p.s. check dat grote blad voor

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Loeky schreef:
[plaatje]
Haha geweldig! En hoezo schijfremmen voor DH? Check die canti"s!

Mijn record op asfalt is 87. (bergaf)
Het record op een ligfiets op het vlakke is 120 ongeveer (Sam Whittingham)
en die vork, daar kan een 888 of zoiets niet tege op
heb ook een of andere bike film liggen waar iemand tegen 70 Mph van den berg af gaat, op één wiel, dat was lekker zotjes...
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Mijn hoogste snelheid onverhard is 85km/u (Willingen 2002) en dat was hard zat.
Rinse
Rinse
verhard iets van 70
onverhard 58
Wat ben ik toch een mietje
dusssss©
onverhard 58
Wat ben ik toch een mietje

dusssss©
[quote="D"n Helle"]
[/quote]
Daar heb ik op Discovery (welkom bij de hipste wijsheden...bijna geheel onderbouwd) wel eens een documentaire over gezien. Die vent zat op een bike van toch zeker wel meer dan 2,5 meter lang. Werd dan door die volgauto opgetrokken tot een snelheid van 100 of 120 km/h en vanaf daar moest ie zelf gaan trappen. Bij een van de eerste pogingen is ie toen uit de slipstream van de auto geraakt en vol de lucht in getrokken....een paar jaar later stond hij er weer om nu wel "t record te halen.
Mijn persoonlijke top licht in de afdaling van Mont Ventoux: 80.2 km/h
Fastest Bicycle Speed
The highest speed ever achieved on a bicycle is 268.831 km/h (167.043 mph), by Fred Rompelberg (The Netherlands) at Bonneville Salt Flats, Utah, USA, on October 3, 1995. His record attempt was greatly assisted by the slipstream from his lead vehicle. Fred has been cycling professionally for nearly 30 years and during that time has held 11 world records.
[/quote]
Daar heb ik op Discovery (welkom bij de hipste wijsheden...bijna geheel onderbouwd) wel eens een documentaire over gezien. Die vent zat op een bike van toch zeker wel meer dan 2,5 meter lang. Werd dan door die volgauto opgetrokken tot een snelheid van 100 of 120 km/h en vanaf daar moest ie zelf gaan trappen. Bij een van de eerste pogingen is ie toen uit de slipstream van de auto geraakt en vol de lucht in getrokken....een paar jaar later stond hij er weer om nu wel "t record te halen.
Mijn persoonlijke top licht in de afdaling van Mont Ventoux: 80.2 km/h
-

Persoonlijk 109 km/u verhard (wielrenfiets) en rond de 70 onverhard (XC fiets).
Verhard 96.3, noordkant van de ventoux, MTB-tandem met Specialized Fast-Boy 26x1.25 bandjes en Ieniemienie achterop.
Kent iemand trouwens ook dat verhaal van die kerel die in een afdaling werd ingehaald door een (Duitser in een) BMW en dat die Duitser tegen "m schreeuwt: Bist du verrückt, du fahrst einhundert-und-zwanzig.
Dat is een verhaal waar je je moeder, die toch al bang was dat je zou vallen in een afdaling, mee kan verrassen.
Dat is een verhaal waar je je moeder, die toch al bang was dat je zou vallen in een afdaling, mee kan verrassen.
der staat ook nog een wheelie record van Bobby Root aan 138 km/h als ik t goed heb ;D
de snelheid alleen al vind ik hard genoeg, maar om dat dan ook nog ff alleen op je achterwiel te hale is helemaal gekke werk :P
de snelheid alleen al vind ik hard genoeg, maar om dat dan ook nog ff alleen op je achterwiel te hale is helemaal gekke werk :P
op NWD1 staat een fragment van Bobby root die 70 mph gaat
R@coon schreef:
Kent iemand trouwens ook dat verhaal van die kerel die in een afdaling werd ingehaald door een (Duitser in een) BMW en dat die Duitser tegen "m schreeuwd: Bist du verrückt, du fahrst einhundert-und-zwanzig.
Ik had toen een foto na afloop gemaakt, moeder laten zien. Moeder natuurlijk over haar toeren.
Helaas (en ja, werkelijk waar) foto bij opruiming weggegooid.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
mijn topsnelheid is een magere 70km/u. we wilden wel harder, maar het kon niet. te veel bochten, en gewoon niet steil genoeg. op snowboard haal ik wel hogere snelheden.
tijdens de zomervakantie mijn record eens verbreken.
tijdens de zomervakantie mijn record eens verbreken.
- dobbel our zero
enne, hoe zit het met ijszeilen dan?
volgens mij was dat toch echt het snelst (en ook nog over water)
volgens mij was dat toch echt het snelst (en ook nog over water)

- @sph@ltdude
- Contacteer:
-
nog ff over die foto van loeky: het ziet er inderdaad snel uit, vooral dat zadeltasje doet t m... lache man!
mijn hoogste is 78 verhard (xc fiets met irc backcountry 2.25) door de banden kon ik niet sneller, die gaan een beetje raar doen op die snelheid... en onverhard met zelfde fiets 68 kmh, dan doen de banden t weer wel normaal zeg maar..
mijn hoogste is 78 verhard (xc fiets met irc backcountry 2.25) door de banden kon ik niet sneller, die gaan een beetje raar doen op die snelheid... en onverhard met zelfde fiets 68 kmh, dan doen de banden t weer wel normaal zeg maar..
Jeroen Blijlevens wil het wereld snelheidsrecord voor fietsen gaan verbeteren op de Bonneville zoutvlakte. Dit record staat nu nog op naam van Fred Rompelberg. Ik ben benieuwd.
Mijn snelheden:
Cristalp 2003 78 km/h op onverhard. 84 km/h op de mountainbike in Tsjechie waar ik bijna zwaar gecrashed ben doordat er inneens een scherpe rechter (kom)bocht aan kwam ;D
Racefiets zal wel ergens in Frankrijk zijn net over de 80 op de Alpe d"Huez.
Lars de Cuevas is ook extreem. Die heeft ruim 90 gehaald op Lanzarote op een tandem
;D

Mijn snelheden:
Cristalp 2003 78 km/h op onverhard. 84 km/h op de mountainbike in Tsjechie waar ik bijna zwaar gecrashed ben doordat er inneens een scherpe rechter (kom)bocht aan kwam ;D
Racefiets zal wel ergens in Frankrijk zijn net over de 80 op de Alpe d"Huez.
Lars de Cuevas is ook extreem. Die heeft ruim 90 gehaald op Lanzarote op een tandem

Op a...aaazzz..zval...t (blijft moeilijk woord) ,op atb met Tioga Psycho"s 92,6 op de single trail (xc) 64,7 kmpu.
Pino schreef:
Verhard 96.3, noordkant van de ventoux, MTB-tandem met Specialized Fast-Boy 26x1.25 bandjes en Ieniemienie achterop.
Kom ik in de buurt, 91km/h ook noordkant Ventoux (echter wel met 2.1 noppenbanden)
-
Tijdens de Mega Valanche in Saas Fee op de gletsjer dik 100+ gereden, exact weet ik het niet, omdat m"n teller niet verder ging dan 99 (raar).