Re:Dirt online

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Mariekem

Bericht door Mariekem » do jul 01, 2004 4:03 pm

het alutech frame heb ik al op 6 juni gezien toen vertelde Emiel me dat ie een stalen had meegekregen en dat dat niet de bedoeling bleek te zijn.
ik vond het wel een leuk framepje

Crash

Bericht door Crash » do jul 01, 2004 4:52 pm

Heeft hij indd van willingen meegenomen daar stond alutech ook.
kreeg het frame(heeft ie wel gebracht) zonder stickers waarvan hij had gezegd dat die erop zouden zitten.
De draad van het bracket huis was ook niet goed opgetapt zat nog vol met verf en aluminium >:(
Dus heb ik volgende dag laten optappen door door een gast met zon tap.
Nja fiets in elkaar zonder chainguide kon ik nog wel ff op w8en kon toch wel biken ;D.
Zit er nu eindelijk op fiets is compleet.
Maar nu is mijn balhoofd buis waar de headset in zit uitgelebberd want er hadden nooit gewone normale headset in gemogen.
Hoorde ik omdat ik alutech zelf een mailtje had gestuurd over speling op het balhoofd die zeiden dat het verboden was om fsa headsets te gebruiken :?
Nu ben ik dus weer de lul kan ik weer een paar weken zitten w8 todat dirt online zijn headset opstuurd en dan de vraag of het nog maar past mischien is het wel einde verhaal alutech ddu :"(

ahja give tha men a break jah toch >:( >:( >:(

Christiaan

Bericht door Christiaan » do jul 01, 2004 6:14 pm

Crash schreef:
Heeft hij indd van willingen meegenomen daar stond alutech ook.
kreeg het frame(heeft ie wel gebracht) zonder stickers waarvan hij had gezegd dat die erop zouden zitten.
De draad van het bracket huis was ook niet goed opgetapt zat nog vol met verf en aluminium >:(
Dus heb ik volgende dag laten optappen door door een gast met zon tap.
Nja fiets in elkaar zonder chainguide kon ik nog wel ff op w8en kon toch wel biken ;D.
Zit er nu eindelijk op fiets is compleet.
Maar nu is mijn balhoofd buis waar de headset in zit uitgelebberd want er hadden nooit gewone normale headset in gemogen.
Hoorde ik omdat ik alutech zelf een mailtje had gestuurd over speling op het balhoofd die zeiden dat het verboden was om fsa headsets te gebruiken :?
Nu ben ik dus weer de lul kan ik weer een paar weken zitten w8 todat dirt online zijn headset opstuurd en dan de vraag of het nog maar past mischien is het wel einde verhaal alutech ddu :"(

ahja give tha men a break jah toch >:( >:( >:(

Was dat voor onzin! Geen FSA gebruiken, das wel erg raar.

Maar hoe kan het dat ie geovaliseerd is? Headset niet goed aangedraaid? Of headtube niet laten vlakken/freesen? Zijn dingne die erg belangrijk zijn.

Maar wel klote voor je, en das enkel vna T bikefestival gekomen? Je hebt dat ding net!

Crash

Bericht door Crash » do jul 01, 2004 8:26 pm

Indd ik vind het ook raar kon van begin af aan die cups er met de hand inslaan onderste trouwens niet bovenste wel :?
En vlakken en freezen dat zijn mijn zaken toch niet om thuis nog ff te doen :-X

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr jul 02, 2004 10:45 pm

Alutech vindt dat je een headset met lange flensen moet gebruiken, zoals die van Nicolai of een King steelset. Ik heb wel gewoon een FSA, maar da"s een 1.5" maar daarvan zijn de flenzen ook 2.5cm diep. Ik kan niet geloven dat Jürgen heeft gezegd dat een FSA niet mag, want hij heeft mijn FSA er per slot van rekeing zelf ingedraait.

Crash

Bericht door Crash » za jul 03, 2004 7:10 am

check dit dan kreeg ik van hem toen ik het mailde dat die cup los zat.

hello,

okay that is a very important thing about the warranty, ask your dealer to!!!
you have only warranty if you use a headset with 25mm cups,
IT IS FORBITTEN to use FSA The Pig !!! or sets with cups round about 10mm!!!
now you have to buye a longer one and put it into the frame with clue , a special glue for screws and bearings, use the very strong one! but make all parts befor glue clean with a degreaser like Aceton!
then you will never have any problems with this.

regards,

jürgen

bruud

Bericht door bruud » do jul 08, 2004 9:56 pm

Zie je nou Crash is gewoon je eigen schuld!
Had je maar naar de dealer moeten luisteren!

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr jul 09, 2004 8:37 am

en de story van je bottom bracket
had je daar geen draadje van lopen dat je m er een aantal keer in en uit gedraaid had en zo de schroefdraad kapot gemaakt?
tuurlijk is da de schuld van de fietsenboer.

Crash

Bericht door Crash » vr jul 09, 2004 6:59 pm

Hela

Er is mij van te voren helemaal nx gezegd over speciale cups en die draad van het bottom bracket huis was kapot gegaan omdat het gewoon niet fatsoenlijk was opgetapt en ik mn trapas er niet goed in keer toen ik een andere probeerde ging het naar de malle moeren.
Nja in tussen heb ik zon oversized headset die ik er vervolgens ook gewoon met de hand ik kon zetten dus dat frame is gewoon gaar >:(
En dat is niet normaal van een frame van 777 euro dan verw8 ik op zijn minst dat die dingen in orde zijn.
En als ik had geweten dat dat niet in orde zou zijn en dat ik een maand zou moeten w8en dan had ik het daar dus nooit gekocht.
En nu proberen ze het weer op te lossen met een newe headset :D
heb zo mijn ged8te dat dat nooit gaat lukken maar dan zijn we intussen weer 3 weken verder , vervolgens zeggen owjah het is toch het frame.
En dan kan ik nog een maand gaan w8en en dan is het mooie weer weer voorbij dus dan kan ik niet meer biken lijkt me nie zo kicke mja.....

P0rnkinG

Bericht door P0rnkinG » za jul 10, 2004 10:55 pm

bert niet te snel, jawel, desnoods legge we geld bij ;D

bruud

Bericht door bruud » wo jul 14, 2004 5:08 pm

Ooit iets besteld toen die net open was.
Kreeg mega discount.
Tot op heden alleen niets afgeleverd.
Gebeld, geen gehoor.
Gemaild, geen replay.
Afijn... wel een toffe gast verder.

jf

Bericht door jf » wo jul 14, 2004 10:53 pm

Ik begin het idee te krijgen dat de persoon achter Dirt Online een enorme liefhebber is van het materiaal, maar gewoon de organisatie niet voor elkaar kan krijgen.

Wellicht dat hij op basis van het commentaar in dit topic en ook het commentaar dat hij ongetwijfeld direct krijgt tot het besef komt dat een zakelijke coach of partner die wat meer aan de zakelijke kant werkt niet zo"n slechte optie zou zijn om ontevreden klanten en (in het ergste geval) de ondergang van z"n zaak te voorkomen.

Je moet je eigen sterktes maar zeker ook zwaktes kennen en daar ook mee om leren gaan / aan willen werken. Anders redt je het sowieso nooit in het zakenleven. Het is geen verlies toe te moeten geven dat een zaak runnen wellicht niet je sterkste kant is en daarvoor hulp in te roepen. Ga eens praten met de Kamer van Koophandel of met de ondernemingskamer. Er zijn tegenwoordig erg goede initiatieven op het gebied van coaching door ervaren rotten in het zakenleven, vaak ook stevig gesubsidieerd voor starters. Je bank kan je ook erg goed helpen, zij hebben er alle baat bij dat je blijft bestaan.

En misschien is het goed om niet meteen alle klanten te willen helpen maar goed te bekijken of je een klant op dit moment wel kunt helpen. Als je een potentiele klant op de juiste manier vertelt dat je nu even niet aan hem toekomt maar hem graag wilt helpen zodra je tijd hebt komt dat beter over dan de klant uiteindelijk teleur te moeten stellen.

Succes en probeer je zaakjes op orde te krijgen. Want fietsenzaken waar naast zakelijk slimme mensen ook echte liefhebbers een zegje hebben zijn er helaas nog veel te weinig...

Castor

Bericht door Castor » do jul 15, 2004 12:45 am

Je bedoelt het vast goed, maar het komt nogal denigrerend op mij over. :?

Luc

Bericht door Luc » do jul 15, 2004 9:40 am

Ik vind het helemaal niet denigrerend, het is gewoon de waarheid.

Castor

Bericht door Castor » do jul 15, 2004 10:53 am

Hier geen twijfel over het waarheidsgehalte.

jf

Bericht door jf » do jul 15, 2004 11:12 am

ik zeg niet voor niks "ik begin het idee te krijgen" ;)

Met de winkel en persoon in kwestie heb ik niks te maken gehad, alleen wel wat vervelende ervaringen van andere mensen gehoord, die ik al snel terug zou herleiden tot bovenstaande. Wellicht heb ik het helemaal verkeerd, dat zou niet de eerste keer zijn.

Niet denigrerend bedoeld dus, ik hoop van harte dat het allemaal goed komt.

Ik vond alleen dat er naast de vele sterk negatieve verhalen in dit topic ook wel wat opbouwende kritiek mocht worden geleverd waar ie misschien wat aan heeft...

T
Contacteer:

Bericht door T » do jul 15, 2004 12:04 pm

IK denk jf, dat je dan niet alle bijdragen goed hebt gelezen.

Castor

Bericht door Castor » do jul 15, 2004 12:36 pm

@jf: Ok, ok. De toon van het bericht viel bij mij niet zo goed.

Crash

Bericht door Crash » do jul 15, 2004 2:27 pm

Nja ik word er met de dag zieker van ondertussen twee maanden geleden al dat gedoe en er is nog steeds geen fuk aan gedaan >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Al zou die winkel een hulp krijgen mee zo"n baas kom je nergens gewoon hopeloos >:(
En ze zeggen hij steekt er alle tijd in nie dus want hij heeft daar naast ook een gewoone baan en dat schiet niet op :?

jf

Bericht door jf » do jul 15, 2004 10:03 pm

T schreef:

jawel hoor, ook dat ik niet de enige ben die vind dat er wel erg negatief gereageerd wordt...

Crash

Bericht door Crash » do jul 15, 2004 10:20 pm

jf schreef:
[
T schreef:

jawel hoor, ook dat ik niet de enige ben die vind dat er wel erg negatief gereageerd wordt...

Tja er negatief als ze daar dan eens een keer zeggen hoe het er echt voor staat in plaats van dat gerek ammel schiet je nx mee op iemand de eerlijk is zal ik een stuk minder negatief over doen ;)

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » vr jul 16, 2004 9:22 am

Wat een gezeik!
Iedereen weet dat het opzetten van je eigen zaak niet eenvoudig is. Voordat alles loopt zoals je zou wensen ben je een tijdje verder.

In nederland zijn maar weinig goede mtb-shop waar men weet waar men over praat, waar je meer kunt krijgen dan de standaard shit en waar de eigenaar passie heeft voor de sport.

I.p.v. commentaar te leveren kun je ook blij zijn en met bovenstaande in je achterhoofd Emiel een goede kans geven zich op de nederlandse markt te vestigen.

T
Contacteer:

Bericht door T » vr jul 16, 2004 9:36 am

Afterburner schreef:
Wat een gezeik!
Iedereen weet dat het opzetten van je eigen zaak niet eenvoudig is. Voordat alles loopt zoals je zou wensen ben je een tijdje verder.

In nederland zijn maar weinig goede mtb-shop waar men weet waar men over praat, waar je meer kunt krijgen dan de standaard shit en waar de eigenaar passie heeft voor de sport.

I.p.v. commentaar te leveren kun je ook blij zijn en met bovenstaande in je achterhoofd Emiel een goede kans geven zich op de nederlandse markt te vestigen.

Spuit elf.

Een goede kans gunnen, geduld hebben etc rekt maar tot "zo" ver. Een winkeltje beginnen is niet alleen leuk spulletjes verkopen en kassa"tje bedienen. Da"s ook leveranciers tot in den treurigheid achter de broek aanzitten, garantie-gevallen netjes behandelen, communiceren met je klanten en bereikbaar zijn. Met name dat laatste staat in elk schoolrijtje voor beginnende ondernemers op nummer 1.

Heel veel mensen willen heel graag dat Emiel slaagt in zijn onderneming. D"r zitten hier wel meer ondernemers op deze website, die zo nu en dan allemaal wel eens een nachtje doorhalen om iets op tijd af te krijgen, krijg je karakter (en wallen) van. Dus wat dat aangaat heb ik geen "medelijden", het hoort er gewoon bij, je kiest ervoor als ondernemer zijnde.

Het is voor Emiel een zure appel om doorheen te bijten, die opstart problemen. En zijn klanten hebben heel veel geduld met hem, puur om alles wat jij zegt, maar ook die mensen, die zat centen neerleggen voor hun spullen, verdienen op een gegeven moment dat het allemaal eens klaar en geregeld is.

Ik word het een beetje zat van die zgn vriendjes die hier lopen te zeiken dat men eens geduld moet hebben, verplaats je ook eens in de schoenen van de andere partij, het draait namelijk niet alleen om Dirt Online, maar me dunk te meer om diens klanten. Want die moeten in de toekomst wel daar terugkomen, en dat lijkt op dit moment even twijfelachtig. Dan kan ie wel nog zo"n sympathieke gast zijn, business is ook weer altijd business... "t zal namelijk maar om jouw bike van pak"mbeet 3500 euro gaan...

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » vr jul 16, 2004 10:05 am

@T Spuit twaalf!

Even voor de duidelijkheid:
1. ik ben geen vriendje van Emiel, heb de beste jongen zelfs nog nooit gezien.
2. Over ondernemerschap en nachten door werken hoef je mij niks te vertellen.
3. Ik heb tot dusver alleen maar goede ervaringen. Emiel zit voor mij wel leveranciers achter hun kont aan te bellen en steekt voor mij er veel tijd in.
4. En als er iets fout gaat meteen daar op het forum uitgebreid over te klagen vind ik persoonlijk niet gepast. In dat geval kunnen we over alle bikeshops wel een topic openen.

Maar goed ieder z"n eigen mening, ...

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr jul 16, 2004 12:41 pm

Afspraken worden idd niet nagekomen en er word helemaal niet gecommuniceerd met de mensen. ((in mijn geval dan))
Als iets niet geregeld is of het lukt niet is dat opzich nog geen ramp, maar dan de ballen niet hebben om dit door te communiceren met de klant is wel een beetje minder. Krijg ik altijd een beetje misselijk gevoel van. :-X

Gesloten