Re:eb en vloed
Moderator:Beheerders
Vaak heb ik dat ik wel eens wil gaan strandrijden maar zit dan met het probleem, is het er eb of is het vloed.
Met vloed valt er niet te rijden heck er valt niet eens te lopen door het mulle zand laat staan fietsen zelfs niet in de branding.
Met de zon en de maan standen kom ik niet ver. Ben al vaak voor niks geweest omdat het er vloed was en toch was de maan nog lang niet op.
Is er dus een website waarop de situatie op het Noordzee strand staat vermeld, bij KNMI kan ik niks vinden.
Nu was er dacht ik springtij en extreem gevaarlijk door onderstromen heb ik gehoord.
Met vloed valt er niet te rijden heck er valt niet eens te lopen door het mulle zand laat staan fietsen zelfs niet in de branding.
Met de zon en de maan standen kom ik niet ver. Ben al vaak voor niks geweest omdat het er vloed was en toch was de maan nog lang niet op.
Is er dus een website waarop de situatie op het Noordzee strand staat vermeld, bij KNMI kan ik niks vinden.
Nu was er dacht ik springtij en extreem gevaarlijk door onderstromen heb ik gehoord.
Teletetkst op je tv staan ook alle waterstanden op.
sucses in het zoute zand wat tussen je lagers enzo gaat zitten. ;D
sucses in het zoute zand wat tussen je lagers enzo gaat zitten. ;D
- dobbel our zero
euhh, als het hoogwater is is het vloed
en laag water eb
zo onthoud ik dat altijd
en laag water eb
zo onthoud ik dat altijd

zo, daar heb je vast lang over gedaan om dat uit te vinden!
Huur een pedalo.
Met je bike over het strand?!
Koop je iedere keer een nieuwe bij de Aldi ofzo? :-[

tja zou ik nou ook niet doen.....
maar ok het is dus duidelijk ..
maar ok het is dus duidelijk ..
valt allemaal best mee, als je tenminste de juiste momenten uitkiest, harde wind van zee is niet aan te raden. Evenals door het water fietsen.
En idd naderhand alles goed kuizen.
dusssss©
En idd naderhand alles goed kuizen.
dusssss©
Het is gewoon de pest voor je fiets,laatst een km of 5 over het strand gereden (dacht dat het sneller zou zijn,NOT) maar heel de fiets goed schoongemaakt.Maar mooi nog overal zand,en dan nog het strand rijd ook echt voor geen houtje,je moet steeds weer op zoek naar plekken waar je niet wegzakt

pas ook op terschelling over het strand gefietst, km of 15-20 weet niet meer precies (inc stukjes door het water heen)daarna fiets ff in een zoet meertje gegooid, nergens last van gehad.
mzl Ligger
mzl Ligger
roadkill schreef:
Het is gewoon de pest voor je fiets,laatst een km of 5 over het strand gereden (dacht dat het sneller zou zijn,NOT) maar heel de fiets goed schoongemaakt.Maar mooi nog overal zand,en dan nog het strand rijd ook echt voor geen houtje,je moet steeds weer op zoek naar plekken waar je niet wegzakt![]()
ja jesus zeg, op Schoorl heb je ook zand......en dat gaat ook overal zitten omdat het veel fijner is dan het grove strandzand.
Het zand is niet slecht, alleen het water en de zilte lucht.
dusssss©
Neem je zo"n ding mee,kun je altijd mee uit de voeten ;D ;D ;D

BOSS schreef:
[roadkill schreef:
Het is gewoon de pest voor je fiets,laatst een km of 5 over het strand gereden (dacht dat het sneller zou zijn,NOT) maar heel de fiets goed schoongemaakt.Maar mooi nog overal zand,en dan nog het strand rijd ook echt voor geen houtje,je moet steeds weer op zoek naar plekken waar je niet wegzakt![]()
ja jesus zeg, op Schoorl heb je ook zand......en dat gaat ook overal zitten omdat het veel fijner is dan het grove strandzand.
Ik heb aanzienlijk meer problemen als ik over het strand heb gefietst dan door zand,modder of dikke klei,ook als ik hem daarna niet schoonmaak. (dus als ik door de modder knal,en ik maak hem de week erna gewoon niet schoon: No prblem! Strand: zodra ik thuis kom meteen de hele zooi schoonmaken,en ja hoor de dag erop niet meer knap schakelen....)![]()
![]()
Het zand is niet slecht, alleen het water en de zilte lucht.
dusssss©