bossen veenendaal afgesloten
Moderator:Beheerders
ik was laatst bij me oude lui, en zag in de krant staan, dat de utrechtse heuvelrug bij veenendaal, een beetje "no go" area wordt voor mountainbikers, dit kwam vooral de grote groepen xc-bikers die over de verboden paden gingen denderen....en daarbij aso-ciaal hard lang wandelaars reden, dit lijden zelfs af en toe to handgemeen!. bedankt homo"s als ik strax in me eentje rustig een stukje wil fietsen, wordt ik nu op de bon geslingerd!!!!!!
Re:bossen veenendaal afgesloten
het is toch verbazingwekkend hoe een aantal (vaak groepen) MTBers het voor de rest verpesten.
Wij hebben hier een dito probleem op een aantal plekken, erg irritant.
Het blijkt gewoon dat MTBers een slecht imago hebben onder wandelaars en de belange van de wandelaars wegen zwaarder dan die van MTBers bij de beheerders van de terreinen.
Gevolg de MTBers worden eruit getrapt(gechargeerd...)
Konklusie: wees altijd vriendelijk, gedraag je normaal, hou de wandelaars te vriend(hoe dan ook!!!!!) & bovenal:
RESPECTEER ELKAAR
Probeer de weinige leuke paden die er zijn te delen, da"s de beste oplossing voor iedereen.
dusssss©
Wij hebben hier een dito probleem op een aantal plekken, erg irritant.
Het blijkt gewoon dat MTBers een slecht imago hebben onder wandelaars en de belange van de wandelaars wegen zwaarder dan die van MTBers bij de beheerders van de terreinen.
Gevolg de MTBers worden eruit getrapt(gechargeerd...)
Konklusie: wees altijd vriendelijk, gedraag je normaal, hou de wandelaars te vriend(hoe dan ook!!!!!) & bovenal:
RESPECTEER ELKAAR
Probeer de weinige leuke paden die er zijn te delen, da"s de beste oplossing voor iedereen.
dusssss©
Ik kan hier samen met een aantal singlespeeders bij aansluiten. Zo werden wij laatst in het bos in Amerongen vriendelijk docht erg dringend verzocht ons weer als de bliksem op de vaste route te gaan begeven.
Wat ik me afvraag: is er in Nederland nu een overkoepelende organisatie die voor de belangen van de mountainbiker opkomt?? Zoiets als IMBA in de USA...
Ik denk ook aan bv een KNWU, want hoe moeten er opvolgers voor Brentjes en De Bever en co komen als je allleen nog op die (stervens) saaie vaste routes mag komen en daarbuiten alles NO-GO is...?
Wat ik me afvraag: is er in Nederland nu een overkoepelende organisatie die voor de belangen van de mountainbiker opkomt?? Zoiets als IMBA in de USA...
Ik denk ook aan bv een KNWU, want hoe moeten er opvolgers voor Brentjes en De Bever en co komen als je allleen nog op die (stervens) saaie vaste routes mag komen en daarbuiten alles NO-GO is...?
Steelboy schreef:
Ik kan hier samen met een aantal singlespeeders bij aansluiten. Zo werden wij laatst in het bos in Amerongen vriendelijk docht erg dringend verzocht ons weer als de bliksem op de vaste route te gaan begeven.
aan zo"n oranisatie word gewerkt, heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen ;D
dussssss©
Ja vertel Erik, hoe staan de zaken op t moment?
Het bos van veenendaal is saai gek
houd toch je bek gek:)
VEENENDAAL de Saaistuhhh
Het verbaast me nix dat alles op de heuvelrug wordt afgesloten. Dat bos daar is overloaded met al die toersjaken op de vaste route, dan ook nog de toertochten veenendaal en driebergen.
Voor de grap nog maar afgelopen weekend eens toertochtje veenendaal gereden (en wat mij betreft ook gelijk weer voor t laatst) maar kan me echt heel goed voorstellen dat landeigenaren en wandelaars het hebben gehad met de mtb-ers want de paden waren in 1 woord gewoon vet omgeploegd.
Dus het hele gebeuren daar graaft gewoon zijn eigen graf. Ik bedoel, zo"n DTS die gewoon elke 2 weken een toertocht organiseert, dat heeft niks meer met liefde voor de sport te maken maar in mijn optiek wel met lekker cashen. En al die hordes modderploegers die daar nog steeds op afkomen verpesten het gewoon voor rest van het jaar voor ons (meestal) enkelingen. En als het zo doorgaat wordt het permanent verziekt want ik durf er om te wedden als dit op huidige voet doorgaat het hele gebied over een aantal jaar gewoon helemaal op slot gaat voor mtb-ers.
Ik snap dan ook niet dat ze nog steeds voor een tweewekelijkse tocht vergunning krijgen (al had ik begrepen dat bepaalde gedeeltes van de tocht ook zonder vergunning waren georganiseerd).
Een organisatie als IMBA lijkt me prima, tot nu toe hebben KNWU en NTFU het vwbt behoud en instellen vaste routes toch aardig laten liggen denk ik zo.
Voor de grap nog maar afgelopen weekend eens toertochtje veenendaal gereden (en wat mij betreft ook gelijk weer voor t laatst) maar kan me echt heel goed voorstellen dat landeigenaren en wandelaars het hebben gehad met de mtb-ers want de paden waren in 1 woord gewoon vet omgeploegd.
Dus het hele gebeuren daar graaft gewoon zijn eigen graf. Ik bedoel, zo"n DTS die gewoon elke 2 weken een toertocht organiseert, dat heeft niks meer met liefde voor de sport te maken maar in mijn optiek wel met lekker cashen. En al die hordes modderploegers die daar nog steeds op afkomen verpesten het gewoon voor rest van het jaar voor ons (meestal) enkelingen. En als het zo doorgaat wordt het permanent verziekt want ik durf er om te wedden als dit op huidige voet doorgaat het hele gebied over een aantal jaar gewoon helemaal op slot gaat voor mtb-ers.
Ik snap dan ook niet dat ze nog steeds voor een tweewekelijkse tocht vergunning krijgen (al had ik begrepen dat bepaalde gedeeltes van de tocht ook zonder vergunning waren georganiseerd).
Een organisatie als IMBA lijkt me prima, tot nu toe hebben KNWU en NTFU het vwbt behoud en instellen vaste routes toch aardig laten liggen denk ik zo.
Wat ik mij afvraag;
Die toertochten leveren geld op voor de beheerders, word er van dat geld onderhoud gepleegd?(word er zowiezo onderhoud gepleegd?) of gaan de boswachters daar 1 keer per jaar voor naar http://www.prestonpalace.nl/preston.htm???
In Schoorl hebben wij een heel goed kontakt met de boswachters & beheerder. Wij geven min of meer aan waar onderhoud gewenst is en de boefjes voeren dit uit.......
dusssss©
Die toertochten leveren geld op voor de beheerders, word er van dat geld onderhoud gepleegd?(word er zowiezo onderhoud gepleegd?) of gaan de boswachters daar 1 keer per jaar voor naar http://www.prestonpalace.nl/preston.htm???
In Schoorl hebben wij een heel goed kontakt met de boswachters & beheerder. Wij geven min of meer aan waar onderhoud gewenst is en de boefjes voeren dit uit.......
dusssss©
B100 schreef:
kan me echt heel goed voorstellen dat landeigenaren en wandelaars het hebben gehad met de mtb-ers want de paden waren in 1 woord gewoon vet omgeploegd.
Toch is de lange termijn schade niet groot. In het begin van het najaar heeft onze club ook een toertocht georganiseerd met +/- 700 deelnemers. Die dag was het redelijk vochtig en mede door het aantal singletracks leek het of het hele bos naar de klote was gereden.
Drie weken later, met af en toe een bui en wat wind en je kan het spoor nu absoluut niet meer volgen. Maar het scheelt natuurlijk wel dat er deze winter slechts 1 tocht wordt georganiseerd, hoewel er veel wildrijder zijn.
-
Nee inderdaad die paardenpaden zijn een juweeltje in de natuur.
Luchtje krijg je er gratizs bij ?
E
Luchtje krijg je er gratizs bij ?

E
Inschrijfgelden gaan volgens mij direct naar de clubkas van de organiserende club. De vergunningverlener zal wel leges vragen maar dat is nooit echt veel.
OK als 1 of 2 x per jaar er een toertocht in een bepaald gebied, OK als er dan wat kapot wordt gereden. Maar in driebergen e.o. is er nu dus elke 2 weken een tocht.
En alles zal in de zomer wel weer hersteld (en berijdbaar) zijn. Maar denk wel even aan de imagoschade... die herstelt dus niet zo snel
OK als 1 of 2 x per jaar er een toertocht in een bepaald gebied, OK als er dan wat kapot wordt gereden. Maar in driebergen e.o. is er nu dus elke 2 weken een tocht.
En alles zal in de zomer wel weer hersteld (en berijdbaar) zijn. Maar denk wel even aan de imagoschade... die herstelt dus niet zo snel
B100 schreef:
You"ve got the bull by the balls!!!!
dussssss©
-
- Contacteer:
Wat ik niet begrijp is dat juist grote groepen asociaal zijn tegen wandelaars. Juist wanneer k alleen of met twee fiets ga k harder. Ben ik meer gebrand om een snelle ronde te rijden.. Met een groep rijden doe je toch voor de gezelligheid. Ik bedoel snel zijn lukt toch niet als je met meer dan 15 man bij elkaar moet blijven. En dan snap ik dus ook niet waar het "stoere" gedrag vandaan komt om zo asociaal hard langs mensen op te gaan rijden, neem neen voorbeeld aan de xc meetings van DP. Lekker gezellig. ipv mensen laten schrikken, vriendelijk gedag zeggen! En bij het stilstaan soms zelfs even met een paar wandelaars praten die het wel mooi vinden dat er een groep rondrijdt die gezellig aan t sporten is. 
Misschien moeten we een DP promo meeting team samenstellen.. ter verbetering van het gedrag op de mtb routes! :P ;D
Verder heb ik ook het idee dat vooral de lui die niet al te vaak op de mtb zitten het asociaalste rijden. (Ik zelf was ook een irritant figuur toen ik nog op mijn giant boulder zat.) ;D :-[

Misschien moeten we een DP promo meeting team samenstellen.. ter verbetering van het gedrag op de mtb routes! :P ;D
Verder heb ik ook het idee dat vooral de lui die niet al te vaak op de mtb zitten het asociaalste rijden. (Ik zelf was ook een irritant figuur toen ik nog op mijn giant boulder zat.) ;D :-[
FREAKaZOID schreef:
Verder heb ik ook het idee dat vooral de lui die niet al te vaak op de mtb zitten het asociaalste rijden.
klopt idd, vaak racefietsers die in de winter op de MTB stappen en met "hun kluppie" door de bossen jakkeren.
dusssss©
BOSS schreef:
[FREAKaZOID schreef:
Verder heb ik ook het idee dat vooral de lui die niet al te vaak op de mtb zitten het asociaalste rijden.
klopt idd, vaak racefietsers die in de winter op de MTB stappen en met "hun kluppie" door de bossen jakkeren.
dusssss©
Je weergave *kan* kloppen, maar ik vind dat je je hierbij wel een beetje de indruk wekt dat je zelf "beter" bent door wat laatdunkend over andere groepen fietsers te spreken.
Algemeen: mensen in groepen gaan zich al heel gauw anders (lees: minder sociaal) gedragen, omdat ze zich gesteund voelen door de aanwezigheid van de andere groepsleden. Dat geldt voor fietsers, voor wandelaars, voor paardrijders, voor ..... <vulmaarin>.
Ik woon in Amerongen en ken het probleem daarom redelijk van dichtbij. Ik spreek ook weleens mensen uit het dorp die werkelijk opzij zijn gescholden door fietsers. Dat is onacceptabel gedrag. Probleem is alleen: wat doe je eraan zolang het bos in principe voor fietsers open staat?
het verbieden van toertochten en het rijden in grote groepen, verder las ik vandaag in de krant dat er een voorstel was dat fietsers en ruiters zouden moeten gaan betalen voor het bos?
dat slaat helemaal nergens op, ik betaal toch belasting om het bos te onderhouden, dan mag ik er toch ook gebruik van maken of niet dan?
dat slaat helemaal nergens op, ik betaal toch belasting om het bos te onderhouden, dan mag ik er toch ook gebruik van maken of niet dan?
Lees het allemaal maar na in het Normen en Waarden beleid van J.P.
Als je dagelijks fietst zijn automobilisten ook niet je vrienden meer.
Klootz*akken die met grootlicht blijven rijden,je van de weg afduwen en geen voorrang verlenen waar dit wel van toepassing is.
Komplete familie"s die gezellig over een Singletrack heen wandelen met de kruiwagen van hun kleinekroost.
Stront en stront ziek word je er allemaal van,maar je bent niet Remy en dus niet alleen op de wereld.
Je hebt je mede mens dus maar gewoon te accepteren en als je in een hier genoemde aanvaring met wandelaars tegen komt gewoon rekening met ze te houden.
Het gaat hier om uitgezette routes,dus geen race-circuits,en je kan dus gewoon vaart minderen als je wandelaars,danwel langzamere MTB-ers tegen komt.
R . E . C . E . P . T !!
Als je dagelijks fietst zijn automobilisten ook niet je vrienden meer.
Klootz*akken die met grootlicht blijven rijden,je van de weg afduwen en geen voorrang verlenen waar dit wel van toepassing is.
Komplete familie"s die gezellig over een Singletrack heen wandelen met de kruiwagen van hun kleinekroost.
Stront en stront ziek word je er allemaal van,maar je bent niet Remy en dus niet alleen op de wereld.
Je hebt je mede mens dus maar gewoon te accepteren en als je in een hier genoemde aanvaring met wandelaars tegen komt gewoon rekening met ze te houden.
Het gaat hier om uitgezette routes,dus geen race-circuits,en je kan dus gewoon vaart minderen als je wandelaars,danwel langzamere MTB-ers tegen komt.
R . E . C . E . P . T !!

Waarom , ooh ,waarom ,hebben wij dat probleem in België niet? ::) ;D :-*
Ik moet idd wel zeggen , de (dat ik totnutoe heb tegengekomen)
associale en boertige bikers zijn meestal van die amateur-baanslikkers(Lance Armstrong wannabeez) , m.a.w. : van dat volk dat van cafe tot cafe trekt , en die in de winter idd de MTB bovenhalen omdat dat zoiezo stoerder oogt .

Kwestie dat ze dan hun mond verder durven opentrekken tegenover onschuldige wandelaars (onder dat volk zitten ook marginale mensen hoor..).
Om het dan maar af te sluiten ,we hebben hier in den vlaamsche bossen zijnde heuvels , geen problemen van .

-camou-
tank24 schreef:
het verbieden van toertochten en het rijden in grote groepen, verder las ik vandaag in de krant dat er een voorstel was dat fietsers en ruiters zouden moeten gaan betalen voor het bos?
Met betrekking tot betalen zie ook andere discussie in de Klaagbaak http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=19409
Verder blijkt al met al dat het mountainbiken nog steeds zeer populair is (bij de mtb"ers zelf wel te verstaan)
Er moet toch een manier zijn om tot een dialoog / afspraken te komen.
Ook ik wil graag weten hoe het staat met een IMBA achtige organisatie in Nederland. Persoonlijk heb ik van de KNWU niet al te hoge verwachtingen
Er moet toch een manier zijn om tot een dialoog / afspraken te komen.
Ook ik wil graag weten hoe het staat met een IMBA achtige organisatie in Nederland. Persoonlijk heb ik van de KNWU niet al te hoge verwachtingen
afgelopen weekend gingen de boswachters gezamelijk met het paard door het bos opzoek naar atb-ers die niet op het juiste paadje fietsten, errug jammer zo"n paard rij je er niet zo maar uit een auto vaak nog wel:)
ook zaten ze moeilijk te doen dat sommige mensen hun id-kaart niet mee hadden, rararara waarom niet
die id was toch ingesteld voor al-quieda medewerkers en niet voor mensen die in het bos gaan fietsen, zolang ze het maar niet opblazen toch
ieg errug jammer al de ontwikkelingen tegenwoordig
ook zaten ze moeilijk te doen dat sommige mensen hun id-kaart niet mee hadden, rararara waarom niet
die id was toch ingesteld voor al-quieda medewerkers en niet voor mensen die in het bos gaan fietsen, zolang ze het maar niet opblazen toch
ieg errug jammer al de ontwikkelingen tegenwoordig
Hier bij soest ben ik alleen aso als er weer es paarden over het MTB pad lopen... Ze hebben daar de mooiste paarden paden en moeten ze dan echt zo nodig er voor zorgen dat wij op de zijkanten nog net lekker kunnen fietsen!
Het aso gedrag beperkt zich tot een opmerking (dat ze hun eigen paden hebben ofzo (zonder schelden)) en wel hard er langs rijden... Tis nog altijd een mountainbike pad dus ik mag dan hard :P
Het aso gedrag beperkt zich tot een opmerking (dat ze hun eigen paden hebben ofzo (zonder schelden)) en wel hard er langs rijden... Tis nog altijd een mountainbike pad dus ik mag dan hard :P
Bij ons in Twente hebben we op het Hulsbeek ook een MTB pad, als ik daar wandelaars zie sta ik vaak verbaasd van hun houding tegenover de mountainbiker. Vaak krijg je boze blikken als je ze inhaald of als je ze groet, en als je ze duidelijk maakt dat ze op een MTB pad lopen gaan ze je ineens negeren of worden ze boos.
Als ik niet op een MTB pad fiets (bijvoorbeeld op de tankenberg) weet ik dat daar veel wandelaars zijn en zet ik gewoon een bel op de fiets (ja echt!), als ik er dan vanachter aan kom fietsen bel ik even en begroet ik ze vriendelijk, maar dan nog krijg je vaak comentaar of boze blikken >:(
Zucht, je kunt nog zo goed je best doen om je aan te passen, maar sommige mensen hebben zoveel vooroordelen tegenover MTB"ers...
(gelukkig zijn er ook wel mensen die vriendelijk terug groeten of even een gesprekje beginnen, want dat mag ook gezegd worden)

Als ik niet op een MTB pad fiets (bijvoorbeeld op de tankenberg) weet ik dat daar veel wandelaars zijn en zet ik gewoon een bel op de fiets (ja echt!), als ik er dan vanachter aan kom fietsen bel ik even en begroet ik ze vriendelijk, maar dan nog krijg je vaak comentaar of boze blikken >:(
Zucht, je kunt nog zo goed je best doen om je aan te passen, maar sommige mensen hebben zoveel vooroordelen tegenover MTB"ers...
(gelukkig zijn er ook wel mensen die vriendelijk terug groeten of even een gesprekje beginnen, want dat mag ook gezegd worden)