Gary Fisher is proud to present to you, the RIG.
In a Deep Purple nightgown...
De foto doet haar geen recht, zeggen ooggetuigen
Vernieuwde slankere buizenset, Platinum series alu, en verbeterde sta-over-ruimte
Straight blade " Switchblade" Bontrager vork : kroonstuk met rechte poten
Excentric Bottom Bracket voor probleemloos achteriwiel wisselen
Avid Mechanical schijfremmen (standard equipment voor de SS"ende Yank)
Bontrager SS rear hub, 18t kransje
Bontrager SS cranks 34t
Bontrager AcX Jones banden (écht heel goede banden, proberen is weten)
Bontrager Mustang velgen (behoorlijk high-end, licht en sterk)
Advies in de VS $879.99 , dus met de huidige dollar/euro (thanks Junior!), misschien wel onder de €1000!

En het allerbeste : 29" wielen, Singlespeed"s ideal partner in crime.
De Rig lijkt de ideale manier om tegelijkertijd kennis te maken met SS én 29". Het frame zal denk ik ondanks de EBB amper meer dan 2kg wegen, in kleinere maten er waarschijnlijk zelfs onder. Door de rij-eigenschappen van 29" zal hij comfortabeler rijden dan een stalen or titanium 26".
Dit lijkt me het ideale wapen voor de NL SS"er die voor weinig geld een simpele en stijlvolle trap-kont fiets wil, waarmee hij gewoon zijn 26" gearie vriendjes bij kan houden en zelfs te kijk zetten. Het frame kan goed als basis gebruik worden voor een ultralicht race project.
Fisher heeft na veel commentaar de BB van de 29" fietsen fors verhoogd, waardoor je lekker wat bodemvrijeheid hebt, belangrijk voor de hardcore biker. Voor een lange lijst als mijzelf misschien een goede kans om met een Rig te experimenteren met passende crans, de 185mm"s die ik al heb (TA race en zelf MTB), of meteen door te stomen naar 200mm wat idealer zou zijn.
Met dank aan het 29" forum van MTBR.com : http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php ... 08c5b&f=61
Ennuh, Ik kwam daar ene "Jeroen" tegen op de actieve ledenlijst, wie zou dat zijn, en wat doettie daar?