Re:Lock out TALAS
Moderator:Beheerders
Hey, gister proef gereden op mijn nieuwe fiets. Daarin heb ik een nieuwe FOX TALAS RL zitten. Tijdens het klimmen zette ik de lock out er op en merk dat het niet een echte lock out is zoals ik gewend was op mijn headshock. Het was meer dat de ingaande demping super zwaar werd ingesteld. MAW, echte klappen werden nog steeds opgevangen en heel hard drukken resulteerde ook in inveren.
Is dit normaal of heb ik de lock out al naar z"n grootje geholpen?
Persoonlijk vond ik het wel prettig maar ik wil wel even zeker weten of het zo hoort!
Is dit normaal of heb ik de lock out al naar z"n grootje geholpen?
Persoonlijk vond ik het wel prettig maar ik wil wel even zeker weten of het zo hoort!
Je hebt bij de RLC versie een instelbare treshhold knop onderaan de rechter vorkbeen. Daar kan je dus de lockout hardheid mee instellen. Zit dat niet op jouw vork?
Er zit inderdaad een steknop ja. Maar uit de handleiding van FOX maak ik op dat alleen bij de RLC de treshold instelbaar is. Deze knop is ook niet met de hand te verstellen dus ik vermoed dat hij ergens anders voor is (aftappen olie oid?!?).
-
- Forumbeheerder
C staat voor Compressie-instelbaarheid.
Vorken zijn nog nie even gebruiksvriendelijk als auto"s aftapknoppen, die hebben ze nog niet.
Speel er eens mee en t zal wel slim komen. Das idd die blow-off van fox.
Vorken zijn nog nie even gebruiksvriendelijk als auto"s aftapknoppen, die hebben ze nog niet.
Speel er eens mee en t zal wel slim komen. Das idd die blow-off van fox.
Als ik je reactie zo lees is het dus inderdaad de blow-off zoals ik al een beetje verwachtte.
mooi, ik zou het zonde vinden als ik nu mijn vork al het zieke(vorke)nhuis in had gewerkt!
mooi, ik zou het zonde vinden als ik nu mijn vork al het zieke(vorke)nhuis in had gewerkt!
Theo, op wat voor bike moet ik de volgende wedstrijd letten dan?
-
ehh....een RL heeft toch geen blow-off?
Exar schreef:
Theo, op wat voor bike moet ik de volgende wedstrijd letten dan?
Een Rocky Mountain Blizzard! Zal trouwens wel bij het NK worden, of je moet het DK in Grutjebroek (ben even vergeten hoe dat daar heet bij Herenveen) rijden!
Binnenkort wel een plaatje op DP.
Trouwens, een RL heeft wel een blow off maar die is volgens mij niet instelbaar. Ik zal eens een mailtje naar FOX hsturen.
Vanilla RL 1050 CHF
Gewicht ca. 1860g
32mm hart- anodisierte EASTON EA 70 Tauchrohre
Einteiliger Magnesium Standrohrunterbau
Neuer High Flow- Offenbad- Dämpfer
FOX FORX Dichtungen mit patentierter "scraper-lip" Technologie
Compression Lockout mit voreingestelltem Auslösewiderstand
12 Click Rebound Einstellung
Federweg kann auf 80mm oder 100mm reduziert werden
Gewicht ca. 1860g
32mm hart- anodisierte EASTON EA 70 Tauchrohre