duke xc
Moderator:Beheerders
Jo mannen,
Op men nieuwe bike staat standaard een duke xc, nu stond er op men vorige een SID SL. Ik heb na men eerste testrit de indruk dat de vork heel stroef veert.
De druk staat goed en wat spelen met de rebound haalt ook al niks uit.
Is dit gewoon zo bij de duke of kan de vergelijking met een SL totaal niet op.
Of moet ie nog wat ingereden worden?
Ik speelde al met het idee er een Fox of een Zocchi op te zetten, en zal dat wel doen ook als de werking van de duke zo pover blijft.
Iemand ervaring met die vork?
En ook nog, zou het beter zijn een Fox te kopen ipv een Zocchi?? Ik heb heel vroeger eens een bomber gehad en buiten het gewicht was dat best een goede vork.
Ik probeer in elk geval toestanden te vermijden zoals ik had met men SL, namelijk de hoge kosten van het onderhoud.
De opstap vork van Fox (de vanilla denk ik) zou met veren werken en volgens men lbs een heel gebruiksvriendelijke vork zijn. Weinig onderhoud en een heel goede werking.
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg Ed
Op men nieuwe bike staat standaard een duke xc, nu stond er op men vorige een SID SL. Ik heb na men eerste testrit de indruk dat de vork heel stroef veert.
De druk staat goed en wat spelen met de rebound haalt ook al niks uit.
Is dit gewoon zo bij de duke of kan de vergelijking met een SL totaal niet op.
Of moet ie nog wat ingereden worden?
Ik speelde al met het idee er een Fox of een Zocchi op te zetten, en zal dat wel doen ook als de werking van de duke zo pover blijft.
Iemand ervaring met die vork?
En ook nog, zou het beter zijn een Fox te kopen ipv een Zocchi?? Ik heb heel vroeger eens een bomber gehad en buiten het gewicht was dat best een goede vork.
Ik probeer in elk geval toestanden te vermijden zoals ik had met men SL, namelijk de hoge kosten van het onderhoud.
De opstap vork van Fox (de vanilla denk ik) zou met veren werken en volgens men lbs een heel gebruiksvriendelijke vork zijn. Weinig onderhoud en een heel goede werking.
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg Ed
Re:duke xc
staat de druk goed volgens de RS tabel of voor jezelf (25% bij jouw gewicht)?
Enduro schreef:
staat de druk goed volgens de RS tabel of voor jezelf (25% bij jouw gewicht)?
volgens de rs tabellen. Zal eens proberen met die 25%, al zie ik niet in hoe nog meer druk het probleem zal oplossen. Ben benieuwd, thx.
-
Wat denk je van "inrijden" voor mijn Manitou Black Super geeft men 10 tot 20 uur "inrijden" op.
En inderdaad (heb 2 Blacks) zit er verschil tussen een nieuwe en een ingereden vork.
De nieuwe gaat veel "stroever" en met meer schokken. De reeds ingereden vork is veel soepeler.
En inderdaad (heb 2 Blacks) zit er verschil tussen een nieuwe en een ingereden vork.
De nieuwe gaat veel "stroever" en met meer schokken. De reeds ingereden vork is veel soepeler.
Er zit volgensmij ook nogal wat verschil in een sid sl en een duke xc, de eerste is sowieso op lucht, de duke volgensmij veren, vandaar dat die sl wat soepeler werkt
-
De duke XC is leverbaar als lucht en staalgeveerde vork.
Maar als het een staalgeveerde ( U-Turn) is dan kan deze inderdaad stugger zijn.
Maar als het een staalgeveerde ( U-Turn) is dan kan deze inderdaad stugger zijn.
Jumping Hansje schreef:
Wat denk je van "inrijden" voor mijn Manitou Black Super geeft men 10 tot 20 uur "inrijden" op.
ok, ben benieuwd.thx
Jumping Hansje schreef:
De duke XC is leverbaar als lucht en staalgeveerde vork.
tis enkel lucht, ik hoop dat het betert na een tijdje.
mvg Ed
-
Hoeveel uur is er al met deze vork gereden dan?!?
Jumping Hansje schreef:
Hoeveel uur is er al met deze vork gereden dan?!?
hehe, 1 ;D, ben hem van het weekend net gaan halen.
mvg Ed
fishlipz schreef:
mvg Ed
[lulligmode aan] Ik beoordeel een vork ook altijd op een uurtje... [/lulligmode uit]
-
Oke test/ vergelijk/ probeer je vork nog een keer, maar dan na ongeveer 20 uurtjes rijden dan heb je een beter beeld.
Dn Helle schreef:
[fishlipz schreef:
mvg Ed
[lulligmode aan] Ik beoordeel een vork ook altijd op een uurtje... [/lulligmode uit]
men zocchi en sid sl hadden dat niet, dus ik vroeg me gewoon af of de duke een cheapass vork was.
Een vriendin haar manitou veert ook stroef en dat betert niet na inrijden.
Het kon zijn dat het eigen was aan de duke en dan had ik hem meteen vervangen, kwestie van hem splinternieuw te kunnen verkopen.
men zocchi en sid sl hadden dat niet, dus ik vroeg me gewoon af of de duke een cheapass vork was.
Een vriendin haar manitou veert ook stroef en dat betert niet na inrijden.
Het kon zijn dat het eigen was aan de duke en dan had ik hem meteen vervangen, kwestie van hem splinternieuw te kunnen verkopen.
276,- euro vind ik niet echt cheapass (b2b price) das altijd nog 607,- guldens....goedemiddag.
Neemt niet weg dat die het gewoon moet doen, die van doet het namelijk ook goed. Al kunnen duurdere vorken ook slecht presteren.