Ik ben me een beetje aan het orienteren op frames voor 24" wielen ,omdat ik de chainstay lengte van mn gimp toch wel erg lang vind
maar voor zover ik heb gezien zit er niet echt een verschil in cs lengte van een 24" en 26" frames
zo heb ik voor 26" al frames gezien met een cs lente van 390 mm en voor 24" nog niet eens korter dan 420mm
Dus nu vraag ik me af waar zit dan het verschil in?
plaatsing bb?
als je canti nokjes rijd zitten die in iedergeval lager
Lijkt mij dat 24" wordt gekozen om een meer compacte fiets te krijgen om nog wendbaarder te worden?
Of moet ik gewoon beter zoeken naar frames met een kortere cs,zijn ze er wel,iemand misschien een merk in gedachten?
verschil 24" en 26" frames
Moderator:Beheerders
-
- Forumbeheerder
Re:verschil 24" en 26" frames
N dmr is vrij kort. Maar like you say, vaak gaan ze de chainstay ni echt korter maken. Mn Pashley is ook ni korter dan mn rhythm in den tijd.
Vergelijk met BMX, die hebben voor hun wieldiameter ne vree lange CS.
Als je rijk bent en van alu houdt kan je bij nicolai vragen om ne bmx2b volgens jouw wensen te bouwen,
ofwel bij Curtis, ne SX24, die kan je ook enigszins custom laten bouwen.
anderszijds: zoveel maakt t ni uit hoor.
als je fietske ni te zwaar wordt scheelt dat meer in wendbaarheid dan die halve inch op de CS.
Vergelijk met BMX, die hebben voor hun wieldiameter ne vree lange CS.
Als je rijk bent en van alu houdt kan je bij nicolai vragen om ne bmx2b volgens jouw wensen te bouwen,
ofwel bij Curtis, ne SX24, die kan je ook enigszins custom laten bouwen.
anderszijds: zoveel maakt t ni uit hoor.
als je fietske ni te zwaar wordt scheelt dat meer in wendbaarheid dan die halve inch op de CS.
ok dus cs wordt weinig gewijzigd en hoe zit het dan met de bb?
wordt die nog hoger geplaatst zodat je meer ruimte krijgt (grond->pedaal)
wordt die nog hoger geplaatst zodat je meer ruimte krijgt (grond->pedaal)
-
- Forumbeheerder
da hangt ook weer van merk en type af he
mijne 24Mhz zijne BB staat zelfs bijna 5cm hoger dan op mijne sidekick in den tijd.
mijne 24Mhz zijne BB staat zelfs bijna 5cm hoger dan op mijne sidekick in den tijd.
de chainstay lengte bij de agent smith varieert tussen 375 en 405mm, afhankelijk van 24" of 26" dus vermoedelijk
.
.
kijk dat is mooi zijn zeker ook hele gave frames misschien naar zoiets gaan zoeken ja