Koude tenen.

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Pino
Re:Koude tenen.

Bericht door Pino » do dec 04, 2003 7:09 am

Als het koud is gebruik ik aak een paar schoenen dat bewust een maat te groot is aangeschaft.
Vooral: GEEN dikke sokken erin.
Losjes aantrekken en je kunt je voeten (en tenen) nog lekker binnen de schoen bewegen, ideaal voor de bloedoorvoer.
Beetje reetfietsachtig, maar neopreen overschoenen helpen isoleren van de wind en houden de boel vooral droog.

Sven

Bericht door Sven » vr dec 05, 2003 3:06 pm

Pino schreef:
Als het koud is gebruik ik aak een paar schoenen dat bewust een maat te groot is aangeschaft.
Vooral: GEEN dikke sokken erin.
Losjes aantrekken en je kunt je voeten (en tenen) nog lekker binnen de schoen bewegen, ideaal voor de bloedoorvoer.
Beetje reetfietsachtig, maar neopreen overschoenen helpen isoleren van de wind en houden de boel vooral droog.

Ik vind het maar niks dat je met overschoenen moet gaan proberen in te gaan klikken. Dat is nogal kl*terij, in mijn opzicht.

Maar daarom rijdt ik ook met oversokken... ::)
Mijn keuze.

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr dec 05, 2003 3:32 pm

Ik heb zelf al jaren een paar Gaerne Polar fietsschoenen met bontvoering en waterdicht membraam.
Nooit natte of koude voeten meer gehad sinds die tijd!
Ook bij temperaturen onder nul nog te doen, al is een thermo inlegzooltje dan wel aan te raden.
Voor iets minder koud weer heb ik nog een paar Adidas Gradient III"s die een maatje te groot zijn maar perfect zitten met dikke sokken.
Voor de zomer een paar Sidi Action SRS-en die op de juiste maat zijn voor dunne bike-sokken.

Wacko007

Bericht door Wacko007 » ma dec 08, 2003 5:12 pm

Check O2 Bikers (magazine in België)
Voor mij een goeie paar overschoenen van PRO...

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » vr mar 12, 2004 10:13 am

Heb net heerlijke overschoentjes van PRO gekocht nog geen 18 euro bij De Winter in Arnhem. Lekkerste ooit, zijn nl. elastisch en dat werkt goed! Verder waterdicht. Ademt niet goed denk ik, aar had ik geen last van. Zweet toch niet veel in de kou en onderkant is open!

Heb ook Zo"n paar Gearne"s, moet je zeker thermozooltje in leggen, de zool is dun en koud (zeker bij de plaatjes..). Dan werken ze best goed, qua warmte. Maar qua pasvorm halen ze het niet bij sommige andere schoenen die ik heb en op mijn racefiets kan ik ze niet aan.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr mar 12, 2004 9:04 pm

Na dit weekend is het koudetenenseizoen eindelijk voorbij :D :D :D :D :D

R@coon

Bericht door R@coon » zo mar 14, 2004 8:39 pm

In de strijd tegen koude tenen (heb ook altijd koude tenen) heb ik gewoon fietsokken (shimano meestal) en mn Sidi"s aan, maar daar over altijd BBB Isolators, bijna geheel neopropeen (heet "t dacht ik) overschoenen en heb (bijna) nooit meer last van koude tenen.

Hayco

Bericht door Hayco » za okt 09, 2004 2:04 pm

Het klinkt misschien vreemd, maar een muts schijnt ook te helpen. 30 % van je lichaamwarmte verdwijnt via je hoofd.
Ik heb ook altijd koude voeten. Ik heb vorige week een cap voor onder m"n helm besteld. Ik hoop dat ik daardoor minder snel koude voeten heb.

KleinAtt

Bericht door KleinAtt » zo okt 10, 2004 12:18 pm

reageer dan niet

MAD MAX

Bericht door MAD MAX » ma okt 11, 2004 9:35 am

Gewoon met een paar graden vorst door de sneeuw met een korte broek en gewone fietssokken. Niks geen overschoenen. Bikkelen. Daar gaat het om. ;)

Is echt aan te raden. Als je dat een paar keer doet heb je het niet vlug meer koud. Word je hard van. 8)

Moet alleen wel rekenen op enkele spottende opmerkingen.

We gaan half november lekker een weekendje met een tentje naar de Ardennen. Dan zal het ook wel niet mee zo warm zijn. Moet je gewoon een beetje op trainen.

En anders je fiets verkopen en lekker thuis bij de kachel gaan zitten met een goed boek. ;D

May

Bericht door May » za nov 13, 2004 6:31 am

Heb net die diadora chili zero aangeschaft.
Zitten perfect en zijn niet lomp waar ik eerst wa voor vreesde.
Staan in één van de laatste mtbplus.Adviesprijs een 169€, bij b2b laatste paar (maat 44) voor een 129€.
Ik voel de warmte al :P

May&vin

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » zo dec 05, 2004 12:18 am

Myake schreef:
Neopreen overschoenen, zijn imo het beste om je voeten droog + warm te houden

Maar je moet wel goede vocht afvoerende sokken aanhebben, want anders krijg je alsnog natte voeten.

Ik draag al 1,5 jaar geen sokken meer het gehele jaar niet,....stink dingen.
Las wel een tip in mountainbike+ , ALLE spd schoenen laten water door via de bevestigings opening van de plaatjes, om dit tegen te gaan de opening rond het plaatje vol te spuiten met een siliconenkit o.i.d!!

Plaats reactie