MALLET C pedalen
Moderator:Beheerders
-
hoi hoi
ik ben bezig een nieuwe fiets samen te stellen, weet iemand iets over het kliksysteem van de mallet c?
werkt dit goed of slechte ervaringen ???
iemand goeie ervaringen met deze pedalen ?
hoor dit graag
leon
ik ben bezig een nieuwe fiets samen te stellen, weet iemand iets over het kliksysteem van de mallet c?
werkt dit goed of slechte ervaringen ???
iemand goeie ervaringen met deze pedalen ?
hoor dit graag
leon
-
Re:MALLET C pedalen
Mallet C is een pedaal met een dik platform er omheen. Beetje overbodig voor het geen je de fiets gaat gebruiken (als ik het zo inschat middels je andere forums).
Ik heb zelf de "kale" Eggbeaters S zonder kooi en ze bevallen me zeer goed. Werkt altijd, mooi cleane look, licht, geen gezeik met modder. Ik rijd zelf marasthons en ben ca 68kg trouwens.
Wil je toch iets met een platform kun je ook Crankbr. Candy kopen, das een eggbeater met lichte kunststof kooi erom.
Groeten, Lars
Ik heb zelf de "kale" Eggbeaters S zonder kooi en ze bevallen me zeer goed. Werkt altijd, mooi cleane look, licht, geen gezeik met modder. Ik rijd zelf marasthons en ben ca 68kg trouwens.
Wil je toch iets met een platform kun je ook Crankbr. Candy kopen, das een eggbeater met lichte kunststof kooi erom.
Groeten, Lars
De Lars Cuevas schreef:
Mallet C is een pedaal met een dik platform er omheen. Beetje overbodig voor het geen je de fiets gaat gebruiken (als ik het zo inschat middels je andere forums).
Groeten, Lars
68 kg?????
Jij bent toch ook wel een aardig lange vent aan de lengte van je zadelpen te zien???
Hoe doe je dat???
dusssss©
Ik ben 1,86m en 62kg, dus iemand van 68kg kan best in de 1,90m zijn lijkt me.
Caramba schreef:
Ik ben 1,86m en 62kg, dus iemand van 68kg kan best in de 1,90m zijn lijkt me.
er gaat een wereld voor me open ;D

dusssss©
Volgens de BMI index ben je dan aan de ongezonde kant
woog ooit zelf 74 kg bij 1m90 lengte... overigens ligt die tijd ver achter me ;D

woog ooit zelf 74 kg bij 1m90 lengte... overigens ligt die tijd ver achter me ;D
msxx schreef:
Volgens de BMI index ben je dan aan de ongezonde kant![]()
klopt, ik heb hem ooit in levende lijve mogen aanschouwen en dat zag er idd niet best uit ;D ;D

dusssss©
Ik word nog beroemd ;D
Nog even iets on-topic over de pedalen. Zelf heb ik 2 maal Time Z pedalen geprobeerd, als je ook met gewone schoenen wil rijden zijn die aan te raden. De Malet C heb ik in m"n handen gehad, rijden denk ik ook fijn met gewone schoenen. Over het clicksysteem kan ik zelf niet veel vertellen, maar ik hoor alleen maar positieve dingen over de crankbrothers pedalen.
Nog even iets on-topic over de pedalen. Zelf heb ik 2 maal Time Z pedalen geprobeerd, als je ook met gewone schoenen wil rijden zijn die aan te raden. De Malet C heb ik in m"n handen gehad, rijden denk ik ook fijn met gewone schoenen. Over het clicksysteem kan ik zelf niet veel vertellen, maar ik hoor alleen maar positieve dingen over de crankbrothers pedalen.
waarom zouden deze pedalen niet op een XC fiets "passen" dan/? of waarom is het overdreven? als je gewoon een stukje wil gaan fietsen met je normale schoenen, iz het toch ideal?
-
BOSS schreef:
68 kg?????
Jij bent toch ook wel een aardig lange vent aan de lengte van je zadelpen te zien???
Hoe doe je dat???
dusssss©
Klopt: 68kg, 1m90
Maareh...
Smal gebouwd
AKELIG lange benen
Vetpercentage van een redelijke marathonbiker.
Het kan dus wel hoor. En met de eerste 3 argumenten houd de BMI dus geen rekening. BMI staat dus zeker in BMI staat dus zeker niet voor Biker Maraton Index ;D
Tot slot voor degenen die nu denken dat deze jongen een eetstoornis heeft: Hooguit een "negatieve", want ik sta ook wel bekend als de "Ongekroonde Deventer Pastakoning" ;D ;D ;D
Eet smakelijk, Lars
ps: Nog ff on-topic: ik zie niet in waarom je zon lomp platform nodig hebt voor toertochten in Nederland. Dan is de Candy echt voldoende hoor!
Groeten, Lars
emielow schreef:
waarom zouden deze pedalen niet op een XC fiets "passen" dan/? of waarom is het overdreven? als je gewoon een stukje wil gaan fietsen met je normale schoenen, iz het toch ideal?
Die pedalen passen prima op een XC fiets. En als je ze fijn vind gewoon monteren. Erg handig als je ook met gewone schoenen wil kunnen fietsen. Zit zelf ook te denken aan Time Z of Mallet C om m"n huidige Ritchey SPD"s te vervangen.
Caramba schreef:
Die pedalen passen prima op een XC fiets. En als je ze fijn vind gewoon monteren. Erg handig als je ook met gewone schoenen wil kunnen fietsen. Zit zelf ook te denken aan Time Z of Mallet C om m"n huidige Ritchey SPD"s te vervangen.
De Mallet C"s wegen 540gr. en de Candy C"s = 294gr
Ik gebruik mijn Mallets voor enduro/freeride en kan ze aanraden als :
- je veel in de modder wil gaan rijden
- bij technische stukken liever niet ingeklikt zit en toch een degelijk platform wil.
- je knie problemen zou hebben, de release is erg "zacht" --> dus niet die typische Shimano "ClicK"
(heb geen last van mijn knie met deze pedaal, maar had het wel met de Shimano 636)
- je graag SPD-schoenen met een zachtere zool draagt, handiger om mee te wandelen als dat nodig is.
De Lars Cuevas schreef:
Klopt: 68kg, 1m90
Maareh...
Smal gebouwd
AKELIG lange benen
Vetpercentage van een redelijke marathonbiker.
Ik heb juist het omgekeerde, ik ben vééls te kort voor mijn gewicht....
Erikje