Re:KNWU...

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

KoeniE
KNWU. Laat weten wat je vind!

Bericht door KoeniE » ma jul 26, 2004 12:55 pm

Ja het is eindelijk zo ver... een klaag topic over de KNWU

Na het NK downhill vraag ik me toch echt af wat ze bezield... ze sturen 2 mensen die alleen bas de bever kennen en die moeten dan de sport vertegenwoordigen.

Was dit maar het enige, wat ik nog een veel groter schandaal vind is dat wanneer je een licentie hebt in de juiste klasse je niet eens gehuldigd wordt. Ik doel er dus op dat Arthur niet als nederlands kampioen DH junioren mannen gehuldigd is en daniël niet als 2e

bij de dames licentie is er wel gehuldigd ook al zijn er maar 2. Het verweer van de man van de KNWU was dat hij geen beleid bepaalde en dat als ze nederlands kampioen bij de mannen hadden willen worden ze gewoon harder hadden moeten fietsen...

Het spijt me zeer maar ik vind toch echt te gek dat je elite met junioren gaat vergelijken...

Gertje moet het komende jaar ook weer voor lul rijden in zijn race fiets shirt, dit jaar wel met opdruk.

En als ze nu eens de sport willen promoten moeten ze net als 2 jaar geleden ook een nederlands kampioen in de hobby klasse huldigen.

Ik vraag me dus echt af waar de KNWU mee bezig denkt te zijn in de nederlandse MTB sport en of het niet de hoogste tijd wordt om een mountainbike bond op te gaan richten in nederland die wel verstand heeft van en zich in wil zetten voor de sport in het algemeen.

Koen

Gast

Bericht door Gast » ma jul 26, 2004 8:37 pm

Amen to that. Komen daar 2 kneuzen ff wat foto"s van ons maken en populair lopen doen bij iedereen en als je na de race iets over tijden vraagt hebben ze geen id hoe of wat. Dat de hobby klasse niet gehuldigd is vind ik nog nieteens zo een ramp (al geef ik toe dat ik best ff op dat podium had willen staan ;D) , maar de licentie klasse junioren word gewoon genegeerd en afgedaan alsof het niet meeteld wat ik echt belachelijk vind.
Daarbij komt ook nog eens dat het NK tegelijk is gereden met het WK BMX in Valkenswaard waardoor een heleboel mensen 1 van de 2 evenementen hebben moeten missen. Organiseer dan gewoon geen NK Downhill. Volgend jaar zeker weer naar Rittershausen maar rijd dan net zo lief met de Duitsers mee.

Mariekem

Bericht door Mariekem » ma jul 26, 2004 8:43 pm

ook heel vreemd:

Als je wint ben je verplicht dat rood wit blauwe shirt te dragen tijdens alle officiele wedstrijden.....

Hoe je in hemelsnaam body armor onder een wielrenshirt krijgt ???

Gemistte kans om niet gewoon ook de minimaal de junioren en eigenlijk ook de hobbyklassen op het podium te zetten.
Kleine moeite maar heel goed voor de sport vind ik.

KoeniE

Bericht door KoeniE » ma jul 26, 2004 9:40 pm

je moet dus ook verplicht met de race fiets naar beneden anders snappen ze het al helemaal niet...

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma jul 26, 2004 10:07 pm

Ach, zoals het nu ging, ging het in 2000 ook al. Alleen de Heren en Dames werden gehuldigd. De junioren en FUN (ikzelf toen....) werden toen ook overgeslagen.

De KNWU is al jaren niet mijn vriend. En zal dat ook nooit worden vrees ik....

Wegnichten van huis uit hé, dat zegt denk ik wel genoeg.

TBB

KoeniE

Bericht door KoeniE » ma jul 26, 2004 10:17 pm

2 jaar geleden in coo kon het allemaal wel... vorig jaar was het helemaal erg toen stond er niet eens iets op de shirtjes... maar blijkbaar leren ze er niks van :-X

Jeff

Bericht door Jeff » di jul 27, 2004 7:26 pm

ja, snap die oellewappers ook niet meer hoor. Was van plan dit jaar weer te rijden maar kon helaas niet, maar anders had ik lekker hobby klasse gaan rijden.
En twee enigzins vergelijkbare evenementen op dezelfde dag, welke dweep verzint zoiets.
En brammie, in 2000 werden wel de eerste dame, junior en master gehuldigd op 1 podium.
Jammer dat Dhr. Dieleman niet meer mee was, dat was tenminste een coole knwu gast, die meer namen kende dan alleen Bas de Bever!

Mariekem

Bericht door Mariekem » di jul 27, 2004 7:49 pm

Ben het wel eens met de klacht over de KNWU maar.....

Deze man van de KNWU stond bij de finnish. Had van ons allen de tijden opgeschreven , startnummer en de starttijd.
Hij stond daar bij te houden wanneer wie naar benden kwam.
Mij had ie gemist en heeft toen naar me laten vragen, onmdat hij even wilde kennismaken.
Hij knoopte een belangstellend praatje aan, vroeg naar de rest, vroeg naar mijn ervaringen etc etc.... Hij lette op wanneer wie eraan kwam etc etc.

Het leukste vond ik zijn reactie toen een niet nader genoemde NL topper onderuit ging bij de laatste bocht op het asfalt. Hij mag er geen verstand van hebben ,maar hij begreppe erg goed wat er gebeurde en leefde echt mee. Toen betreffende persoon behoorlijk pissed over de finnish kwam legde deze man even zijn arm op zijn schouder en zei "wat jammer xxxx" xxxxx was blind voor alles natuurlijk en liep totaal pissed door. Ook dat begreep de KNWU man goed.

Deze man had er misschien geen verstand van maar deed duidelijjk zijn best. En besefte wel wat sporten is en wat zo"n wedstrijd betekend.

Ik vind dat hij er ook niet echt op aangesproken moet worden maar vooral de KNWU zelf.

en ja ergens snap ik dat DH geen prio heeft. Er waren 20 Nederlandse deelnemers op het NK. En dan tellen we de niet licentie houders mee.......

We mogen al blij zijn dat het NK uberhaupt bestaat...

Ook een schone taak weggelegd voor de liefhebbers, beofenaars en fanatieke toeschouwers....

Als er meer bikers komen, wordt je vanzelf serieus genomen. Als je wil dat er wat verandert, zul je zelf meotn werekn, zelf initiatieven ontplooien.
De schuld geven aan een organisatie is makkelijk.

De KNWU heeft vacatures genoeg....
De KNWU is blij met verslagen van evenementen ( ik heb bv twee keer m in de wielerreveu gestaan met een stukje over een girls mountaibike clinic)

Als ik de KNWU mail over een trainerscursus, over initiatieven om meer meiden op de bike te krgijen over etc etc etc. Dan zijn ze vaak enthousiast genoeg. Maar je zal het wel zelf meoten doen,. En niet verwachten dat ze alles voor je doen.

Tot zover mijn pleidooi voor het eigen initiatief.

Ik ben overigens tegen een tweede bond ( in eerste instantie) ik heb bij andere sproten te vaak gezien dat twee bonden niet goed is voor de sport.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » di jul 27, 2004 9:36 pm

Jeff schreef:
En brammie, in 2000 werden wel de eerste dame, junior en master gehuldigd op 1 podium.

2000 zei je? Was het dan soms 1999 dat in Zwitserland voor de eerste keer een NK DH werd gehouden? Ik weet het al niet eens meer, het is al zo lang geleden....

Bij mijn weten stond Natasja in haar eentje op het podium. Ze was dan ook de enige Nederlandse Dame die de moeite had genomen naar Zwisterland af te reizen. Net zoals ik de enige Nederlande Funklasse rijder was. (En het natuurlijk een uitgemaakte zaak was om Nederlands Kampioen Funklasse te worden. Zo makkelijk had ik het nog nooit meegemaakt....)

TBB

surfstad

Bericht door surfstad » wo jul 28, 2004 7:55 am

Niet zeuren over dingen die je van te voren weet.
Als je meerdere klasse wilt;
Categorieën : Masters, Elite, Juniors, Kadetten, Dames, Open, Hardtail
Dit zijn de categorieën welke in Coo gereden gaan worden op 20/08.
Zie www.downforce.be.

Gast

Bericht door Gast » wo jul 28, 2004 3:49 pm

Tis de 22e ouwe niet de 20e

surfstad

Bericht door surfstad » wo jul 28, 2004 8:40 pm

Dude© schreef:
Tis de 22e ouwe niet de 20e

Dat is de wens der gedachten... mijn zus trouwt op de 20e en dit zou ik een plausibel excuus hebben gevonden om er niet te hoeven zijn...
Nu is het mijn excuus waarom ik echt vroeg naar bed moet.... je weet toch... sportman ik zijn :? ;) ::)

cr@shdummy

Bericht door cr@shdummy » wo jul 28, 2004 8:59 pm

ik heb het geprobeerd maar dat shirt gaat niet passen met die zooi eronder.
het ziet er ook superlelijk uit lijk net een wegpiraat :?

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » vr aug 06, 2004 10:05 pm

Ik heb ooit eens enorme ruzie met zo"n lul van de KNWU gehad en zijn reactie hier gepost.

Het kwam erop neer dat DH absoluut geen prioriteit had in NL en dat als er dan wel een NK kwam we dat te danken hadden aan de inzet van vrijwilligers.

Weet je waar je staat.

KNWU is gewoon een commercieel bedrijf.

Aan DH valt geen eer te behalen.

En als dat wel zo is zijn ze er als de kippen bij en is er opeens wel aandacht.

Zo is het leven.

Zijn net echte mensen bij de KNWU.

E

P.S. Waar is die goeie ouwe tijd 94-98 dat van Zeeland met het busje de wedstrijden afging met een berg junioren en de Bever / v/d Haterds?

KoeniE

Re:KNWU. Laat weten wat je vind!

Bericht door KoeniE » wo aug 25, 2004 1:48 pm

ok mensen kom maar op met jullie frustraties ideeën en andere opmerkingen voor de KNWU met betrekking op de MTB en met name de DH en 4x sport! Ik heb de bal aan het rollen gebracht en een afspraak gemaakt om alles eens te bepraten. dus nu zijn jullie aan zet om zoveel mogelijk stof mee te geven!

Grtz Koen

Indien je het niet hier wil posten mag je me ook direct mailen
koenie_d_b op hotmail.com

BLRacing

Bericht door BLRacing » do aug 26, 2004 7:52 pm

[center]Koningklijke Nederlandse Mountainbike Bond
[/center]
[center]KNMB[/center]

Van mij mag het koningklijke er wel af hoor ;D
Het is inderdaad een gotspe hoe de KNWU met mtb omgaat. Maar kijk eens naar de USA. Als ik me niet vergis is daar om dezelfde reden, niet serieus nemen van deze snel groeiende sport, zijdelings de NORBA opgericht.

KoeniE

Bericht door KoeniE » zo sep 05, 2004 6:42 pm

niemand meer die iets te verkondigen en/of ideeën heeft over dit onderwerp?

Koen

Gast

Bericht door Gast » zo sep 05, 2004 7:21 pm

Denk dat er vnuit de XC kant weinig te klagen valt. En het aantal DHers dat te maken heeft met de KNWU is hier best wel beperkt denkik.

KoeniE

Bericht door KoeniE » zo sep 05, 2004 7:23 pm

ik denk dat hier meer DH-ers zitten dan op MTB/nl waar wel flink reactie is...

Pino

Bericht door Pino » zo sep 05, 2004 7:30 pm

OK, effe wat tegengas.
Zolang de KNWU uit mensen van de weg bestaan, kunnen we alleen maar blij zijn dat er IETS gedaan wordt met de MTB (al is het alleen maar licenties regelen).
Als er wat mensen uit de MTB-wereld in kaderfuncties gingen zitten (via verenigingen, werkgroepen etc), zal de aandacht ook meer naar MTB uitgaan.
Zolang de MTB-ers (maar het gebeurt ook bij andere afdelingen) alleen maar zeiken richting KNWU, zal er niet veel gebeuren.
Initiatieven vanuit de MTB-wereld worden wel degelijk ondersteund, vraag het maar na bij de dames van Girlzz Offroad.
De KNWU, dat ben jij !!!

KoeniE

Bericht door KoeniE » zo sep 05, 2004 7:32 pm

laat ik even duidelijk zijn dat ik hier geen gezeik wil maar ideeën en mogelijkheden wil creeëren om het beter te maken voor de MTB sport...

Pino

Bericht door Pino » zo sep 05, 2004 7:52 pm

Ik ben in ieder geval blij dat er geen toestanden zijn als bij de triathlon, waar ze 50 leeftijdsklassen hebben (x geslacht) + nog 47 verschillende disciplines (hoeveelheid sporten, afstanden, winter/voorjaar/zomer/herfst) + tig verschillende afstanden.

(met in het achterhoofd dat ik als recreant een KNWU medaille heb ontvangen voor een marginale bezigheid).

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » zo sep 05, 2004 8:01 pm

DH is gewoon discipline die NOOIT volledig ondersteund zal worden.

XC wel, dat zie je, organisatie NK is immers al jaren top.

Maar ook zodra daar voldoende sponsoren afhaken gaat dat ook naar de klote.

Punt is gewoon dat ALS je een NK organiseerd je dat gewoon GOED moet doen en niet half. Vrijwilligers of niet. Dat is "nicht im frage".

Daarbij, als ik in de KNWU zat zou ik ook niet voor ssn stelletje pot rokende bier zuipende, fietsen vouwende [ ;) ] randdebielen een nk organiseren.

Wel alles in het juiste perspectief plaatsen: Doe het GOED of doe het NIET. Maar doe het niet HALF, zoals een paar maal gebeurd is.

E

KoeniE

Bericht door KoeniE » zo sep 05, 2004 8:02 pm

kom dan met ideeën erik... hoe kunnen wij als bikers er voor zorgen dat de KNWU er meer voor gaat doen? en wat moeten wij doen om dat te bereiken?

Pino

Bericht door Pino » zo sep 05, 2004 8:21 pm

Voorstel:
Zelf een competitie opstarten (te vergelijken met de Rijwielpaleis Marathontrofee) en bij gebleken kwaliteit vragen om koppeling van één van de wedstrijden aan een uitreiking van een (of meerdere) Nederlandse titel.
KNWU levert wel shirts en medailles, mits tijdig voldoende onderbouwd.

Plaats reactie