Re:Bike Motion, hoe was het

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Erikje

Bericht door Erikje » zo okt 24, 2004 1:29 pm

Zand er over schreef:
Santos met staal... ::) ::) de vraag is alleen wie gaat het kopen??

Ik

Erikje

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo okt 24, 2004 2:25 pm

Erikje schreef:
[
Zand er over schreef:

Ik

Erikje

En zo zullen er beslist meer zijn. Zoals iemand anders ook al zei: Robbert (Rutgrink, Santos-baas) maakt dingen waar vraag naar is. Heb je bijvoorbeeld die sortering S.U.B.s gezien? Zo maken ze sinds vorig jaar ook een stalen reisfiets. Niet dat die aludingen spontaan breken, maar er blijken genoeg mensen staal te willen om het rendabel te maken. Nou, dan maak je dat toch? Dat soort dingen geven een klein bedrijf bestaansrecht. Met "meer van hetzelfde" kom je er niet, dan koopt men wel een Cube of een Giant of een <vulmaarin>.

Ik heb trouwens hier een paar foto"s gezet. Met onder meer de Duratec Big Bang racetandem ("slechts" € 2.800 met Dura Ace / Ultegra!)

Zand er over

Bericht door Zand er over » zo okt 24, 2004 2:40 pm

die sub is zeker een leuke fiets.. heb er alleen nog nooit een in het wild gezien...

Nixol
Contacteer:

Bericht door Nixol » zo okt 24, 2004 5:37 pm

Zand er over schreef: die sub is zeker een leuke fiets.. heb er alleen nog nooit een in het wild gezien...
Ik heb wel eens een babyblauwe rond zien rijden, ergens in de buurt van Warmond...... ;)

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo okt 24, 2004 6:44 pm

Er rijdt er hier een rond op dp, een baby blauwe SS SUB.

Bikemotion was leuk, niks spectaculairs maar gewoon even fietsen kijken. :)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo okt 24, 2004 6:46 pm

dubbelop schreef:
[
Erikje schreef:
[
Zand er over schreef:

Ik

Erikje

En zo zullen er beslist meer zijn. Zoals iemand anders ook al zei: Robbert (Rutgrink, Santos-baas) maakt dingen waar vraag naar is. Heb je bijvoorbeeld die sortering S.U.B.s gezien? Zo maken ze sinds vorig jaar ook een stalen reisfiets. Niet dat die aludingen spontaan breken, maar er blijken genoeg mensen staal te willen om het rendabel te maken. Nou, dan maak je dat toch? Dat soort dingen geven een klein bedrijf bestaansrecht. Met "meer van hetzelfde" kom je er niet, dan koopt men wel een Cube of een Giant of een <vulmaarin>.

Naast dat er toch wel wát vraag is (maar niemand die in nederland iets fatsoenlijks levert op ijzer-gebied, waardoor de meesten genoodzaakt zijn voor alu te kiezen, is het ook een kwestie van klanten wat opvoeden....

Niet iedereen is technisch onderlegt, en dat hoeft ook niet. Maar tegenwoordig wordt er enorm veel gebakken lucht verkocht en is het enkel een kleur en een sticker dat de doorslag geeft. Waar gaat het werkelijk over...??

[
Nixol schreef:
Zand er over schreef:
die sub is zeker een leuke fiets.. heb er alleen nog nooit een in het wild gezien...

Ik heb wel eens een babyblauwe rond zien rijden, ergens in de buurt van Warmond......

Die is van ons aller Pubert ;) (sorry Herbert, kan het níet laten...)

Hubert"s S.u.b. met Gazelle ergo handvatten staat overigens te prijken op de Santos stand.

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » zo okt 24, 2004 7:28 pm

Vandaag ook weer eens (na 3 jaar) op de beurs wezen kijken en wat ik al verwachte kwam uit, FUNBOX deed het erg goed, daar was het gezellig en er was wat te zien/doen en de stand van Chopperdome vond ik ook wel gaaf maar 10 euro om fietskes te kijken, de eerst komende 3 jaar weer niet !! ;D

FOX-BIKER

Bericht door FOX-BIKER » zo okt 24, 2004 8:04 pm

heyz vandaag naar de motion geweest was wel gezellig bij ollie / funbox beurs verder jah fijn ! :? North shore was ook wel relaxst ben benieuwd naar de foto`s

iedereen bedankt voor de gezelligheid en see ya nexst time op de north shore !!
Greetz Jarno

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » zo okt 24, 2004 8:37 pm

dubbelop schreef:

Ik heb trouwens hier een paar foto"s gezet. Met onder meer de Duratec Big Bang racetandem ("slechts" &#8364; 2.800 met Dura Ace / Ultegra!)

Die heb ik ook gezien! Voor het tandemteam www.tandemluuk.nl zijn we op zoek geweest naar een nieuwe racetandem. En die Duratec ziet er Superdobre uit! Ook custom made te krijgen voor een goede prijs. Dus misschien volgend jaar op een Tsjechische tandem? Superdobre ;D ;D ;D ;D

Overigens: Stevens levert een complete Ultegra racetandem voor 2300&#8364;. Maar het frame is zo te zien veel minder hoogwaadig dan de Duratec

Groeten, Lars

gideon

Bericht door gideon » zo okt 24, 2004 10:33 pm

Vaag, hoe af en toe die xc, racefiets, en sreet en north shore mensen door elkaar reageren.
Ik vond het zeker leuk op en om de north shore, maar er waren zeker meer mooie stands. Volgend jaar zeker weer gezellig fietsen..

Gideon ;D

Smootless

Bericht door Smootless » ma okt 25, 2004 4:42 am

Was zeker leuk, beetje jammer alleen dat we niet hebben kunnen streeten ivm het weer. :P

coccobill

Bericht door coccobill » ma okt 25, 2004 7:30 am

Was redelijk ok..
De Demo8 en de V10 zijn errrg mooi..yummie.
De 66 van zocchi is ook een koele jetser.
Verder jammer dat Kona er niet was.

Verder viel me op dat veel standhouders graag met elkaar (en de buren) praten ipv klanten.

C.

brute_agrarier

Bericht door brute_agrarier » ma okt 25, 2004 8:17 am

Dat vinden standhouders hartstikke mooi! Standhouders hebben meestal mooie vrouwen op de vloer..... Hmm, lastige keuze.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma okt 25, 2004 3:23 pm

Ben vandaag geweest, dealerdag dus, en eigenlijk viel het me mee. Vorig jaar was het minder geslaagd. Ik heb me met name gericht op de collecties van komend seizoen omdat ik nog weinig in het echt had gezien (de dealershows vielen gelijk met mijn vakantie). Erg veel racefietsen en losse frames in alle soorten van exotisch materiaal en bij sommige leek het er wel op wie het goedkoopst ogende frame met carbon en alu kon maken ::).
Maar gelukkig ook zat "echte" fietsen en mooie onderdeeltjes.

Kijken wat ze volgend jaar verzinnen ;D

Rodger

Bericht door Rodger » ma okt 25, 2004 3:54 pm

Ik werd bij OneWay Bikes van alles voorzien door een alleraardigste, nogal
lange jongeman. HIj vroeg wel constant naar ene Ilona, zo ook de meneer
die bij FunBox rondliep, hij schijnt iets met 24 te doen. Die meneer had weer
lekkere Corona voor mij in de aanbieding.

Leuk ook dat houtwerk overigens.

Kevin gaat een hele mooie bike onder zijn kont krijgen, fo sho.

Ninko

Bericht door Ninko » ma okt 25, 2004 4:37 pm

Pogo schreef:
Vandaag ook weer eens (na 3 jaar) op de beurs wezen kijken en wat ik al verwachte kwam uit, FUNBOX deed het erg goed, daar was het gezellig en er was wat te zien/doen en de stand van Chopperdome vond ik ook wel gaaf maar 10 euro om fietskes te kijken, de eerst komende 3 jaar weer niet !! ;D

ach man je zwetst :D:d, je liep je haast af te trekke bij die chopper fietsKES:D:D

Ninko

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » ma okt 25, 2004 5:03 pm

Haast?? Waarom denk je dat ik zo vaak naar het toilet ging???? ;D

Zand er over

Bericht door Zand er over » ma okt 25, 2004 5:17 pm

kom ook net terug van de dealerdag.. Niet heel veel nieuws onder de zon gezien.
Ik vond de mountainbike kleuren van giant erg lelijk.
Wel een paar mooie ti sevens gespot op de stand van xesco (of zo iets)
Santos STR02 vond ik ook heel erg mooi, goed het hoort hier niet thuis maar ik vond het een zeer goed doordacht frame..
Alleen kan ik Nu even geen carbon meer zien...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma okt 25, 2004 5:42 pm

inderdaad, al die carbonnen rotzooi, bij bijvoorbeeld een Scott Scale is de keuze voor carbon logisch, maar waarom een Gary Fisher Cake (fully) een carbonnen staande achtervork heeft....!? wat een onzin! En al die carbonnen achterbruggen van bijvoorbeeld Giant of BH..... ::)

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma okt 25, 2004 6:04 pm

Tussen al dat Carton of carbon hoe je het ook noemen wilt ;D (ik ben wel liefhebber hiervan maar dan moet het wel een Scott zijn ;)), er een fabrikant wel heel bizar bezig is.
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik bij de Veltec stand stond te kijken naar de nieuwe spulletjes van Easton. Carbon Nano Tubes is het toverwoord nu bij Easton. Eerst dacht ik, nou dit is dus echt matketing en nep. Niets is minder waar. Carbon Nano Tubes is niets meer dan een molecuul bestaande uit Koolstof in de vorm van een voetbal (60 atomen) of buisje, ook wel bekend onder de naam Buckeyball in wetenschappelijke kringen. Is nog niet zo heel lang geleden ontdekt en tot voor kort extreem kostbaar en niet te gebruiken voor dingen als sturen. Dit materiaal is minstens 50x zo sterk als staal en erg licht, de beste warmtegeleider die er bestaat waardoor het hét materiaal voor de toekomst kan gaan worden. NASA is met een studie bezig voor een ruimtelift ;D waarvan de kabel uit CNT bestaat en nasa noemt het zelf de sterkste vezel die de mensheid ooit zal kunnen maken.
Maar vandaag heb ik eens op internet zitten zoeken naar de fabrikant van dit materiaal. Zyvex leverd sinds kortcomplete oplossingen in potjes ;D voor verschillende matrixen waar de CNT"s in verwerkt kunnen worden. Bijv. in epoxy"s, composietvezels en vele kunststoffen.
Ik volg al een paar jaar de ontwikkeling van CNT maar dit is zegmaar de doorbraak voor CNT"s voor consumenten goederen, auto-onderdelen, electronica. Ik ben benieuwd hoe dit hoofdstuk zich zal gaan ontwikkelen de komende tijd. Maar ik ben ervan overtuigd dat we binnen 1 á 2 jaar al de eerste frames van dit materiaal zullen tegenkomen die ver onder de 1 kilo zullen gaan want andere merken zien dit natuurlijk ook en denken daar ook wat van mee te willen pikken. ;)

Pimiento

Bericht door Pimiento » ma okt 25, 2004 6:20 pm

Nou ik vond de Votec NC1 Carbon anders wel errug fraai hoor. Mooi spul maken die gasten. Verder kreeg ik het ook warm van de nieuwe Commencal enduro/freeride bikes en was de pietspiet ook wel leuk om te zien. En het belangrijkste: mijn vriendin vond het ook leuk, dus wie weet! Ze ziet nu iig het verschil tussen een Manitou, Marzocchi en een Fox (alle begin is moeilijk) :P

Smittie

Bericht door Smittie » ma okt 25, 2004 6:24 pm

ik had ook een heleboel fotoos gemaakt op de bikemotion maar omdat ik nog aan het ontnuchteren was en weinig had gegeten trilde ik een beetje erg :P

deze fotoos zijn nog wel redelijk

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... userid=527

edit: ik heb ook nog een paar filmpjes van de shore en wat tricks van die Bmxers moet ff kijken waar ik die ga upploaden

Smootless

Bericht door Smootless » ma okt 25, 2004 7:39 pm

Sjittie #45 schreef:
ik had ook een heleboel fotoos gemaakt op de bikemotion maar omdat ik nog aan het ontnuchteren was en weinig had gegeten trilde ik een beetje erg :P

deze fotoos zijn nog wel redelijk

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... userid=527

edit: ik heb ook nog een paar filmpjes van de shore en wat tricks van die Bmxers moet ff kijken waar ik die ga upploaden

Mail me effe ofzo ik kan wel iets regelen

Smittie

Bericht door Smittie » ma okt 25, 2004 8:37 pm

Smoothless schreef:

Mail me effe ofzo ik kan wel iets regelen

heb je ff toegevoegd op msn

Gène

Bericht door Gène » ma okt 25, 2004 8:50 pm

Ik vond het een leuke beurs. Beter dan vorig jaar.
Ik heb mijn nieuw race frame mogen bekijken (specialized allez comp). Ik heb even gebabbeld met een vertegenwoordiger van Magura (in ut engels) over de nieuwe HS 33 en in hoeverre je de nieuwe brake booster kan gebruiken i.c.m. het oude model. Ik zou dis nieuwe zuigerhouders en de brakebooster moeten kopen..
Ook heb ik even op de stand van Nrthwave gekeken en gezocht naar die skellethandschoenen. Helaas waren ze al gestolen ( vrijdag avond!!!!).
Wat me het meeste opviel was de USE lefty voorvork. Die is al langer alleen ik heb hem nog niet in ut eggie gezien. Ook de gouden geheel open gewerkte ketting van KMC vond ik mooi. Ga ik zeker eens proberen. Is alleen aan de prijzige kant (50 tot 60 euro). En tja die Seven sola, mensen hebben laarzen moeten aan doen :o.
mzzl
Gène

Plaats reactie