Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard
Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Sven » wo nov 03, 2004 1:08 pm

Ideale bikersauto: Snel, Groot en Geil!! Als dat toch niet mooi is...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de SEMA tuningbeurs in Las Vegas toont Volvo een goed getrainde XC90 V8. Deze Volvo XC90 V8 PUV, ofwel Power Utility Vehicle, straalt kracht, snelheid en exclusiviteit uit. Met z´n 600 pk sterke V8 zal menig sportauto moeten afhaken.

Op de Autosalon van Parijs presenteerde Volvo de XC90 met in het vooronder een door Yamaha ontwikkelde V8. Deze zeer compacte motor is de eerste V8 in de geschiedenis van de Zweedse fabrikant. De XC90 is daarmee dan ook de eerste Volvo met een V8 en dat werd in Amerika zeer positief ontvangen. Het land van de dikke V8´s zat erop te wachten dat ook de XC90 leverbaar werd met zo´n motor. Om de introductie nog eens extra kracht bij te zetten en andere kopers te trekken, introduceert Volvo een XC90 V8 met spierballen.

Als dit gevaarte je in de spiegel op zal duiken is er geen twijfel mogelijk of je aan de kant zult gaan of nog even door blijft rijden. De XC90 V8 PUV is dik, héél dik en dat is vooral aan de voorkant goed te zien. Het gapende gat en de vele luchtopeningen aan de voorkant moeten zorgen voor voldoende toevoer van koellucht en maken de XC90 V8 PUV tevens tot een beest om te zien. De uitgeklopte wielkasten met daarin 20 inch lichtmetalen velgen en de volledig aangepakte achterkant zijn niet minder. ´Het is gewoon een beest om te zien´, aldus een woordvoerder van Volvo en daar kunnen we hem geen ongelijk in geven.

Maar het is niet alleen schijn. Onder de kap ligt de V8 die in dit geval een vermogen van 600 pk levert. Een enorme supercharger, aangepast motormanagement en een speciaal ontwikkeld uitlaatsysteem hebben dit vermogen mede mogelijk gemaakt. De Haldex elektronische geregelde vierwielaandrijving is compleet aangepast om het hoge vermogen te kunnen verwerken en datzelfde geldt voor de 6 traps tiptronic automaat. De XC90 V8 PUV is voorzien van compleet andere veren en dempers en is daardoor tevens bijna 45 mm lager komen te liggen.

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Mathijs » wo nov 03, 2004 1:24 pm

Whow, vet! Volvo goed bezig!!

allicht one
Berichten:271
Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door allicht one » wo nov 03, 2004 6:21 pm

eindelijk weereens een echte auto!

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » wo nov 03, 2004 6:31 pm

En soms gaat t ook wel eens (goed) fout!!

http://www.big-boys.com/articles/japancrash.html

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Sven » wo nov 03, 2004 7:34 pm

Die ene is dood, for sure... Waanzinnig wat een crash...


Zullen we maar ffetjes even een auto posten want dis niet zo leuk meer... :(

Ford Focus WRC Concept..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
doubleK
Berichten:413
Lid geworden op:wo apr 21, 2004 8:37 pm
Locatie:de andere kant van de oceaan

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door doubleK » wo nov 03, 2004 7:41 pm

zou dat pijn doen :P

hoop dat die kerel in die brandende bak t overleeft heeft

Bruno
Berichten:834
Lid geworden op:do jul 08, 2004 9:51 pm
Locatie:Antwerpen

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Bruno » wo nov 03, 2004 8:05 pm

doubblek schreef:
zou dat pijn doen :P

hoop dat die kerel in die brandende bak t overleeft heeft


In zijn plaats zou ik wensen dat ik op slag dood was.

Focus WRC is wel handig, heeft standaard al een fietsenrek op zijn kofferklep staan ;D

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door KoeniE » wo nov 03, 2004 8:12 pm

;D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » wo nov 03, 2004 8:38 pm

hahahhah ;D

goed gevonden!

Gebruikersavatar
Arnetteman
Berichten:3004
Lid geworden op:ma jul 21, 2003 11:44 am
Locatie:Roden

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Arnetteman » wo nov 03, 2004 10:38 pm

Afbeelding

Dit vind ik de perfecte bikerauto
fietsen achterop, veel slaapruimte, comfort en keuken.

Hadden we mee toen we naar het WK in LEs Gest gingen.
Dit is aan het meer van Geneveop de heenweg.

Arnetteman

allicht one
Berichten:271
Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door allicht one » wo nov 03, 2004 11:18 pm

Fietsen achterop zuigt.

Gebruikersavatar
legion
Berichten:4264
Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door legion » do nov 04, 2004 12:30 pm

Mwah, bij zo"n lompe kar staan ze tenminste niet vol in de wind, dan is het nog niet zo"n ramp.

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » do nov 04, 2004 8:31 pm

[quote="D"n Helle"]
Ideale bikersauto: Snel, Groot en Geil!! Als dat toch niet mooi is...
[/quote]

mooi? ik vind t een lelijk ding (maar dat ben ik misschien), groot gelijk dat er nu eindelijk eens kritisch word gekeken naar die Yuppentractors, wat moet je nou met zo"n auto? ??? het is geen jeep, maar t lijkt er wel op want dat is stoer :P
tis misschien een kwestie van smaak, maar ik vind t behoorlijk smakeloos.
bovendien, de mensen die dr in rijden, no offence maar soms, ik zie in Rotterdam alleen maar van die Conny Breukhovens erin rijden haha. De (flink verlaagde) manta (ja een zon sloopel ja) van een vriend van me is ooit een "bereden" door een range-rover.
het achteruitrijdende blonde, zonnebril in dr haar dragende dametje had em simpelweg niet "gezien" (?) op dr PDC -park distance controle ( wat vaag? zou ie ook kleine kinderen of hondjes herkennen?) ze voelde een weerstand, dus ze dacht, dat is de stoep. De plek was toch te krap (vind je het gek met zon lomp geval ) dus toen gaf ze wat gas bij, en reed zo een stuk de neus van de arme Manta op.. ;D

die wrc concept, ford was met die vernieuwde wrc op basis van de amerikaanse focus (ietsje langer dan de europese) al goed bezig, hopelijk lukt t nu meer met deze. Maar vind de productie versie toch echt niet mooi..

Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van de Nieuwe 1 serie, bmw"s rijden toch zo lekker, hoop dat dr snel een M (de M van Hmm) komt met een leuke 6 in lijn :D

die crash, even niet. Ik heb een tijdje terug de Fatale Crash van f1 coureur Tom Pryce gezien. dat was best smerig hoe die aan zn eind gekomen is. ::)

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » do nov 04, 2004 10:06 pm

Tom Pryce? F1 coureur?? das dan wel heeel lang geleden denk ik zo :)

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » do nov 04, 2004 10:11 pm

jeps, 1977 om precies te zijn.
onvoorstelbaar hoe t er toen aan toe ging

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » do nov 04, 2004 10:12 pm

Er is de afgelopen 10 jaar geen F1 coureur meer verongelukt tijdens een GP!!


Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » do nov 04, 2004 10:18 pm

precies, dat is best een positief iets.
maar een ongeluk zit in een klein hoekje, het hoort hellaas een beetje bij de sport

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » do nov 04, 2004 10:22 pm

Gelukkig wel!!!

Hoeveel mensen kijken er niet naar de autosport om maar een crash (met goede afloop natuurlijk) te zien gebeuren???

Om die reden is t wel jammer dat Jos niet meer meerijdt ;)

Maar auto"s worden steeds veiliger! Binnenkort zijn de rally auto"s ook weer een stukkie veiliger.. We zijn er druk mee bezig!

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » do nov 04, 2004 10:31 pm

crashes horen erbij.
goede zaak in de rally sport, die crash bijvoorbeeld van Solberg :o in het WRC.
maar Fax, wat doe jij dan zoal op dat gebied?
maargoed, we dwalen af, misch een keer een autosport topic?

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » do nov 04, 2004 11:26 pm

ik studeer Mototsport Engineering (and managment).... En ons project bestaat uit het ontwikkelen van een side impactproction systeem voor een rally/toeringcar :D

Als je ff terug kijkt (1 a 2 pagina"s) zie je mij in een Jaguar F1 R2 chassis!
Nee ik weet ook wel dat t niet past!!!

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » do nov 04, 2004 11:53 pm

ok, respect man, zon systeem zal zeker bijdragen bij racewagens die gebouwd zijn op basis van productiewagens.

die foto zag ik idd, ik heb mezelf ooit eens proberen te wedgen in de Williams FW13 (geloof ik) van Alain Prost, Prost was klein, ik ben 1m90.
ik kwam tot mn dijen erin, zo breed ben ik dus blijbaar :?
ik doe kunstacademie, en volg al zo lang als ik kan tv kijken ofzo zon beetje de internationale autosport

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Elevation12,000 » vr nov 05, 2004 1:13 am

Paar leuke GT´s om Europa mee te doorkruizen op zoek naar leuke mountainbikegebieden. Mountainbike met S&S couplings aanbevolen.

Jensen FF
Afbeelding
Eerste productie personenauto met 4wd. Leuk gegeven, maar het is mij eigenlijk meer te doen om de nog eens 10cm langere neus dan die van de toch al fraaie Interceptor.

Bristol Fighter
Afbeelding
Excentriek en Engels. Opgefokte Viper V10.

Aston Maritn DB9
Afbeelding
DBR9 om precies te zijn.

Tot slot mijn eigen -ietwat economischere en praktischere- auto:
Afbeelding
Economischer en praktischer dus, maar ook ik hoef niet op stof te zitten hoor. :) Een bike met S&S couplings heb ik niet nodig, want hier past een fiets met gemak in zijn geheel in.

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door DeKerfs » vr nov 05, 2004 6:51 am

Elevation12,000 schreef:Aston Maritn DB9
Afbeelding
DBR9 om precies te zijn.




Nutteloos om nu nog verder te discussiëren over wát de mooiste auto"s zijn. Dat is gewoon de Aston Martin DB7/DB9. Nee dat is geen mening, dat is gewoon een feit ;)

Alhoewel, de oudere AM"s zijn zowaar misschien nóg mooier...

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » vr nov 05, 2004 10:06 am

leuke saab,
de nieuwste TVR 350C mag er wat mij betreft ook wel wezen :D.
Afbeelding
Afbeelding

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Elevation12,000 » vr nov 05, 2004 11:32 am

[quote="DeKerf"s"]
Alhoewel, de oudere AM"s zijn zowaar misschien nóg mooier...
[/quote]

Afbeelding

Zoals deze DB4GT Zagato misschien? Ontwepen van Zagato rakken bij in ieder geval heel vaak de juiste snaar. Gedrongen, krachtig en toch elegant. Ze hebben mooi werk geleverd met div. Maserati, Lancia en Alfa´s. Ik zag eerder in dit forum trouwens al een Alfa SZ, wat dus staat voor SportZagato - echt een rariteit.

In jouw enhousiasme over de DB7 ga ik overigens niet mee. Deze wist mij nooit echt diep te raken. Een beejte ongrijpbaar, maar het heeft misschien ook een beetje te maken met het feit dat het eerst de opvolliger moest worden voor de Jag XJS, maar te duur werd voor een Jag en toen maar doorgeschoven is naar AM. Nog gewichtiger is dat het de eerste AM was die zijn plaatwerk onttrok aan diezelfde pers die ook de Rolls bodies perste (nou ja niet letterlijk, zelfde leverancier). Bedenk dat het plaatwerk van de Virage in die tijd door een mannetje met een hamertje uit een stukje alu werd geslagen. Dat waren nog eens tijden.

Gesloten