yeti news the 303

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BF = DeJean
Forumbeheerder
Berichten:5232
Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
yeti news the 303

Bericht door BF = DeJean » ma sep 20, 2004 9:59 am

van ridemonkey


Posts: 28
   
Unread Yesterday, 07:18 AM    Reply With Quote Quick reply to this message

OK just drove 8 hours back from Keystone/Yeti dealer meeting so this post will be a little short-full deal on monday complete w a scanned image of the final bike drawing.
OK ready? no you"re not-909 Technology-
Triangulated swingarm mounte to 2 "Cars" that runs on 2 Linear Tracks-one running vertical from the BB up towards the seat post,and a second one running horizontal from roughly the seat tube to the down tube.While the bike compresses the swingarm rides up the 1 st rail,and at the same time rides foreward on the second rail therefore tuning the wheelpath along the way.
This gives the bike a slightly rearward path up to 6" then curves foreward through the rest of the stroke. It goes rearward 4mm then at the end comes foreward from vertical 13mm.
Gets even crazier-the upper rail has a gentle curve in it that the Car follows fine tuning the curve.Where it is mounted to the downtube at the front it bolts on and can be adjusted up and down to tune the end of the curve.Other rails with different curves will also be available to set the bike up for individual preferences.
Rails are used instead of swinging links so that very exacting axle path(s) can be achieved,or altered. It also makes the bike feel super solid.
this causes unbelieveable pedaling berformance without noticable feedback,and without getting overly long at the end of the travel.
These parts known as Cars have bearings surrounding the tracks on all sides allowing them to move on the tracks but not able to twist or bind.
Great news-no wierd geomertry-65 dr egree head angle w/a fox fork set at 7.5 inches,14"bb average length top tube on the medium.
It cornered very neutral felt lively,easy to change lines etc.
The bike has a mild overall rising rate that is designed around modern shocks(read DHX).Pretty plush with very good bottoming control,propedal,volume,and pressure set at lowest settings.
suggested retail $2799 available in March.Fox booth at Interbike should have a bunch to ride that are being built now.
It also has a crazy monocoque top tube that splits into 2 spars at the seat tube area.
150x15 hub no floater necessary replaceable hanger, 1 1/8 ht.

Christiaan
Berichten:6303
Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm

Re:yeti news the 303

Bericht door Christiaan » ma sep 20, 2004 11:21 am

Klinkt interessant, ben benieuwd naar de tekening van het frame, nu maar hopen dat ie flink korter is als de vorige, want damn, die dingen zijn lang!

Enduro
Berichten:3266
Lid geworden op:zo mar 31, 2002 9:43 pm

Re:yeti news the 303

Bericht door Enduro » ma sep 20, 2004 7:33 pm

da is revolutionair

Gebruikersavatar
Lynx
Berichten:766
Lid geworden op:di jun 25, 2002 11:01 am

Re:yeti news the 303

Bericht door Lynx » ma sep 20, 2004 8:11 pm


BF = DeJean
Forumbeheerder
Berichten:5232
Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am

Re:yeti news the 303

Bericht door BF = DeJean » di sep 21, 2004 8:48 am

t enige wa ik me afvraag, is of je m ni plooit op die rails. Als je s zwaar off camber gaat of een transfer ni te proper landt....
En als ie in de US of A al bijna 3000$ kost, vraag ik me ook af of hij dan ook effectief rijdt als een 4500€ frame. Goddammit, da kader alleen gaat evenveel kosten als ne volledige Kona DH of ne Demo9.


Gebruikersavatar
Lynx
Berichten:766
Lid geworden op:di jun 25, 2002 11:01 am

Re:yeti news the 303

Bericht door Lynx » di sep 21, 2004 12:24 pm

BF = cabrón schreef:
t enige wa ik me afvraag, is of je m ni plooit op die rails. Als je s zwaar off camber gaat of een transfer ni te proper landt....
En als ie in de US of A al bijna 3000$ kost, vraag ik me ook af of hij dan ook effectief rijdt als een 4500€ frame. Goddammit, da kader alleen gaat evenveel kosten als ne volledige Kona DH of ne Demo9.



Nog iets wat ik me afvraag, wat als je frame onder de modder zit ?
Gaan die rails dan wel soepel en ongehinderd blijven werken ?
De shock gaat wel minder te verduren krijgen omdat die rails voor een bijna perfect rechtlijnige compressie van je shock zorgen en de zijdelingse krachten ook nog eens heel heel erg klein zijn.

2005 is wel het jaar van "nieuwigheden" en extreem dure frames precies.

Steelboy
Berichten:8100
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
Contacteer:

Re:yeti news the 303

Bericht door Steelboy » di sep 21, 2004 2:16 pm

Hmm Yeti stapt af van hun geloof?

Gebruikersavatar
k@tze
Berichten:2688
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 6:00 pm

Re:yeti news the 303

Bericht door k@tze » di sep 21, 2004 2:26 pm

Steelboy schreef:
Hmm Yeti stapt af van hun geloof?


welk geloof? hun Lawwill geloof? Ze hebben het pattent niet meer in handen. Jammer, de Lawwill zal ik wel missen. Ik ben benieuwd hoe "Yeti nieuwe stijl" rijd.

Gijs
Berichten:118
Lid geworden op:di feb 03, 2004 6:13 pm

Re:yeti news the 303

Bericht door Gijs » di sep 21, 2004 9:35 pm

http://www.ridemonkey.com/forums/attach ... ntid=66793

hier kun je goed zien hoe het werkt!

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Re:yeti news the 303

Bericht door jojo » do sep 23, 2004 2:01 pm

[quote="Link"s"]Nog iets wat ik me afvraag, wat als je frame onder de modder zit ?
Gaan die rails dan wel soepel en ongehinderd blijven werken ?
[/quote]

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar.

Wel erg mooi frame overgins.

Gebruikersavatar
Infloto
Berichten:670
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 9:20 pm

Re:yeti news the 303

Bericht door Infloto » vr sep 24, 2004 8:28 pm

een demper of voorvork veren ook gewoon wanneer ze onder de modder zitten, dat zal bij die rails niet anders zijn denk ik. Ben wel nieuwsgierig naar het materiaal dat ze voor de rails gebruiken.

Plaats reactie