Gène schreef:
En tja die Seven sola, mensen hebben laarzen moeten aan doen.
mzzl
Gène
Get down to earth

Moderator:Beheerders
Gène schreef:
En tja die Seven sola, mensen hebben laarzen moeten aan doen.
mzzl
Gène
bikemotion was wel nice.
er waren maar een paar stands die mij interesseerde zoals funbox, 2xdbikez en santacruz( ff dude zijn V10 tjekke).
Thanx Hugo !
bmx_grover schreef:
Hier kun je ook wat filmpjes vinden.... www.schijfbmx.nl
Van Bart Bazelmans die een dubbele backflip doet...
De Lars Cuevas schreef:
[dubbelop schreef:
Ik heb trouwens hier een paar foto"s gezet. Met onder meer de Duratec Big Bang racetandem ("slechts" € 2.800 met Dura Ace / Ultegra!)
Die heb ik ook gezien! Voor het tandemteam www.tandemluuk.nl zijn we op zoek geweest naar een nieuwe racetandem. En die Duratec ziet er Superdobre uit! Ook custom made te krijgen voor een goede prijs. Dus misschien volgend jaar op een Tsjechische tandem? Superdobre ;D ;D ;D ;D
Overigens: Stevens levert een complete Ultegra racetandem voor 2300€. Maar het frame is zo te zien veel minder hoogwaadig dan de Duratec
Groeten, Lars
dubbelop schreef:
Die Stevens heeft volgens mij een Kinesis-frame: gewoon goed, dus. Ik ben benieuwd waarop je je uitspraak baseert dat die Duratec een "hoogwaardiger" frame zou hebben dan die Stevens/Kinesis. Als ik het goed heb onthouden, is ook bij Duratec bijv. de bovenbuis gewoon in twee stukken, niet uit één stuk zoals bij Cannondale of Santos. Verder is die Duratec volgens mij een - zeer geslaagde - kopie van een C"dale frameset. Hoe dan ook: zowel de Stevens als de Duratec zijn volgens mij hun geld meer dan waard. Al zul je al gauw naar een 40- of 48-spaaks achterwiel toe moeten als je de zaak een beetje heel wilt houden. Dat blijft een nadeel van 700c-wielen.
De Lars Cuevas schreef:
Als ik een tandem beoordeel houd ik, daar ist die dus wel, de Cannondale aan als referentie. Ik kijk onder meer naar:
- Excenterpot constructie: Duratec is een gesloten pot met wedge-excenter, Stevens heeft een open pot met 2 bouten aan de onderkant.
De Lars Cuevas schreef:
- Liggende buizen: Bij de Duratec zijn de boven- en " midden: buis welzekersch doorlopend, met gaten waar de voorste zadelbuis doorheen loopt. De Stevens boven en middenbuis zijn elke uit 2 delen, en gewoon zoals bij een solo tussen de staande buizen gelast
- Diameter hoofdbuizen
- Diameter achtervorken.
De Lars Cuevas schreef:
Bij een tandem is stevigheid alles, en op bovenstaande punten scoort de Duratec gewoon beter. Maar eerlijk is eerlijk, ik zou beide fietsen moeten proberen... En het zijn inderdaad beiden prima prijzen
De 32 spaaks wielen in de Duratec zaten er puur voor de show in, vertelden de mensen op de stand me. De 40 spaaks wielen in een Cannondale zijn inderdaad sterk zat. Maar 36 spaken met een hoge velg zijn ook superstevig!
Maar het kan nog gekker hoor: Ik ken een Belgisch koppel dat met Ksyriums rijdt ::) En Santana levert zelfs speciaal ontwikkelde 16 spaaks Shimano wielen!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Cannibal schreef:
Die blonde achter de bar bij de merida stand was echt![]()