Re:Lak RM.
Moderators:JJ, Beheerders
Ik heb nu al zoveel fietsen gehad maar nog nooit één met z"on dunne lak.
Als er een steentje tegen zit, lap tot op de buis. Vernis wordt zeer vlug mat.
Hebben de andere RM-fans dat ook of ben ik weer de gelukkige.
Is zeker geen garantie is puur van het gebruik maar ik heb fietsen die al enkele jaren ouder zijn en die blinken nog.
Is er een middel om je frame terug te laten glanzen. Niet van die tijdelijke lak hé.
Dat was dus mijn vraag.
May&vin
Als er een steentje tegen zit, lap tot op de buis. Vernis wordt zeer vlug mat.
Hebben de andere RM-fans dat ook of ben ik weer de gelukkige.
Is zeker geen garantie is puur van het gebruik maar ik heb fietsen die al enkele jaren ouder zijn en die blinken nog.
Is er een middel om je frame terug te laten glanzen. Niet van die tijdelijke lak hé.
Dat was dus mijn vraag.
May&vin
May schreef:
Is er een middel om je frame terug te laten glanzen.
Dat was dus mijn vraag.
May&vin
Als dat je vraag is, dan vind ik dat Turtlewax het antwoord is. Ik heb em voor een zwart frame en na de 2 Ã 3 poetsbeurten wordt ie even in de was gezet. Uitwrijven en blinkt weer als nieuw...
Ik hebt "t zelfde. In den beginne was "t nog erger, omdat mijn frame zo"n maand na "t spuiten al 1000 km achter de rug had. Misschien dat de lak moet uitharden?
Mijn oplossing: een plakplastic coating op schuurplekken (o.a. van m"n hiel en knieën) en één keer per jaar D2 was erover. Maar "t blijft een gebruiksartikel.
N.B.: Ik heb het "zachte lak" verhaal van veel mensen gehoord...je bent zeker niet de enige.
Mijn oplossing: een plakplastic coating op schuurplekken (o.a. van m"n hiel en knieën) en één keer per jaar D2 was erover. Maar "t blijft een gebruiksartikel.
N.B.: Ik heb het "zachte lak" verhaal van veel mensen gehoord...je bent zeker niet de enige.
die turtle wax toestanden doen effectief zijn werk. Natuurlijk pas na verschillende beurten.
Bij mij zijn ook al enkele stukjes lak eraf, op een gravelpad te schuin door de bocht en een klein schuivertje als gevolg, liggende achtervork lichtelijk beschadigd.
Och net als bij auto"s denk ik maar: Een fiets is twee weken nieuw.
Och net als bij auto"s denk ik maar: Een fiets is twee weken nieuw.
Daarom ben ik ook nog altijd van mening dat een framefabrikant zijn klant kan helpen door een lakstiftje bij te leveren...
-
Ben ik het zeker mee eens daar ik ook al mijn onderbuis lichtelijk beschadigt heb door opspattend gesteente.
Met een lakstiftje is dit redelijk goed/ mooi weg te werken.
Jumping Hansje schreef:
Ben ik het zeker mee eens daar ik ook al mijn onderbuis lichtelijk beschadigt heb door opspattend gesteente.
Aangezien mijn frame volledig zwart is, heb ik dat zelf opgelost door zo"n lakstiftje te halen...
vraag me nu alleen af of Mave ervaringen nu heeft opgedaan?
Heb hem eens opgeblonken zoals we da hier zo zeggen. Zal zien wat het word als ik dat iedere keer doe.
@D"n Helle waar haal je da zo"n stiftje?
May
@D"n Helle waar haal je da zo"n stiftje?
May
Bij de betere auto-accesoire zaak. Dus geen halfords of heuts.
OOk kun je proberen om bij een professioneel bedrijf (Autospuiterij) je frame te laten "stalen" (Het bepalen van je framekleur), en dan krijg je een klein lakstiftje voor €15. Volgens mij zat er dan iets van 150 of 200 ml in...
OOk kun je proberen om bij een professioneel bedrijf (Autospuiterij) je frame te laten "stalen" (Het bepalen van je framekleur), en dan krijg je een klein lakstiftje voor €15. Volgens mij zat er dan iets van 150 of 200 ml in...
[quote="D"n Helle"]
[/quote]
bij halfords verkopen ze die ook ???
een fiets is een gebruiksvoorwerp.. krassen zijn juist stoer ;D (als je staal rijd blanke lak)
[/quote]
een fiets is een gebruiksvoorwerp.. krassen zijn juist stoer ;D (als je staal rijd blanke lak)
n00by schreef:
Die kwaliteit is zo bagger dat je volledig frame eraan gaat. Daarbij, als jij een frame hebt van een bekend merk, in dit geval RM, dan zal Halfords echt niet Rocky Electric Red in de schapppen hebben liggen...
En krassen stoer? Mja... Behalve op een duur merkframe...
[quote="D"n Helle"]
[
Die kwaliteit is zo bagger dat je volledig frame eraan gaat. Daarbij, als jij een frame hebt van een bekend merk, in dit geval RM, dan zal Halfords echt niet Rocky Electric Red in de schapppen hebben liggen...
[/quote]
tsja deze discussie zal nergens eindigen
[
n00by schreef:
[/quote]
tsja deze discussie zal nergens eindigen

-
Is dat ooit wel eens anders geweest dan met een discussie?!? ???
Teenage Ninja Turtle Wax???
Pedro"s bikewax natuurlijk! ;D
Anders bij een spuiter laten voorzien van dé blanke lak!
? ? ?
DuPont 2K Blanke Lak!
Dat is dé shizzle...
Pedro"s bikewax natuurlijk! ;D
Anders bij een spuiter laten voorzien van dé blanke lak!
? ? ?
DuPont 2K Blanke Lak!
Dat is dé shizzle...
ff een ander vraagje;
Ik heb een Element, op de linker ligger van de achterbrug zit een sticker met 3D link technology oid.
Deze laat bij mij los/brokkelt af.
Ik geklaagd bij mijn LBS, volgens hem zit de sticker gewoon OP de blanke lak.
Ik ben echter van mening(erg zeker) dat de sticker ONDER de blanke lak zit.
Nu is er via Vertex een mail naar RM met o.a. deze vraag omdat ook Vertex het niet weet...........(ik hou mij in, heeeeeeeeeeel erg..............)
wie o wie?
dusssss©
Ik heb een Element, op de linker ligger van de achterbrug zit een sticker met 3D link technology oid.
Nu is er via Vertex een mail naar RM met o.a. deze vraag omdat ook Vertex het niet weet...........(ik hou mij in, heeeeeeeeeeel erg..............)
wie o wie?
dusssss©
Bij Rocky zit alles toch ónder de blanke lak!
Net als bij C"Dale & GT bijv.!
Of vergis ik me... ???
Bij me zelf gespoten BMX... heb ik een "New Old Stock" GT Powerseries decalkit gescoord.
Echter de kleine Easton Alu sticker op de downtube kwam omhoog in de blanke lak.
Wellicht door te weinig kleefkracht én inwerking verhearder 2K lak.
Zelf maar weggehaald en bijgespoten met Pearlwhite.
Maare wat zeggie?
VER-TEX weet het niet?
Net als bij C"Dale & GT bijv.!
Of vergis ik me... ???
Bij me zelf gespoten BMX... heb ik een "New Old Stock" GT Powerseries decalkit gescoord.
Echter de kleine Easton Alu sticker op de downtube kwam omhoog in de blanke lak.
Wellicht door te weinig kleefkracht én inwerking verhearder 2K lak.
Zelf maar weggehaald en bijgespoten met Pearlwhite.
Maare wat zeggie?
VER-TEX weet het niet?

@Boss, is nu bij de lbs maar zal er eens opletten.
Ik weet wel waar er Handmade in canada opstaat dat die niet onder de lak zit, is al helemaal weg van mij.
Terwijl we hier spreken over de rm element, ik heb sedert ik hem heb altijd problemen met mijn voorder. kwa schakelen dan, niet juist.
Heb al een andere der, ander lbs geweest maar ik denk dat mijn kabel teveel gebogen is. Licht achter de zadelpen enzo naar beneden.
May&vin
Ik weet wel waar er Handmade in canada opstaat dat die niet onder de lak zit, is al helemaal weg van mij.
Terwijl we hier spreken over de rm element, ik heb sedert ik hem heb altijd problemen met mijn voorder. kwa schakelen dan, niet juist.
Heb al een andere der, ander lbs geweest maar ik denk dat mijn kabel teveel gebogen is. Licht achter de zadelpen enzo naar beneden.
May&vin
-
@ May, heb je anders een foto van je bike?
Deze moet toch normaal kunnen schakelen, heb er zelf ook 1 en nooit problemen ook niet i.v.m. de kabel.
Deze moet toch normaal kunnen schakelen, heb er zelf ook 1 en nooit problemen ook niet i.v.m. de kabel.
@Jumping Hansje, als je op je fiets zit waar loopt je kabel van je voorder. Rechts?
Ik moet iedere keer teveel kracht gebruiken voor het schakelen.
Heb ook al andere kabel gestoken nu van die gore-tec.
( heb je me nu gezien bij s-tec)
Mayvin
Ik moet iedere keer teveel kracht gebruiken voor het schakelen.
Heb ook al andere kabel gestoken nu van die gore-tec.
( heb je me nu gezien bij s-tec)
Mayvin
BOSS schreef:
ff een ander vraagje;
wie o wie?
dusssss©
De "3D" en "Made in Canada" stickers zitten i.d.d. boven de blanke lak, voor mensen die dergelijk !@#$% niet op hun frame willen hebben. "t Is namelijk met een rolletje plakband er zo af te ritsen.
Disclaimer: dit was "t geval op "01 tot "03 RM"s. Ik neem aan dat "t bij "04 "t zelde is! :P
-
Mijn voorderr. kabel loopt als je op de fiets zit links langs de zadelpen langs. En inderdaad hebben wij elkaar gezien bij S-Tec.
Pasten al die onderdelen nog wel in de auto tussen al die lege bekers. ;D
Pasten al die onderdelen nog wel in de auto tussen al die lege bekers. ;D
@Jumping Hansje, wie was jij eigenlijk, ik heb er enkele zien toekomen.
Maar ik ben die mert zwart haar is was niet de eigenaar van de wagen.
May&vin
Maar ik ben die mert zwart haar is was niet de eigenaar van de wagen.
May&vin
wictor schreef:
[BOSS schreef:
ff een ander vraagje;
wie o wie?
dusssss©
De "3D" en "Made in Canada" stickers zitten i.d.d. boven de blanke lak, voor mensen die dergelijk !@#$% niet op hun frame willen hebben. "t Is namelijk met een rolletje plakband er zo af te ritsen.
Disclaimer: dit was "t geval op "01 tot "03 RM"s. Ik neem aan dat "t bij "04 "t zelde is! :P
waarom blijft er dan een randje achter daar waar de sticker ooit heeft gezeten???
En ik bedoel geen vuil randje oid maar een randje wat je duidelijk voelt met je nagel.
Waar de sticker nog wel goed zit voel je ook niet een echt randje waar je met je nagel onder zou kunnen.
M.i. zit de sticker onder de blanke lak
dussssss©
-
@ May, ik was er maar denk ik een minuut of 5 kwam een stuur en stuurpen ophalen en weg was ik weer.
Reed met een Mazda 323 zilver, had een leren jas aan, droeg een bril, en heb donker bruin haar.
Reed met een Mazda 323 zilver, had een leren jas aan, droeg een bril, en heb donker bruin haar.