"beendelen"(fietsbroek), is dat fijn?
Moderator:Beheerders
of hoe heet dat.
dat je dus rijdt met korte broek en dan ove rhet blote deel van je benen schuif je een stuk broek. als het warm is doe je die weer af.
is dat fijn om mee te fietsen, blijft het zitten?
dat je dus rijdt met korte broek en dan ove rhet blote deel van je benen schuif je een stuk broek. als het warm is doe je die weer af.
is dat fijn om mee te fietsen, blijft het zitten?
Re:"beendelen"(fietsbroek), is dat fijn?
Ja, ik heb de 3/4 delen en de hele delen van Ultima, werkt perfect. Neemt 0 ruimte en gewicht in. Aanrader.
Gewoon een oude lange broek stuk knippen. Werkt beter dan een versie met stiek, althans bij mijzelf wel. Daarnaast nog eens een stuk goedkoper, je blijft toch hollander...
Ik rij heel het jaar door met beenstukken als het niet te warm is. Ze zakken wel wat, maar echt lastig is het niet...
ik vind het fijner dan een lange broek
ik vind het fijner dan een lange broek
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Groot knie- en beenstukkenfan hier 
Heb beenstukken van Craft en kniestukken van Santini. Die Craft"s zijn echt super hoge kwaliteit. 4 jaar geleden gekocht voor 60 gulden, echt iedere cent waard, nog steeds veel plezier van.
Die van Santini zijn wat minder, stuggere stof en de naden gaan sneller los.
Afzakken heb ik bij beide geen last van.
Het is super handig om iets te hebben dat je onderweg makkelijk aan en uit kan doen. Armstukken zijn ook handig trouwens.

Heb beenstukken van Craft en kniestukken van Santini. Die Craft"s zijn echt super hoge kwaliteit. 4 jaar geleden gekocht voor 60 gulden, echt iedere cent waard, nog steeds veel plezier van.
Die van Santini zijn wat minder, stuggere stof en de naden gaan sneller los.
Afzakken heb ik bij beide geen last van.
Het is super handig om iets te hebben dat je onderweg makkelijk aan en uit kan doen. Armstukken zijn ook handig trouwens.
Beenstukken zijn echt super, degene die die dingen heeft uigevonden zou de Nobelprijs moeten krijgen.
Zakken doen ze bijna niet, iig niet irritant, omdat er rubber oid aan de binnenkant van de bovenkant van de pijp is genaaid ;D
dusssss©
Zakken doen ze bijna niet, iig niet irritant, omdat er rubber oid aan de binnenkant van de bovenkant van de pijp is genaaid ;D

dusssss©
Been- en armstukken zijn erg handig, zodra het te warm wordt, kun je ze uittrekken en achter in je shirt stoppen.
Het staat ook nog eens mooi.
Het staat ook nog eens mooi.
Ik rijd ook bijna het hele jaar met beenstukken, alleen als het echt warm wordt doe ik ze uit --> ideaal. Draagt prettiger dan een lange broek (die heb ik al tijden niet meer gedragen). Ik heb ook armstukken, en dat vindt ik ook een stuk prettiger rijden dan een jas/windjack of wat dan ook.
Beenstukken van Santini en kniestukken van AGU, beide werken naar tevredenheid en zakken niet af of zo. Ik doe ze overigens niet zo snel af tijdens een tocht, maar meestal is dat als ik ze gebruik ook niet nodig.
Armstukken van Ultima vallen me tegen. Naden begonnen al na een krap halfjaar gebruik los te laten en ze kruipen op, waardoor de polsen al snel aan de buitenlucht worden blootgesteld. Die laatste ervaring heb ik overigens ook met de armstukken die ik daarvoor had.
Armstukken van Ultima vallen me tegen. Naden begonnen al na een krap halfjaar gebruik los te laten en ze kruipen op, waardoor de polsen al snel aan de buitenlucht worden blootgesteld. Die laatste ervaring heb ik overigens ook met de armstukken die ik daarvoor had.
jf schreef:Armstukken van Ultima vallen me tegen. Naden begonnen al na een krap halfjaar gebruik los te laten en ze kruipen op, waardoor de polsen al snel aan de buitenlucht worden blootgesteld. Die laatste ervaring heb ik overigens ook met de armstukken die ik daarvoor had.
Ja die armstukken heb ik ook, bij mij ging aan 1 kant het elastiek los, maar even laten repareren en ze werken nu weer perfect (al ruim anderhalf jaar)
bedankt voor de tips/aanbevelingen/ adviezen
zelf beenstukken gemaakt van oude lange broek, nu nog kou
zelf beenstukken gemaakt van oude lange broek, nu nog kou

- @sph@ltdude
- Contacteer:

Nu we het toch over kleding hebben.... mag ik hier even de
Nike Sphere Climber"s Jersey
promoten?

Eergisteren gekocht, wát een fantastisch shirt. Ik noem even op:
-Super stof, soort honingraat structuur met daartussen heel dunne stof, super ventilerend

-Extra ventilerende inzetten bij de oksels en aan de zijkant

-Perfecte pasvorm, sluit mooi aan maar knelt absoluut niet, en, voor mij echt uniek: geen fladdermouwtjes en niet te wijd bij de schouders

-Super looks :-*
-Lange rits voor de ventilatie, maar niet doorlopend, dus geen "golvende" rits zeg maar als je in fietshouding gaat zitten

-Adviesprijs 47 euro (37 nogwat bij Hopmans), in vergelijking met andere topshirts van merken als Castelli, Nalini, Santini, Shimano enz is dat gewoon een super deal! ;D
Fiets had m ook al getest en die vonden m ook top, nu schrijft Fiets vaak onzin maar deze keer hadden ze gelijk! :P
Eén opmerking: de stof ziet er vrij kwetsbaar uit, dus ik weet niet of het zo"n goed plan is om er mee te gaan mountainbiken in een gebied met veel doornstruiken.
Jurriaan schreef:
bedankt voor de tips/aanbevelingen/ adviezen
zelf beenstukken gemaakt van oude lange broek, nu nog kou![]()
kniert!!!!

dusssss©