barspins
Moderator:Beheerders
als ik wil barspinnen dan komt de voorkant van mijn wiel, als het passeert op een centimeter of zo van mijn pedaal en zeker tegen mijn voet, maar bij pro"s die met even korte freems rijden, zoals een P3 bv zie ik die altijd barspinnen vollenbak, hoe komt het dat bij hun de voorkant van het wiel niet tegen de voeten komt ? want de voorkant komt door de naar oor stekende drop outs dichter dan de achterkant
Re:barspins
Ik heb ondertussen door dat dit erg afhankelijk van je frame is.
Zelf heb ik geen probs ivm 24 inch.
Maar ken iemand die bijv. alleen een nofooter X-up kan op zijn 26 inch fiets, omdat anders inderdaad het wiel tegen zijn voet aan komt.
Zelf heb ik geen probs ivm 24 inch.
Maar ken iemand die bijv. alleen een nofooter X-up kan op zijn 26 inch fiets, omdat anders inderdaad het wiel tegen zijn voet aan komt.
Net of jij iemand ken die barspins doet ::)
-
GT dude schreef:
als ik wil barspinnen dan komt de voorkant van mijn wiel, als het passeert op een centimeter of zo van mijn pedaal en zeker tegen mijn voet, maar bij pro"s die met even korte freems rijden, zoals een P3 bv zie ik die altijd barspinnen vollenbak, hoe komt het dat bij hun de voorkant van het wiel niet tegen de voeten komt ? want de voorkant komt door de naar oor stekende drop outs dichter dan de achterkant
daarom zijn het ook pro"s ;D

hmm grote voeten
tkomt echt maar een cm of 2 erlangs, zelfs al zet ik mijn voeten naar achter, dan gebeurt het nog
met 24" win ik 1", dan heb ik 4.5 a 5 cm spatie, das nipt
met 24" win ik 1", dan heb ik 4.5 a 5 cm spatie, das nipt
die pro"s hebben kortere cranks?
of kleinere voeten

Misschien is de geometrie van je fiets gewoon niet zo geschikt voor barspins...
k heb gister mijn eerste half barspin to disaster gedaan echt relax
en bram kan crossfooted hitchikers barflips

-
- Contacteer:
ja maar bram heeft een sponser dan kan dat
-
en hij heeft een primo zadel dan kan dat ook
neenee, bram is gewoon goed, dan kan dat, ander niet ;D
mijn voorwiel komt gewoon tegen mijn pedaal. Kan ik er aan doen dat ik maar nen meter 70 ben. As ge een groter frame heb, dan is uw bovenbuis langer, en de afstand ook langer.
Trouwens, barspin op de flat lukt toch nog op de tip van mijn voet en pedaal een beetje onder een hoek.
Trouwens, barspin op de flat lukt toch nog op de tip van mijn voet en pedaal een beetje onder een hoek.

barspins, vraagje hoe doe je met je achterrem kabel? bij een mtb want heb mijn voorremkabel door mijn vorkschacht gedaan, dus geen probleem, maar mijnen achterrem zit natuuelijk in de weg. bestaat daar een oplossing voor dat heel de kabek niet helemaal rond het frame word gedraaid?
zonder achterrem geen probleem barspin, maar probleem: ik wil achterrem + barspin
zonder achterrem geen probleem barspin, maar probleem: ik wil achterrem + barspin
Rijden zonder achterrem lijkt me niet echt handig, beter rijd je zonder voorrem die is in principe niet echt nodig...
Maak gewoon je kabel lang genoeg zodat je een barspin kan doen. Je moet daarna natuurlijk wel weer een barspin de andere kant op doen.
Sommige mensen hebben m zelfs zo lang dat je een dubbele kan.
Maak gewoon je kabel lang genoeg zodat je een barspin kan doen. Je moet daarna natuurlijk wel weer een barspin de andere kant op doen.
Sommige mensen hebben m zelfs zo lang dat je een dubbele kan.
diue heeft 2 meter kabel extra ofwa? En wtf heeft WD40 hiermee te maken? Je remt toch niet tijdens een barspin?
meer kabel is meer wrijving bij gewoon remmen eh
WD40 helpt als ge da tussen de kabel en de kabelleiding spuit als er vuil of zo ingekomen is en het ni deftig meer remt, da was e slecht voorbeeld van mij
WD40 helpt als ge da tussen de kabel en de kabelleiding spuit als er vuil of zo ingekomen is en het ni deftig meer remt, da was e slecht voorbeeld van mij
Kan je zo"n rotor op ieder frame inbouwen, of heb je daar een andere headtube voor nodig?
-
je kan roter wel gebruiken met v-brake...
k lange kabels ziet er wel een gemakkelijke oplosing uit maar toch nadelen niet?
ten eerste als ik een achterrem kabel koop voor mijn mech disc is die al bijna niet lang genoeg.
dus wat als ik mijn buitenkabel of hoe daget ook noemt NOG langer laat, dan is het kabeltje dat erin moet gewoon te kort en komt het er niet meer uit....... srry voor de slechte uitleg mja
en als ik barspin doe met mijn mech discs begint die gewoon zo hard te slepen dat ie afremt.
ten eerste als ik een achterrem kabel koop voor mijn mech disc is die al bijna niet lang genoeg.
dus wat als ik mijn buitenkabel of hoe daget ook noemt NOG langer laat, dan is het kabeltje dat erin moet gewoon te kort en komt het er niet meer uit....... srry voor de slechte uitleg mja
en als ik barspin doe met mijn mech discs begint die gewoon zo hard te slepen dat ie afremt.