Ik heb met de remote lock-out op mijn cannondale jekyll problemen met het metalen heveltje en mijn bidonhouder.
De bidon drukt via de kabel het heveltje tegen mijn frame aan waardoor het schade veroorzaakt op mijn frame. hier zit een imbus boutje in dat heel vervelend dicht bij het frame zit.
Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en opgelost?
Ik heb de fotos op pinkbike geplaatst. De foto problem1 laat zien dat de 2 rood omcirkelde stukken elkaar raken tijdens het rijden. De krassen krijg ik er niet goed op (wit frame met flitser gaat niet echt lekker)
Op de complete foto zie je dat de bidon de kabel raakt en zorgt voor de verdraaing van de lock out op de achterveer.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=329145
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=329146
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=329147
Reinhard
Lockout Cannondale Jekyll
Moderator:Beheerders
-
Re:Lockout Cannondale Jekyll
Sorry hoor maar je links werken niet. Ook niet als ik ze refresh.
Zo beter, met door kopieren een spatie tussen gekomen..... ???
-
Even voor de duidelijkheid hoor, kan het niet zo zijn dat door het inveren van je achterdemper het boutje (teveel uitsteekt en) tegen je frame aankomt?!?
De demper zit toch stevig gemonteerd met de lock-out, ik bedoel je bidon kan deze toch niet verplaatsen/ verbuigen?!?
Volgens mij is op de laatste foto ( met het boutje omlaag) de lock-out toch uitgeschakeld? Als dit zo is dan kan de demper in deze stand inveren en komt hij aan de achterkant(aan de wielzijde) omhoog en zal de demper aan de anderekant omlaag gaan en hierdoor wellicht met het boutje je frame raken.
Als dit zo is denk ik dat het boutje simpelweg te lang is en dient deze ingekort te worden of vervangen te worden door een korter exemplaar.
Laat anders eerst de druk eens uit de demper lopen zodat je rustig en met weinig kracht de achtervering kunt testen kun je gelijk kijken of bovenstaande wat ik geopperd heb klopt.
De demper zit toch stevig gemonteerd met de lock-out, ik bedoel je bidon kan deze toch niet verplaatsen/ verbuigen?!?
Volgens mij is op de laatste foto ( met het boutje omlaag) de lock-out toch uitgeschakeld? Als dit zo is dan kan de demper in deze stand inveren en komt hij aan de achterkant(aan de wielzijde) omhoog en zal de demper aan de anderekant omlaag gaan en hierdoor wellicht met het boutje je frame raken.
Als dit zo is denk ik dat het boutje simpelweg te lang is en dient deze ingekort te worden of vervangen te worden door een korter exemplaar.
Laat anders eerst de druk eens uit de demper lopen zodat je rustig en met weinig kracht de achtervering kunt testen kun je gelijk kijken of bovenstaande wat ik geopperd heb klopt.
Bij mijn fiets kun je het blokje omdraaien
dan loopt de kabel wel eerst even terug naar achter, om vervolgens de kabel netjes mee terug naar het stuur te brengen langs de kabel van je voorderaileur. ;D
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=329704
misschien helpt het je wel om een goede oplossing te bedenken, want zoals het bij jou nu gemonteerd is vindt ik het maar niets
Ik heb het kabeltje er afgegooid. Gaat steeds stroever en nu doe ik het gewoon met de hand. Dat is de beste oplossing.... ;D
Maarre, niet wat jij wilt denk ik. Ik had het probleem niet toen ik het kabeltje gebruikte en de mijne ging ook meteen naar voren. De mijne zat echter aan de andere kant. Dus wellicht even ombouwen van de rechtse naar de linkse kant. Dan komt de kabel dichter bij het frame en steeks niet meer zo uit.
Andere tip is om je huidige bidonhouder er af te gooien en er zo"n Elite op te zetten die je van opzij kan insteken. Wordt het kabelprobleem niet minder van, maar maakt het wel makkelijker om je bidon te pakken en terug te doen......
Maarre, niet wat jij wilt denk ik. Ik had het probleem niet toen ik het kabeltje gebruikte en de mijne ging ook meteen naar voren. De mijne zat echter aan de andere kant. Dus wellicht even ombouwen van de rechtse naar de linkse kant. Dan komt de kabel dichter bij het frame en steeks niet meer zo uit.
Andere tip is om je huidige bidonhouder er af te gooien en er zo"n Elite op te zetten die je van opzij kan insteken. Wordt het kabelprobleem niet minder van, maar maakt het wel makkelijker om je bidon te pakken en terug te doen......