Re:tweedehands markt : zak in één als een pudding ?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Tbx

Bericht door Tbx » vr nov 12, 2004 10:37 am

BOSS schreef: Het is allemaal de schuld van S-tec en consorten!!!!!!!!

eerst loopt iedereen te piepen dat S-tec zo lekker goedkoop is, en nu kunnen diezelfde personen hun 2dehands troep niet kwijt vanweg diezelfde reden. Eigen schuld.

Ook ik heb 1 keer een wielset gekocht bij 1 van die bedrijven(laufradprofi"s) en jah het scheelt de helft. Maar ik ben een museum aan het opstarten dus ik hoef mijn 2dehands troep niet kwijt ::)

dusssss©
Maar als je een vork koopt bij S-tec voor 300€ ipv 479€ bij een andere bikeshop kan je ze wel tweedehands verkopen voor 150€ en dan zul je ze wel kwijtraken.
Je moet natuurlijk redelijk zijn in je prijzen.
Er zijn er hier die meer vragen voor een 2 jaar oude vork dan voor een dezelfde nieuw. (beetje overdreven :D)

Grtz
Tbx

Tbx

Bericht door Tbx » vr nov 12, 2004 10:49 am

ChrisSS schreef: Er zullen altijd mensen blijven die iets speciaals willen hebben, en dat, logisch, niet via zaken als S-tec e.d. te krijgen is. M.a.w. een Specialized met full XTR, Rock Shox, en Crossmax SL doet mij persoonlijk heel weinig. Van allerlei gooi-en-smijt onderdelen die overal met heel veel korting te krijgen zijn krijgt iedereen op den duur ook genoeg denk ik.
Want wil je echt iets bijzonders opbouwen moet je niet bij zaken als S-tec gaan shoppen. Onderscheidend ben je niet bepaald meer met bijvoorbeeld een fiets zoals hierboven genoemd.
Onderscheidend moet je zijn in persoon.
Ik heb meer respect voor een kerel met een cheapass bike (500€ bij S-tec ;) ;D) maar die kan biken dan voor de zoveelste wanna be pimp biker met zijn
"special high-tech expensive one-of-a kind" bike die de skilzz niet heeft.

Dit is GEEN persoonlijke aanval hé ChrisSS

Grtz
Tbx

Money can"t buy skilzz....

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » vr nov 12, 2004 5:27 pm

Touché

Zand er over

Bericht door Zand er over » za nov 13, 2004 12:37 am

maar deze spiraal is wel neerwaards aan het gaan.
Merken als CUBE, fort, focus en ghost komen veelal uit duitsland. Daar is geen enkel sterk merk meer zoals je hier gazelle en koga en batavus hebt. Deze duitse markt is compleet kapot gegaan omdat lbs"sen en producenten in rap tempo omvielen (Nishiki duitsland over de kop) gezien de grote concurentie en de geringe marge.
Om nu hun geld te verdienen komen deze merken naar nederland om het zelfde spel te herhalen, prijzen gaan omlaag, marges gaan omlaag, lbs"sen gaan kapot

Ronney

Bericht door Ronney » di nov 16, 2004 5:54 pm

Volgens mij valt het nog wel mee hoor,
Ik heb mijn Judy TT op marktplaats gezet en nog geen dag later was ik hem voor 70euro kwijt, is volgens mij niet zo super goedkoop.
Met complete fietsen weet ik het niet, ik snap best dat je niet van een 2e hands fiets af kunt komen als je kijkt wat ze nieuw nog kosten...

surfstad

Bericht door surfstad » wo nov 17, 2004 7:31 pm

Tbx schreef:
Dit is GEEN persoonlijke aanval hé ChrisSS

Grtz
Tbx

Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr KABOEM!!!!!!!!!!!!!!!
TBX naast superfotograaf ook nog scherp en rap van tong!

BLRacing

Bericht door BLRacing » do nov 18, 2004 9:11 am

Het zal mij een zorg zijn die prijzen. Als ze maar laag zijn. Er is maar een conclusie. We zijn gewoon de laatste jaren belazerd met zulke hoge prijzen. Ik zou zeggen pluk nu de vruchten en geniet ervan. Als over twee jaar s-tec en consorten niet meer bestaan en de economie is weer aan het aansterken kan je misschien wel profiteren als je iets verkoopt. Want dan zijn de prijzen overal weer super hoog en verkoop jij je vork voor een belachelijke hoge prijs. :D
Soms zit het mee, soms zit het tegen :-*

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do nov 18, 2004 6:47 pm

Ronney schreef:
Volgens mij valt het nog wel mee hoor,
Ik heb mijn Judy TT op marktplaats gezet en nog geen dag later was ik hem voor 70euro kwijt, is volgens mij niet zo super goedkoop.

:o
Afbeelding

Sja je hebt stumpers die erin trappen hè! ;D

GTLTS

Bericht door GTLTS » vr nov 19, 2004 11:47 am

Volgens mij valt het allemaal wel mee; we moeten er gewoon aan wennen dat je tweedehands fiets niet meer de hoofdprijs zal opbrengen. Iedereen heeft inmiddels internet en kan zien wat zo een fiets voor straatwaarde heeft en gaat er dan echt niet meer voor neerleggen omdat de nieuwprijzen in NL en BE gemiddeld hoger liggen.
Ik kan m"n eigen fiets als voorbeeld nemen (om niemand tegen de borst te stuiten); als ik mijn frame in Duitsland zou kopen kon ik recent gemiddeld nog effe 2800 euro lappen terwijl ik hetzelfde frame een jaar jonger in de VS voor de helft kon krijgen.
Uiteindelijk zal dit betekenen dat als ik "em ooit nog eens verkoop ik net kan doen alsof ik gek ben en "em voor 1400 hier op DP zet....guess what! Ik kan wachten tot ik een ons weeg, geen hond die dat ding zal kopen...want iedereen hangt de hele dag met z"n bek op Pinkbike te koekeloeren naar complete dikke DH fietsen die nog geen 1500 dollar doen.
Same geldt voor onderdelen. We kruipen steeds dichter naar de werkelijke waarde van al dat metaal.
Effe doorbijten dus...maar over een paar jaar zullen we zien dat DP een soort Pinkbike wordt met de vetste fietsen in te koop voor een appel en een ei :-)

Dudes kom onder die steen vandaan. De globalisering slaat overal toe; tijd en ruimte krijgen andere waarden, concurrentie is niet alleen maar lokaal of nationaal.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr nov 19, 2004 3:52 pm

Da"s waar, als je nieuw koopt zijn er nog argumenten om (duuder) bij je LBS te kopen ipv online ivm service enzo maar bij 2e hands gaat dat niet op en gaat het alleen nog maar om de prijs. Dan kan iemand wel 450 vragen voor zijn 2e hands Ksyrium SL"s omdat hij er nieuw bij zijn LBS 750 voor heeft gedokt, maar als je bij Salden nieuwe hebt voor 550 ga je er 2e hands toch echt geen 450 voor neerleggen.

Kijk deze bedoel ik: klikkerdeklik

2 jaar oud, 450 euro :o

En inderdaad, in de US is alles nog veel goedkoper, zeker met de huidige dollarkoers.
Het wordt de hoogste tijd voor een creditcard :D

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr nov 19, 2004 8:01 pm

Steelboy schreef:
maar... als alle prijzen ongeveer gelijk zijn is de concurrentie eerlijker...

Als iedere LBS z"n meuk exact tegen MSRP verkoopt kunnen de LBS"en onze centjes eerlijk onderling verdelen ja :?

Plaats reactie