Fox Vanilla 125R
Moderator:Beheerders
-
ik heb mijn budget iets aangepast, nadat ik deze gezien heb bij cycles4u:
Manitou Black Super SPV voor E450,--
of
Fox Forx Vanilla R voor E469,--
Ik begrijp dat een Fox de natte droom is voor iedere biker... Maar is deze zijn geld wel waard (prijs/kwaliteit)
Maar welke van deze twee is nu beter? Rekening houden met mijn gewicht van 95kg ????
Of is het verstandiger te gaan voor de Duke Race of wachten op een Reba?
Manitou Black Super SPV voor E450,--
of
Fox Forx Vanilla R voor E469,--
Ik begrijp dat een Fox de natte droom is voor iedere biker... Maar is deze zijn geld wel waard (prijs/kwaliteit)
Maar welke van deze twee is nu beter? Rekening houden met mijn gewicht van 95kg ????
Of is het verstandiger te gaan voor de Duke Race of wachten op een Reba?
Re:Fox Vanilla 125R
Ik heb nu een fox vanilla R. Ik vind het echt een super vette vork! De rebound is echt super instelbaar (een bereik dat zo groot is dat iedere biker zijn juiste afstelling wel vindt) Deze loopt ook zeer smooth!
Enige nadeel vindt ik dat ze er nog 2 extra veren bijleveren die eigenlijk te zwak zijn dus hou in je hoofd als je zoeen fox koopt dat je zeker nog een sterkere veer gaat mogen kopen.
Mijn sterkere veer is nu in bestelling gaat normaal deze week binnen komen maar heb geen idee van de prijs. Ik heb gehoord dat het +-50euro gaat zijn maar ben daar niet zeker van.
Mijn vorige vork was een manitou black comp. 80/100mm van 2003 en deze vork was niet half zo stijf als die fox (fox is echt ongeloofelijk stijf).
Deze vork deed goed zijn werk maar vondt de plastieke topjes echt marginaal die dingen konden elk moment afbreken en deze plooiden ook mee zodat het extra moeilijk wordt om de juiste afstelling te vinden. Bij een fox zijn dit alu topjes met klicksysteem...
Het voordeel bij de manitou is wel dat je hoogst waarschijnlijk de veren niet zult moeten veranden want deze zijn echt al redelijk sterk ik was met mijn 70kg net wat te ligt voor de vork....
Als je het mij vraagt zou ik voor de fox gaan. Als deze je toch niet aanstaat verkoop je hem gewoon terug wantdie dingen verliezen hun waarde bijna niet, tegen een black daar krijg je na een jaar al de helft van de prijs niet meer van....
Enige nadeel vindt ik dat ze er nog 2 extra veren bijleveren die eigenlijk te zwak zijn dus hou in je hoofd als je zoeen fox koopt dat je zeker nog een sterkere veer gaat mogen kopen.
Mijn sterkere veer is nu in bestelling gaat normaal deze week binnen komen maar heb geen idee van de prijs. Ik heb gehoord dat het +-50euro gaat zijn maar ben daar niet zeker van.
Mijn vorige vork was een manitou black comp. 80/100mm van 2003 en deze vork was niet half zo stijf als die fox (fox is echt ongeloofelijk stijf).
Deze vork deed goed zijn werk maar vondt de plastieke topjes echt marginaal die dingen konden elk moment afbreken en deze plooiden ook mee zodat het extra moeilijk wordt om de juiste afstelling te vinden. Bij een fox zijn dit alu topjes met klicksysteem...
Het voordeel bij de manitou is wel dat je hoogst waarschijnlijk de veren niet zult moeten veranden want deze zijn echt al redelijk sterk ik was met mijn 70kg net wat te ligt voor de vork....
Als je het mij vraagt zou ik voor de fox gaan. Als deze je toch niet aanstaat verkoop je hem gewoon terug wantdie dingen verliezen hun waarde bijna niet, tegen een black daar krijg je na een jaar al de helft van de prijs niet meer van....
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik heb nog zo"n vork (Vanilla 125 RL) staan, weinig gebruikt (ik denk 4 ritten in droog weer)
300 Euro..
JJ
300 Euro..
JJ
-
Nieuw bij bike-discount....vanilla R voor 399 en RL voor 429 (uit mn hoofd)
-
Hey JJ, ik heb wel interesse in die Vanilla!
-
"Enige nadeel vindt ik dat ze er nog 2 extra veren bijleveren die eigenlijk te zwak zijn dus hou in je hoofd als je zoeen fox koopt dat je zeker nog een sterkere veer gaat mogen kopen."
Ik vind het een mooie vork, alleen heb niet zo´n trek om ook nog is de veer te vervangen.
Ik weeg 95 kg dus dat zal wel noodzakelijk zijn dan...
Ik vind het een mooie vork, alleen heb niet zo´n trek om ook nog is de veer te vervangen.
Ik weeg 95 kg dus dat zal wel noodzakelijk zijn dan...
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Helm schreef:
Hey JJ, ik heb wel interesse in die Vanilla!
mail me: singlespeed4ever at yahoo dot com
-
Heej, hoe zit het met die veren bij een gewicht van 78 kg?
Kan de Vanilla dan gereden worden met standaard veren?
Kan de Vanilla dan gereden worden met standaard veren?
net of niet zou ik zeggen. De standaard (blauwe veer) is dan net te licht... Maar de sterkere (groene veer) die erbij zit is dan wel goed.
greetz
bettes
greetz
bettes
-
Hey BEttes,
hoe doet die vork het met Freeriden volgens jou?
hoe doet die vork het met Freeriden volgens jou?
Voor licht freeridegebruik... zwaardere trailriding gebeuren doet ie het heel lekker... wel rekening mee houden dat je max een 185mm schijf voor kan steken.
Maar zoals de rest al stelt loopt ie supersoepel...
Greetz
bettes
Maar zoals de rest al stelt loopt ie supersoepel...
Greetz
bettes
-
- Contacteer:
afgelopen weekend les passportes du soleil mee gereden... 100 km bruut geweld! de fox doet het super onder alle omstandigheden en heeft me geen seconde in de steek gelaten. ik rij al zes maand met de vanilla en een hayes disc van 205 mm.. no problem;
-
- Forumbeheerder
ik heb een Vanilla R op 100mm voor street misbruik. Veel harder gebruik dan dat kan je m niet geven (ja tenzij iemand zoals zane er écht mee street en nie mee loopt te posen zoals ik) En hij werkt gewoon.
Op 1 ding na foutloos: ik vind dat mn voorkant soms flappert: niet enorm stijf in de rijrichting. In XC omstandigheden of FR allicht nooit een probleem. Bengint me op te vallen in t skatepark..
SPV: met jouw gewicht zal de beruchte ongevoeligheid van manitou SPV vorken al minder n probleem zijn. Kits in de maak om eraan te verhelpen (SPV+)
Manitou heeft een wisselvallige naam qua productkwaliteit: velen zijn er heel tevreden over, sommigen hebben van begin tot eind ellende. Wat da betreft is Fox een veiliger aankoop: minder kans op problemen.
Op 1 ding na foutloos: ik vind dat mn voorkant soms flappert: niet enorm stijf in de rijrichting. In XC omstandigheden of FR allicht nooit een probleem. Bengint me op te vallen in t skatepark..
SPV: met jouw gewicht zal de beruchte ongevoeligheid van manitou SPV vorken al minder n probleem zijn. Kits in de maak om eraan te verhelpen (SPV+)
Manitou heeft een wisselvallige naam qua productkwaliteit: velen zijn er heel tevreden over, sommigen hebben van begin tot eind ellende. Wat da betreft is Fox een veiliger aankoop: minder kans op problemen.
-
Hoe bedoel je dit? Is de Black nou geschikt voor mijn gewicht of pas m.b.v. een kit SPV+ ???
-
- Forumbeheerder
blijkbaar spreken de SPV vorken niet enorm goed aan. Vor menzen zoals ik (68kg) is dit een groter probleem dan als je een beetje steviger bent. DAs 1
En 2 voor t geval dat toch nog ongevoelig zou zijn: SPV+ kit....
SPV demping heeft in theorie veel voordelen, t is in de vorkenwinkel alleen nog een beetje vroeg. Aan jou om te kiezen of je wil pionieren en t competittief voordeel te hebben, of gewoon voor no nonsense kwaliteit van n fox kiest, die dan wel iets meer zal pompen in t sprinten en remmen.
En 2 voor t geval dat toch nog ongevoelig zou zijn: SPV+ kit....
SPV demping heeft in theorie veel voordelen, t is in de vorkenwinkel alleen nog een beetje vroeg. Aan jou om te kiezen of je wil pionieren en t competittief voordeel te hebben, of gewoon voor no nonsense kwaliteit van n fox kiest, die dan wel iets meer zal pompen in t sprinten en remmen.
-
ik zit ook een beetje in mijn mag met de service van Fox. In de buurt heb je bij mij (naar mijn weten) weinig. En hij zal toch eens per jaar nagekeken en onderhouden moeten worden. In woon in Hilversum.
pauluzinie schreef:
ik zit ook een beetje in mijn mag met de service van Fox. In de buurt heb je bij mij (naar mijn weten) weinig. En hij zal toch eens per jaar nagekeken en onderhouden moeten worden. In woon in Hilversum.
Tim Flooks in de UK. Prima service, korte wachttijd.www.tftunedshox.com
Slu,
Bart
-
O ja, we sturen hem naar het buitenland.... dacht het dus niet.
-
ja, ik heb ook een vanilla r op 80 mm voor street, goed ding maar in rijrichting zie je m wel eens flapperen inderdaad, ik heb de een na zwaarste veer dr in zitten, de blauwe en groene waren voor street op 80mm veel te licht, ik weeg 75 kg. moet misschien wel een keer de bushings vervangen want hij begint een beetje speling te vertonen volgens mij. je voelt m tikken als je remt zeg maarBF schreef: ik heb een Vanilla R op 100mm voor street misbruik. Veel harder gebruik dan dat kan je m niet geven (ja tenzij iemand zoals zane er écht mee street en nie mee loopt te posen zoals ik) En hij werkt gewoon.
-
Om eerlijk te zijn heb ik het liefst een Fox vanilla 125RL. Nu zijn er twee dingen die me aan het twijfelen brengt:
- Moet ik een zwaardere veer toepassen, zo ja, waar laat ik dit doen?
Een beetje aansluitend op de eerste vraag:
- Waar kan ik de vork, in de omgeving Amsterdam, onderhoud laten plegen?
De vork kost E450,- bij bikediscount.de Lijkt mij een mooi prijsje. Anders wordt het toch de Black SPV (E450,-) of een Duke Race (E350,-).
- Moet ik een zwaardere veer toepassen, zo ja, waar laat ik dit doen?
Een beetje aansluitend op de eerste vraag:
- Waar kan ik de vork, in de omgeving Amsterdam, onderhoud laten plegen?
De vork kost E450,- bij bikediscount.de Lijkt mij een mooi prijsje. Anders wordt het toch de Black SPV (E450,-) of een Duke Race (E350,-).
-
zwaardere veer, moet je doen, bij sabma bestellen, in belgie www.sabma.com gaat gewoon met de post, 50 euor komt niks bij.
zoals gezegd heb ik de een na zwaarste voor 80mm en ik weeg 75 kg.
als je 100mm of 125 gaat rijden kan je misschien wel een lichtere veer gebruiken
zoals gezegd heb ik de een na zwaarste voor 80mm en ik weeg 75 kg.
als je 100mm of 125 gaat rijden kan je misschien wel een lichtere veer gebruiken
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
JJ schreef:
Ik heb nog zo"n vork (Vanilla 125 RL) staan, weinig gebruikt (ik denk 4 ritten in droog weer)
Goed, Helm komt dus zijn vork ophalen, en natuurlijk zou ik hem er voor hem inzetten, totdat hij heel scherp opmerkt: "He, er staat op dat het een 100RL is..."
Schaam, schaam, ik weet dus gewoon niet wat voor vork ik zelf heb!! Ik schaam me dus diep!
Sorry Helm, maar gelukkig zitten de andere dingen er mooi op.
Ik moest het even kwijt, nu jullie het allemaal weten kan ik tenminste lekker slapen :-[
JJ
Maak van die 100 gewoon een 125 JJ.. Voorzover ik me ff snel herinner is dat simpel weg een spacer weghalen, of juist monteren... zoiets...
- Xircuit
- Contacteer:
JJ schreef:
Goed, Helm komt dus zijn vork ophalen, en natuurlijk zou ik hem er voor hem inzetten, totdat hij heel scherp opmerkt: "He, er staat op dat het een 100RL is..."
Schaam, schaam, ik weet dus gewoon niet wat voor vork ik zelf heb!! Ik schaam me dus diep!
Sorry Helm, maar gelukkig zitten de andere dingen er mooi op.
Ik moest het even kwijt, nu jullie het allemaal weten kan ik tenminste lekker slapen :-[
JJ
Verdomme, ik had die fox wel willen kopen voor dat geld, maar ik ben inmiddels voorzien. (een black Elite dus...)
-
Tsja, dat was wel jammer ja. Verheug je je op een nieuwe vork en dan blijkt die te kort. Maar goed, ik heb wel weer nieuwe onderdelen die vakkundig zijn gemonteerd.
En het was wel gezellie!
Maar goed, mocht er iemand dus geinteresseerd zijn in een maagdelijke 100 rl, dan is JJ je man. Het vroktje zag er vrijwel ongebruikt uit.
En heeft er iemand een 125 rl of rcl, dan hoor ik het graag!
En het was wel gezellie!
Maar goed, mocht er iemand dus geinteresseerd zijn in een maagdelijke 100 rl, dan is JJ je man. Het vroktje zag er vrijwel ongebruikt uit.
En heeft er iemand een 125 rl of rcl, dan hoor ik het graag!