Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Gebruikersavatar
Ghostdog - X
Berichten:991
Lid geworden op:wo aug 29, 2001 6:31 pm
Contacteer:
Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Ghostdog - X » do okt 21, 2004 3:49 pm

check autoweek.nl. Staat een overpiced Mercedes busje met een 6.1 liter V8 :D
Door BRABUS. Kijk dan praten we verder. Wel veels te duur. Betaal je iets van 170k euro en dan rij je een busje. Ik denk dat ik dan gewoon een hele vette auto zou kopen voor 150k euro en voor 20k een busje ;D

Gebruikersavatar
Xircuit
Berichten:3504
Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Xircuit » zo okt 24, 2004 9:39 am


Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Sven » do okt 28, 2004 2:36 pm

Ondanks het lage bikegehalte, moet deze toch hier worden gepost vanwege zijn horney gehalte!
Mitsubishi Lancer Evo VIII.

Afbeelding

Afbeelding

Een vette wallpaper Is er dus ook al! Raad eens waar die staat... ;)

Sneller dan sneller en stoerder dan stoer. Er zijn bijna geen woorden voor dit brute monster dat Mitsubishi in samenwerking met een aantal tuners heeft ontwikkeld. Ruim 400 pk en een sprint naar 100 km/h in minder 3,5 seconden!




Mitsubishi is dertig jaar actief op de Engelse markt en dat moet geviert worden vinden de Engelsen. Wij vinden het best, want Mitsubishi Engeland heeft in samenwerking met een aantal tuners een geweldig monster ontwikkeld. Op basis van de Lancer Evolution VIII MR (Mitsubishi Racing) FQ-320 zijn ze aan de slag gegaan. Er werden onder andere aanpassingen en vernieuwingen gedaan aan de turbo, het uitlaatsysteem (zie die dikke demper), brandstofpomp, motorkop, injectoren en nog wat kleine details. Deze aanpassingen hebben geleid tot geweldige prestaties.

Eén van de snelsten...
Zo snel zelfs, dat Mitsubishi al aangeeft dat de Evolution VIII MR FQ-400 behoort bij de allersnelste auto´s ter wereld. Dankzij alle aanpassingen wisten de ingenieurs 405 pk en een koppel van 481 Nm uit het 2.0 liter blok te halen. Een standaard Lancer Evolution VIII zoals die in ons land geleverd wordt heeft een vermogen van 265 pk en een koppel van 355 Nm. De prestaties van deze getunede Lancer Evo zijn overweldigend. Hij sprint in 3,5 seconden naar 100 km/h en behaalt een topsnelheid van 282 km/h. Standaard is dat 6,2 seconden en 245 km/h. Mitsubishi maakt zelf de vergelijking met sportauto´s die tien keer duurder zijn dan de Lancer Evo. Neem bijvoorbeeld de Porsche Carrera GT die 3,9 seconden nodig heeft om 100 km/h te bereiken. En wat te denken van de Pagani Zonda die er 3,7 seconden over doet. Het blijkt wel dat Mitsubishi trots is op de geleverde prestatie en dat mag ook!

Geen karige uitrusting
Ondanks de geweldige prestaties heeft dat geen afbreuk gedaan aan de uitrusting van de auto. Er is niet gelet op extra gewichtsbesparing ten koste van accessoires. Zo zijn elektrische ramen en spiegels en climate control standaard. Verder zijn er dikke Recaro sportstoelen gemonteerd. Het interieur is verder afgewerkt met carbon en wat aluminium accenten. Het stuurwiel is afkomstig van Momo.

Lekker dik
Het exterieur geeft de prestaties extra kracht. De enorm dikke voorbumper met voorspoilerlip van carbon, Ralliart buitenspiegels, Team Dynamics lichtmetalen velgen en rode FQ-400 badges maken duidelijk dat het hier om een heel bijzondere auto gaat.

100 stuks
De Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR FQ-400 wordt in een beperkte oplage van 100 stuks gebouwd. De auto is alleen leverbaar in Engeland en kost daar £ 46.999,-. De auto is uitgebreid getest door Mitsubishi en haar partners en bij aankoop ben je daarom ook verzekert van 3 jaar garantie of 58.000 km.

Gemini
Berichten:811
Lid geworden op:zo okt 27, 2002 9:15 pm
Locatie:Amersfoort

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Gemini » do okt 28, 2004 4:35 pm

Als ik dan toch mocht kiezen.....

Doe me dan die Lancer Evolution VIII MR FQ-400 maar.....

Al was het alleen al om in de kroeg het exacte type van je auto te kunnen zeggen...

Is weer eens wat anders dan een Golf R32 of een Astra OPC etc...

mzzls Gemini

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten:5742
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 8:44 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Jurriaan » do okt 28, 2004 8:52 pm

in de WRC toch sneller dan de VIII(of ligt dat aan de rijder?)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Sven » do okt 28, 2004 10:10 pm

Deze is nog altijd niet ingezet in WRC... ::)
Het zou mij ook totaal niet verbazen als deze wel de xsara eruit zal blazen...

T.B.F.K.A.N.
Berichten:820
Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door T.B.F.K.A.N. » do okt 28, 2004 10:22 pm

[quote="D"n Helle"]
Deze is nog altijd niet ingezet in WRC... ::)
Het zou mij ook totaal niet verbazen als deze wel de xsara eruit zal blazen...
[/quote]

Deze zal ook niet worden ingezet in het WRC. En al zouden ze tegen elkaar racen dan zou de WRC het winnen (NMI).



Gebruikersavatar
Xircuit
Berichten:3504
Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Xircuit » do okt 28, 2004 10:24 pm

Xsara"s ruleren op dit moment zwaar.

De Mitsubishi zijn de laatsten jaren of niet aanwezig of ze rijden ergens achterin. Subaru, Peugeot en zeker Citroën zijn de snelste.


Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Sven » do okt 28, 2004 10:37 pm

My bad, niet zo into rally. Desondanks niettemin is die xsara ook errug vet...

Als pleister op de wond dan maar:

pleister 1

pleister 2

Sorry nog... ;) :-*

allicht one
Berichten:271
Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door allicht one » do okt 28, 2004 10:56 pm

Ik wil graag een lancia delta integrale, heeft iemand daar nog vette foto"s van. Van dat oude vierkante type.

T.B.F.K.A.N.
Berichten:820
Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door T.B.F.K.A.N. » vr okt 29, 2004 8:46 am


Erikje
Berichten:2037
Lid geworden op:do jul 31, 2003 8:13 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Erikje » vr okt 29, 2004 9:11 am

T.B.F.K.A.N. schreef:

Dus.


JA! Mooie link van Google erbij dus.....

Afbeelding

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » vr okt 29, 2004 10:51 am

vergeet de Delta integrale S4 niet ;)
ok het lijkt alleen op een Delta (want middenmotor, met turbo & compressor, in een spaceframe)
een compressor voor boost bij lage toeren, een turbo voor boost bij hoge toeren
Afbeelding

maar het is toch leuk, dit stukje (groep B rally) geweld.
als rallyversie had ie soms meer als 500 pk. De straatversie had een bescheiden 250pk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en in actie, met Henri Toivonnen tijdens de 1986 rally van Corsica (Toivonnen zou samen met zijn navigator tijdens deze rally verongelukken)
Afbeelding

ik vind em iig impressive

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » vr okt 29, 2004 11:00 am

een van de naar mijn mening leuktste groep B"s (en de meest succesvolle) is toch wel de peugot 205 t16
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

later toen de groep B"s niet meer werden toegelaten in het WRC, heeft deze auto in licht gewijzigde vorm, parijs Dakar gereden. (en was de basis tot de latere 405 t16, en de Citroen ZX grand raid dakar wagen)
een flink opgefokte versie (met een slordige 600 / 700 pk) heeft nog meegedaan aan de pikes peak heuvelklim, die amerikanen wisten niet wat hun overkwam toen daar opeens fabrieksteams met rallywagens kwamen (audi heeft ook meegedaan met een monsterachtig uitgedoste Quattro S1)
Afbeelding

leuk feitje, Jean Todt (de teambaas van het Ferrari f1 team) was teambaas bij het rallyteam van peugot in die jaren.

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door JJ » vr okt 29, 2004 11:07 am

Waar de fuck is die zwarte vleugel voorop voor :o

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door koekie » vr okt 29, 2004 11:21 am

downforce ;)
hoe meer hoe beter (voor de wegligging)
bij de pikes peak heuvelklim zijn er niet zoveel regeltjes, dus kan je zon sneeuwschep erop fixxen.
verder met het vermogen dat deze auto heeft, en de snelheden die hij bereikt zal het neusje op sommige stukken van de klim wel erg licht worden.

Gebruikersavatar
Ghostdog - X
Berichten:991
Lid geworden op:wo aug 29, 2001 6:31 pm
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Ghostdog - X » vr okt 29, 2004 12:14 pm

Erikje schreef:
[
T.B.F.K.A.N. schreef:

Dus.


JA! Mooie link van Google erbij dus.....
--mooi plaatje--


Hij is geliefd onder de vrouwen blijkbaar ;D

Afbeelding

Gebruikersavatar
legion
Berichten:4264
Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door legion » vr okt 29, 2004 1:57 pm

Is dat zo"n voetgangers airbag?

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » vr okt 29, 2004 4:28 pm

Die tieten blokkeren de hele auto!!! >:(

Gebruikersavatar
lc4
Berichten:489
Lid geworden op:di sep 07, 2004 9:04 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door lc4 » za okt 30, 2004 10:34 am

Als je het over rally auto"s wilt gaan hebben.... Geef mij dan maar een Sub Impreza WRC :P

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » za okt 30, 2004 10:42 am

Kan geregeld worden!! Hoeveel knaken heb je?

Gebruikersavatar
lc4
Berichten:489
Lid geworden op:di sep 07, 2004 9:04 pm

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door lc4 » za okt 30, 2004 10:52 am

Te weinig...Veel te weinig :-[

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » za okt 30, 2004 10:57 am

Das lastig zaken doen dan! ;D

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » za okt 30, 2004 10:58 am

Afbeelding

De bikes??? gewoon in de caravan ;D

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Bericht door Faxmulder » za okt 30, 2004 11:03 am

Na al die groep b auto"s kwam oa dit:

Afbeelding

Gesloten