routes sauerland
Moderator:Beheerders
iemand bekend met de routes in sauerland, en dan specifieker die in de buurt van Grevestein?
Zijn deze routes gepijld?
Zijn deze routes gepijld?
Re:routes sauerland
http://www.bike-arena.de/start_.html toerensuche en dan de de bestemming. Uitgepeild en al.
hij is weer heerlijk cobie
Je kunt daar ook een boekje kopen met alle losse kaarten van de diverse routes en de beschrijving ervan. De technische route door Willingen gaat in ieder geval over het free ride parcour te plekke ;D
-
Ik ga waarschijnlijk zaterdag naar Sauerland, maar ik ben nog op zoek naar info. Bedankt voor de link, het ziet er prima uit!
Weet iemand hoe Sauerland is vergeleken met Sankt Wendeler land en het zwarte woud?
Weet iemand hoe Sauerland is vergeleken met Sankt Wendeler land en het zwarte woud?
Bike-arena Hoch-Sauerland: het paradijs voor de "deutsche fully"s"...
Winterberg een paar weken geleden met een gewone hard-tail:
-paar blauwe (simpele) routes
-stuk of wat rode (middel moelijke/zware) routes
-2 zwarte (sehr anstrengende) routes van 65km (nr 23 en 24) en een zwarte van 130km
gelijk de eerste dag maar de technisch zwaarste van de zwarten genomen, nr 23.
Ik weet niet wat de bike-arena-makers onder technisch moeilijk verstaan, maar volgens mij is het het zoeken naar de pijlen wat ze bedoelen. Het is gewoon een puzzeltocht! Het kan namelijk niet het continue (Hummer-brede) auto-spoor zijn die het technisch moeilijk maakt! Na een een paar uur maar opgegeven dat het nog technisch moeilijk (lees: leuk) wordt. Het is wel leuk om de benen te trainen in dit gebied maar voor de technische lol moet je niet in Winterberg zijn (tenzij je het downhill parcour neemt, maar dat is weer een andere discipline). Voor enige referentie: La Roche en Ardenne is bijvoorbeeld "technisch leuk".
Route 24 dan maar de volgende dag gepakt, maar het 2de bordje waren we al kwijt (nou deden we ook niet heel erg veel moeite meer om het te vinden. Toen maar een dag zelf de route gemaakt.
De vraag: waar in de Hoch-Sauerlandse Bike-Arena is het "technisch leuk" voor cross-country rijders die ook genieten van een spannend afdalinkje tussendoor??? Geef dan ook effe het route nummer
groet,
Nelizzz
Winterberg een paar weken geleden met een gewone hard-tail:
-paar blauwe (simpele) routes
-stuk of wat rode (middel moelijke/zware) routes
-2 zwarte (sehr anstrengende) routes van 65km (nr 23 en 24) en een zwarte van 130km
gelijk de eerste dag maar de technisch zwaarste van de zwarten genomen, nr 23.
Ik weet niet wat de bike-arena-makers onder technisch moeilijk verstaan, maar volgens mij is het het zoeken naar de pijlen wat ze bedoelen. Het is gewoon een puzzeltocht! Het kan namelijk niet het continue (Hummer-brede) auto-spoor zijn die het technisch moeilijk maakt! Na een een paar uur maar opgegeven dat het nog technisch moeilijk (lees: leuk) wordt. Het is wel leuk om de benen te trainen in dit gebied maar voor de technische lol moet je niet in Winterberg zijn (tenzij je het downhill parcour neemt, maar dat is weer een andere discipline). Voor enige referentie: La Roche en Ardenne is bijvoorbeeld "technisch leuk".
Route 24 dan maar de volgende dag gepakt, maar het 2de bordje waren we al kwijt (nou deden we ook niet heel erg veel moeite meer om het te vinden. Toen maar een dag zelf de route gemaakt.
De vraag: waar in de Hoch-Sauerlandse Bike-Arena is het "technisch leuk" voor cross-country rijders die ook genieten van een spannend afdalinkje tussendoor??? Geef dan ook effe het route nummer

groet,
Nelizzz
http://www.dikkebanden.nl/winterberg1.shtml en
http://www.dikkebanden.nl/winterberg13.shtml zijn routes in Sauerland en via een Google-search is er vast nog veel meer over te vinden.
Er zijn daar bijzonder veel routes weet ik: zowel cross-country als downhill. Start bij Parkplatz Bremberg, Winterberg, maar koop eerst een goede kaart in het dorp voor €10, want de markeringen ontbreken heel erg vaak.
Succes
http://www.dikkebanden.nl/winterberg13.shtml zijn routes in Sauerland en via een Google-search is er vast nog veel meer over te vinden.
Er zijn daar bijzonder veel routes weet ik: zowel cross-country als downhill. Start bij Parkplatz Bremberg, Winterberg, maar koop eerst een goede kaart in het dorp voor €10, want de markeringen ontbreken heel erg vaak.
Succes

precies, dat zeg ik...
de markeringen ontbreken vaak!
en die kaart heb ik ook.
nu nog de "technische routes"!
:P
de markeringen ontbreken vaak!
en die kaart heb ik ook.
nu nog de "technische routes"!
:P
Zag op www.helmop.tk dat ze ook bij Winterberg in de buurt hebben gefietst. Aan de foto"s te zien idd geen spannende afdalingen
Rood blijkt idd redelijk pittig te zijn, maar niet duvelszwaar!

Rood blijkt idd redelijk pittig te zijn, maar niet duvelszwaar!