welke nieuwe voorvork?
Moderator:Beheerders
- mr.Monster
ben de sherman in m"n fiets een beetje zat dus moet er iets nieuws komen.
maar wat? in ieder geval dc
k heb al zitte kijke naar een
-shiver dc
-super monster
misschien is die super m wat teveel van t goede(iemand daar ervaring mee?)kwa inbouwlengte en gewicht?
of een shiver dc alleen is die wel geschikt ,k heb geen zin omdaar andere sets veren in te gaan proppen.
t hele zooitje moet in een woodbumble dus..
iemand ervaringen met een van beide vorken?
met vriend groet.
maar wat? in ieder geval dc
k heb al zitte kijke naar een
-shiver dc
-super monster
misschien is die super m wat teveel van t goede(iemand daar ervaring mee?)kwa inbouwlengte en gewicht?
of een shiver dc alleen is die wel geschikt ,k heb geen zin omdaar andere sets veren in te gaan proppen.
t hele zooitje moet in een woodbumble dus..
iemand ervaringen met een van beide vorken?
met vriend groet.
-
Re:welke nieuwe voorvork?
haha, super monster in een woodbimble, die is goed...
In een woodbumble zou ik zeeeeeeker geen monster zetten, laat staan een super monster. En naar mijn mening is een Shiver ook te...
Mijn broertje rijdt een Earthbumble met Junior T en dat is net goed (al denk ik dat een Boxxer ook niet verkeerd zal fietsen). In ieder geval is de stuurhoek nog heel redelijk en wordt de voorkant niet top-heavy en blijft de fiets heel geschikt voor hetgeen hij bedoeld is.
Maar als je het echt op de man af zou vragen zou ik zeggen: "save your bucks...want die sherman is ervoor gemaakt!".
En wil je zonodig toch je geld stuk slaan dan zou ik dat steken in een DH frame (aangezien ik denk dat je van dik spul houdt...ofniet?).
Mijn broertje rijdt een Earthbumble met Junior T en dat is net goed (al denk ik dat een Boxxer ook niet verkeerd zal fietsen). In ieder geval is de stuurhoek nog heel redelijk en wordt de voorkant niet top-heavy en blijft de fiets heel geschikt voor hetgeen hij bedoeld is.
Maar als je het echt op de man af zou vragen zou ik zeggen: "save your bucks...want die sherman is ervoor gemaakt!".
En wil je zonodig toch je geld stuk slaan dan zou ik dat steken in een DH frame (aangezien ik denk dat je van dik spul houdt...ofniet?).
wát een grapjas!
Waaaaaaaaaaaarom wil je n andere vork in n w"bumble?
Zou dr echt niet meer inknallen, en waarom perse dc?
Wellicht n breakout+ als dat al niet te veel is... als t wel kan wat federweg betreft een boxxer of zo als je perse iets anders wilt en dc wilt...
maar ja we kunnen allemaal zoveel willen!!!!!!!!!!!
Zou dr echt niet meer inknallen, en waarom perse dc?
Wellicht n breakout+ als dat al niet te veel is... als t wel kan wat federweg betreft een boxxer of zo als je perse iets anders wilt en dc wilt...
maar ja we kunnen allemaal zoveel willen!!!!!!!!!!!
ik denk dat ie een marzocchi wil: DP rocks so does marzocchi.
als je een marzocchi erin wilt steken, steek dan de nieuwe 66.
als je een marzocchi erin wilt steken, steek dan de nieuwe 66.
een van die gasten uit assen heeft toch n monster in zn bumble? die rooie?
vraag hem es naar zn stuurgedrag etc
etc
zane
vraag hem es naar zn stuurgedrag etc
etc
zane
- mr.Monster
k heb t een beetje zitten uitzoeken enzo..
maar een sherman heeft een inbouwlengte (kroon-as)
van 54cm.
een shiver... 57cm dat scheelt dus maar 3cm (kan goed rekene he)
k heb geen lolbroek of grapjas aan.
okee een super monster heeft een inbouwlengte van 69 cm en dat zal wel teveel worden ;D
heeft er dan helemaal niemand ervaring met zo"n super monster?
maar een sherman heeft een inbouwlengte (kroon-as)
van 54cm.
een shiver... 57cm dat scheelt dus maar 3cm (kan goed rekene he)
k heb geen lolbroek of grapjas aan.
okee een super monster heeft een inbouwlengte van 69 cm en dat zal wel teveel worden ;D
heeft er dan helemaal niemand ervaring met zo"n super monster?
waarom zou je daar mee rijden?
Ask Bender (de rijstijl waarvoor ze gemaakt is).
Gebruik je brain man.
Ask Bender (de rijstijl waarvoor ze gemaakt is).
Gebruik je brain man.
-
Mark M schreef:
![]()
lekker jumpen.
-
Marzocchi vorken zijn veel te zwaar! En Lomp!
die rooie gaat nog wel qua setup...(behalve die wielen :P) maar die earthbumble met Big Ego slaat echt alles.....115 mm achter 185 mm voor en loodzwaar aan de voorkant. Ik vindt die Ego in m"n Cove Peeler al net aan qua gewicht, maar volgens mij rijdt die Earthbumble echt voor geen k*t....
In die rooie woodbumble zit nu een big ego.
Zou lekker die sherman erin laten, of anders een "lichte" DC vork, niet een monster of super monster in ieder geval.
Zou lekker die sherman erin laten, of anders een "lichte" DC vork, niet een monster of super monster in ieder geval.
hela mensen marzocchi is gewoon the best
en t gewicht kijk nu een keer good een shiver dc is lichter als
een dorado
en tja super monster is echt alleen voor te droppen ;D
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=284560

een dorado

en tja super monster is echt alleen voor te droppen ;D
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=284560
-
Crash schreef:
hela mensen marzocchi is gewoon the best![]()
een dorado![]()
Whehehehehehe, die crash is grappig!
Die Woodbumble met monster set up is een mooie fiets, maar hij stuurt slechter dan een noors vrachtschip. Moet wel zeggen dat ik er niet lang op heb gezeten en overstapte van een fiets die misschien wel té nerveus was om normaal mee te rijden. Maar die foto die Dirty Harry post zegt alles....
ej ej ej, ik heb nog een mooie big ego in den aanbieding
€550,- met nieuwe stickers en service box erbij ......

€550,- met nieuwe stickers en service box erbij ......
- Gran Torino
- Contacteer:
ik ga ff lekker of topic, ik ben nieuw hier, ze hebben de laatste maand van 2004 mijn GT Lts 2000 gejat, nu heb ik van het verzekeringsgeld een goedkope cycletool weapon gekocht,op ebay voor 999 euries bij een duitse fietsenmaker.
Er zit een grappige onbekende elastomeer , spiraleveren luchtgedempte zoom gordo 1100 in, het frame is wel ok zit een goedkope dnm demper in,en er zitten hayes remmetjes op met 208 schijven truvativ hussefeld crank met kettingspanner en xt deraileurtje en Deore schakelhendel.
Nu heb ik in de U.S op e Bay een leuk dik KHS Fetish DH 50 frame gekocht voor 280 euri met romic achterdemper,en ga als deze Cycletool echt niks is allles op die KHS zetten, ik was vandag bij Mammoet , daar hadden ze een mooie 2002 shiver dc liggen voor een leuke prijs 699euries, dus misschien dat die het wel word
.........
Ik ga van die KHS wel een freeride achtig iets maken zodat ik ook gewoon een beetje heuvelop kan fietsen...
Oh ja de naam is Klaas en ik ben tja alweer 40......
Er zit een grappige onbekende elastomeer , spiraleveren luchtgedempte zoom gordo 1100 in, het frame is wel ok zit een goedkope dnm demper in,en er zitten hayes remmetjes op met 208 schijven truvativ hussefeld crank met kettingspanner en xt deraileurtje en Deore schakelhendel.
Nu heb ik in de U.S op e Bay een leuk dik KHS Fetish DH 50 frame gekocht voor 280 euri met romic achterdemper,en ga als deze Cycletool echt niks is allles op die KHS zetten, ik was vandag bij Mammoet , daar hadden ze een mooie 2002 shiver dc liggen voor een leuke prijs 699euries, dus misschien dat die het wel word

Ik ga van die KHS wel een freeride achtig iets maken zodat ik ook gewoon een beetje heuvelop kan fietsen...
Ja uhh leuk klaas
Misschien een idee om een nieuw topic te starten i.p.v. je voor te stellen in een topic dat al eeuwen oud is en weinig te maken heeft met jou plannen.
Maar toch welkom

Maar toch welkom

Gran Torino schreef:
Welkom ouwe

Je zou je er denk ik over verbazen hoeveel meer oudjes hier rondsurfen ....

Als het doorgaat die (supper) monster ;D laat ons dan wel even mee genieten aan de hand van een foto
Ik heb nog wel een vork van een crossmotor voor je liggen, (weet je in ieder geval zeker dat je genoeg veerweg hebt.)

Ik heb nog wel een vork van een crossmotor voor je liggen, (weet je in ieder geval zeker dat je genoeg veerweg hebt.)

-
Klaas je hebt mail !