Tall Boy Bram schreef:
[
Bruno schreef:
bijna 6kg
bijna 6 kilo.....?!?!?!
Ik heb een 1999-er Monster T. met een BP RVS Brakebooster en een hoge kroonplaat. Standaard zit de vork met alu brakebooster op 3950 gram, met het RVS exemplaar eindigt de weegschaal op dik 4300 gram.
hoe jij dus aan een kleine 6kg komt is mij een raadsel. Of rij je soms met een Monster Monster T. Zo 1 met 300 mm vering? Indien ja, dan neem ik mijn - spreekwoordelijk - petje voor je af want met 60 kg rijdersgewicht een vork van 6 kg optrekken, knap hoor! (Serieus.) Als je vork alleen al 6kg weegt, wat weegt dan de complete fiets? Meer dan de 25 kg wegende MOAB (Mother Of All Bombproof"s) van mij?
TBB
Ze weegt echt waar bijna 6 kilo (op 200 g na of zo), is de 03 versie 200mm, is om te beginnen al groter (langer) dan een "99 (160mm geloof ik?), de kroonstukken zijn groter en dikker dan de oude, daar was de bovenste CNC gefreesd en was er in "t midden een heel stuk uitgefreesd, ook is daar de onderste kroon uitgefreesd, op de "03 zijn de buitenpoten vetter en langer en uit gesmeed alu (echt wel een serieuze brok metaal), zitten cartridges in uit hun MX shiver (zal wel ni veel doen aan "t gewicht maar kom) en dan wat ook een hele hoop gewicht toevoegt, er gaat bijna 900ml olie in de vork ;D
de "01 - "02 monster woog std 4.500kg, heeft 175mm veerweg
ik wil ni weten wat de supermonster weegt
Al bij al kan ik er toch vrij goed mee overweg om er mee te rijden, ook dankzij wat tips die ik gelezen heb over de plaatsing van eigen gewicht bij MX, werkt op de fiets ook wel, maar ze is eigenlijk echt wel gemaakt voor zware mensen en voor zwaar werk
and guess what, mijn bike zit momenteel onder de 23kg ;D