Re:tweedehands markt : zak in één als een pudding ?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plons
tweedehands markt : zak in één als een pudding ?

Bericht door Plons » wo nov 10, 2004 3:49 pm

Valt het jullie ook op dat je op het moment gouden zaken kan doen op tweedehands gebied ?

Of erger : valt het op dat je gewoon niks kwijt geraakt op de tweedehands markt.

Ik heb net ff "te koop" gecheckt

daar staan echt super fietsjes bij die voor geen geld weg gaan, maar ik weet ook dat ik voor 150 euro meer een nieuwe velo in die richting bij S tec-koop.

Maw ik denk persoonlijk dat alle die winkels die zoo goedkoop aanbieden ervoor zorgen dat je je tweedehands fiets gratis moet meegeven met een doos nesquick ?

Wat denken jullie hiervan ?

Tbx

Bericht door Tbx » wo nov 10, 2004 3:55 pm

Goedkopere fietsen en onderdelen komen ook ten goed van de consument.
Iedereen heeft niet massa"s geld om veel aan bikes uit te geven hé.
Ik ga mijn spullen ook halen waar ik een goede prijs krijg.
We zijn geen pro"s hé.

Grtz
Tbx

Elevation12,000

Goedkoop slagen lukt wel ja...

Bericht door Elevation12,000 » wo nov 10, 2004 4:16 pm

125 euro....
Afbeelding
De minimale slijtage die er op zit is die van mij.

50 euro....
Afbeelding

Gratis...
Afbeelding

:)

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo nov 10, 2004 4:17 pm

Krijg je de auto gratis bij de bike?? Anders gaat het niet door.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo nov 10, 2004 4:22 pm

Daarbij komt ook nog eens om de hoek kijken dat de fiets fabrikanten alles ommehand 2x per jaar veranderen. Als je je nieuwe fiets eindelijk hebt opgebouwd is hij al weer oud. Dat is ook niet erg bevordelijk voor de verhandelbaarheid.Ik geef je gelijk Plons, zaken als S-tec, Rose en andere prijs stunters maken het erg moeilijk in de ietwat duurdere mountainbike klasse.

Ik kan het me goed voor stellen hoe iritant het is om iets niet te kunnen raken ook al is de prijs zo laag.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo nov 10, 2004 4:24 pm

Mathijs schreef: Krijg je de auto gratis bij de bike?? Anders gaat het niet door.
Sorry, er is niets te koop.

De Survivor heb ik gewonnen met een prijsvraag over auto´s.

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo nov 10, 2004 5:18 pm

Het is idd niet normaal meer waar sommige dingen voor worden aangeboden, echt weinig, maar ik ben het wle met PLONS eens dat je je gebruikte onderdelen aan de straatstenen nog niet kwijtraakt, of je moet t voor mega weinig wegdoen, Komt door de Duitsers en de Amerikanen en ook het feit dat Hollanders alles voor niets willen.

Pino

Bericht door Pino » wo nov 10, 2004 5:21 pm

2de hands is zo goedkoop omdat iedereen gek wordt gemaakt met het nieuwste van het nieuwste.
Zonder het allernieuwste XTR/RaceFace/Crossmax/plastic durft een wannabee biker zich niet buiten te vertonen. En dan moet de ouwe zooi dus weg.

Gelukkig is er een beweging gaande die terug wilt naar de roots. Die roots ook echt voelen als je eroverheen rijdt.
Waarom een hyperdesuper triple suspension bike om over wortels zo zacht te rijden als over asfalt? Dan kun je net zo goed gaan reetfietsen.

Feel the roots, feel the mountains, ga ongeveerd singlespeed...

(sorry, zelf ben ik nog niet helemaal zo ver, maar het komt eraan)

Sven

Bericht door Sven » wo nov 10, 2004 5:27 pm

Neem als voorbeeld dat geweldig frame van El Nino, die Yeti.
Hij heeft waarschijnlijk een jaar ervor gedaan om het kwijt te raken, en dan ook nog tegen een enorm lage prijs.

Neem als voorbeeld het frame van Dukenukem, die nicolai.
Hij doet er nu al maanden over om het kwijt te raken en kan het nu tegen een absurd lage prijs nog niet kwijt.

Ik heb laatst ook wat budget spul proberen te verkopen en je komt het ook to-taal niet kwijt...

royal

Bericht door royal » wo nov 10, 2004 5:57 pm

het probleem is wanneer je iets te koop aanbied op die mtb forums is dat er meer geouwehoerd wordt over de spullen, die je te koop aanbied
er komen bijna nooit serieuze reacties, en dat is niet omdat het te duur is

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » wo nov 10, 2004 5:57 pm

Pino schreef:
2de hands is zo goedkoop omdat iedereen gek wordt gemaakt met het nieuwste van het nieuwste.
Zonder het allernieuwste XTR/RaceFace/Crossmax/plastic durft een wannabee biker zich niet buiten te vertonen. En dan moet de ouwe zooi dus weg.

Gelukkig is er een beweging gaande die terug wilt naar de roots. Die roots ook echt voelen als je eroverheen rijdt.
Waarom een hyperdesuper triple suspension bike om over wortels zo zacht te rijden als over asfalt? Dan kun je net zo goed gaan reetfietsen.

rij jij maar SS ik zal jou wel voorbijrazen op mn DH ;D ;)

sunn

Bericht door sunn » wo nov 10, 2004 6:44 pm

Het valt allemaal wel mee denk ik. De aanbiedingen in het te koop deel zijn schitterend voor mensen die wat willen kopen, maar vaak is het geld er gewoon niet. Dan kun je dus nog zo laag gaan zitten met je prijs. Er is geen vraag naar goedkoop 2e hands spul, of geen geld, of er is dus teveel goedkoop nieuw spul wat ik nog niet echt ben tegengekomen.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo nov 10, 2004 8:14 pm

de daling van 2dehands spul is mij ook opgevallen.
spul raak ook ik niet kwijt en op ebay zijn de prijzen ook flink gezakt.
voor een jaar terug kosten een Intense Uzzi frame 8a900euro nu nog geen 5a600euro.

het komt zeker niet enkel door de duitse fietswinkels alla s-tec. s-tec bestaat immers al zeker 5 jaar.

Heidi

Bericht door Heidi » wo nov 10, 2004 9:04 pm

hier

Toelichting: sinds 2000 (basisjaar) zijn de uitgaven voor "uitrusting Sport en Camping" gedaald naar 96,5 in oktober 2004(voorlopig cijfer).

url ingekort

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo nov 10, 2004 9:35 pm

Pino schreef:

Wow, eerst Jur, nu Plons, waar gaat dit heen?

Toegegeven, ik ben er ook helemaal aan toe, en ik rust niet voordat ik mijn revanche heb genomen op Xircuits Xircuit (terzijnertijd volgt er een uitgebreid verslag)!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do nov 11, 2004 10:51 am

Klopt helemaal.

Met name S-Tec achtigen verneuken de complete markt. Want waarom een gebruikte vork voor 500 kopen als S-Tec em voor 550 heeft staan (adviesprijs 1000 euro).
Ik denk echter dat dat soort praktijken niet lang meer zullen duren want steeds minder bedrijven leveren aan ze omdat het hun eigen markt verkloot...

En Christiaan heeft ook gelijk als hij zegt dat Nederlanders allee voor bijna niks willen hebben (en sorry, daar doe ik soms ook aan mee...)

camouflage

Bericht door camouflage » do nov 11, 2004 11:10 am

Zal de EURO er ook niets mee te maken hebben?

Alles blijft maar omhoog gaan qua prijzen , bij ons in België zeiden ze dat er maar voor een bepaald bedrag afgerond mocht worden,....

Dikke horsesh*t duzz,

En alles blijft maar stijgen,"k mag al blij zijn dak men rekeningen kan betalen,laat staan nog spullen bijkopen.

Ik zou meer als alleen mooie mtb"s(-onderdelen) nieuw of 2de hands willen kopen,maar de financiele toestand laat me dat niet toe (op de moment) .

Kwestie van afwachten,en sparen,....

-camou-

MAD MAX

Bericht door MAD MAX » do nov 11, 2004 11:59 am

Wat zeuren jullie nou. ;)

Als je een computer koopt is ie toch ook meteen achterhaald en de volgede week geen tiet meer waard. Zo is het met fietsen en onderdelen nou eenmaal ook (al dan niet in mindere mate) :?

Het schrijft gewoon ontzettend snel af. Misschein zou je er iets minder voor moeten vragen. Je hebt zelf toch ook liever je parts zo goedkoop mogelijk en het liefst nieuw.

Iedereen wil geld verdienen en dat kan je bedrijven als S-tec niet kwalijk nemen toch.

Persoonlijk zou ik ook niet snel tweedehands spul kopen. Je weet meestal niet wat ermee gebeurd is.

Je kan dus wel klagen, maar als jij een nieuwe vork voor de helft kan krijgen doe je het toch ook. :D

Tbx

Bericht door Tbx » do nov 11, 2004 6:44 pm

Steelboy schreef:
Klopt helemaal.

Met name S-Tec achtigen verneuken de complete markt. Want waarom een gebruikte vork voor 500 kopen als S-Tec em voor 550 heeft staan (adviesprijs 1000 euro).
Ik denk echter dat dat soort praktijken niet lang meer zullen duren want steeds minder bedrijven leveren aan ze omdat het hun eigen markt verkloot...

En Christiaan heeft ook gelijk als hij zegt dat Nederlanders allee voor bijna niks willen hebben (en sorry, daar doe ik soms ook aan mee...)

Dus jij betaald liever 1000€ dan 550€ voor hetzelfde vork?
Of je zou gaan voor die tweedehande veelgebruikte vork van 500€?

Lijkt mij stom ofwel ben je heel ideologisch, principieel en heb je geld teveel.

En over de "markt" gesproken, volgens mij verkoopt Rock Shox (of eender welk merk) liever een paar duizend vorken meer dan dat hun vorken ronddolen van bike tot bike op de
tweedehandsmarkt enzo minder verkopen, denk je niet?
De bedoeling van een bedrijf is nog altijd zoveel mogelijk verkopen en zoveel mogelijk winst maken.

Bij S-tec krijg je tenminste nog garantie en op een tweedehands vork zeker niet.
(Ik had mijn defecte Psylo naar S-tec teruggebracht, ze hadden hem opgestuurd naar Rock Shox Duitsland, hersteld en opgestuurd naar Belgie, GRATIS!!!)

Zeg me niet dat jij geen koopjes koopt als je de kans hebt en altijd de volle pot betaald.

Grtz
Tbx

Hubert !

Bericht door Hubert ! » do nov 11, 2004 6:54 pm

Er zullen altijd mensen blijven die iets speciaals willen hebben, en dat, logisch, niet via zaken als S-tec e.d. te krijgen is. M.a.w. een Specialized met full XTR, Rock Shox, en Crossmax SL doet mij persoonlijk heel weinig. Van allerlei gooi-en-smijt onderdelen die overal met heel veel korting te krijgen zijn krijgt iedereen op den duur ook genoeg denk ik.
Want wil je echt iets bijzonders opbouwen moet je niet bij zaken als S-tec gaan shoppen. Onderscheidend ben je niet bepaald meer met bijvoorbeeld een fiets zoals hierboven genoemd.

surfstad

Bericht door surfstad » do nov 11, 2004 7:11 pm

Is het gewoon niet de tijd van het jaar?
Winkels doen spullen in de uitverkoop en de vraag naar nieuwe spulletjes daalt een beetje.
Mogelijk dat dit in het voorjaar weer aan zal trekken?

Zand er over

Bericht door Zand er over » vr nov 12, 2004 2:06 am

Niet alleen de 2de hands markt maar ook de nieuw markt stort in.

Eerst piept iedereen dan fietsen duur zijn, vervolgens dat ze hun 2de hands zooi niet kwijt kunnen....

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr nov 12, 2004 7:14 am

Het is allemaal de schuld van S-tec en consorten!!!!!!!!

eerst loopt iedereen te piepen dat S-tec zo lekker goedkoop is, en nu kunnen diezelfde personen hun 2dehands troep niet kwijt vanweg diezelfde reden. Eigen schuld.

Ook ik heb 1 keer een wielset gekocht bij 1 van die bedrijven(laufradprofi"s) en jah het scheelt de helft. Maar ik ben een museum aan het opstarten dus ik hoef mijn 2dehands troep niet kwijt ::)

dusssss©

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr nov 12, 2004 9:25 am

Tbx schreef:
[
Steelboy schreef:
Klopt helemaal.

Dus jij betaald liever 1000€ dan 550€ voor hetzelfde vork?
Of je zou gaan voor die tweedehande veelgebruikte vork van 500€?

Lijkt mij stom ofwel ben je heel ideologisch, principieel en heb je geld teveel.

En over de "markt" gesproken, volgens mij verkoopt Rock Shox (of eender welk merk) liever een paar duizend vorken meer dan dat hun vorken ronddolen van bike tot bike op de
tweedehandsmarkt enzo minder verkopen, denk je niet?
De bedoeling van een bedrijf is nog altijd zoveel mogelijk verkopen en zoveel mogelijk winst maken.

Bij S-tec krijg je tenminste nog garantie en op een tweedehands vork zeker niet.
(Ik had mijn defecte Psylo naar S-tec teruggebracht, ze hadden hem opgestuurd naar Rock Shox Duitsland, hersteld en opgestuurd naar Belgie, GRATIS!!!)

Zeg me niet dat jij geen koopjes koopt als je de kans hebt en altijd de volle pot betaald.

Grtz
Tbx

Zoals in mijn laatste zin staat betaal ik natuurlijk ook liefst weinig... maar... als alle prijzen ongeveer gelijk zijn is de concurrentie eerlijker... ik verneem uit betrouwbare bron dat veel fietsenmerken hun fietsen liever niet verkopen aan S-Tec en er zelf ook bijna niks aan verdienen, maar door de krappe tijden zijn ze genoodzaakt...

raggertje

Bericht door raggertje » vr nov 12, 2004 10:17 am

ChrisSS schreef:
Er zullen altijd mensen blijven die iets speciaals willen hebben, en dat, logisch, niet via zaken als S-tec e.d. te krijgen is. M.a.w. een Specialized met full XTR, Rock Shox, en Crossmax SL doet mij persoonlijk heel weinig. Van allerlei gooi-en-smijt onderdelen die overal met heel veel korting te krijgen zijn krijgt iedereen op den duur ook genoeg denk ik.
Want wil je echt iets bijzonders opbouwen moet je niet bij zaken als S-tec gaan shoppen. Onderscheidend ben je niet bepaald meer met bijvoorbeeld een fiets zoals hierboven genoemd.

Inderdaad, maak er gebruik van, nu kan je een koel fietsje tweedehands opbouwen van bijzondere spullen die tweedehands voor weinig worden aangeboden. 8)
Hmmmm... moet mijn oude koele spullen ook wel weer kwijt...... :?

Plaats reactie