Bike op z"n kop.

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Dick Pony
Bike op z"n kop.

Bericht door Dick Pony » di jun 22, 2004 4:18 pm

Misschien een domme vraag maar voor de zekerheid toch maar even gesteld;

Ik woon niet zo ruim, en om m"n fiets praktisch kwijt te kunnen zet ik hem meestal op zijn kop. Zou dat op enigerlei wijze onverstandig zijn? Ik denk bijvoorbeeld aan de hydraulische remmen en de vork. Of is dat geen enkel probleem?

Dat moet te beantwoorden zijn dacht ik.

Groet,
Koen

legion
Contacteer:

Re:Bike op z"n kop.

Bericht door legion » di jun 22, 2004 4:30 pm

Er wil wel eens lucht in de hydraulische remleidingen komen als je dat doet...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di jun 22, 2004 4:39 pm

Volgens het instructie boekje van mijn Magura´s is dit inderdaad niet slim, je zou dan de rem moetten in knijpen. Bijvoorbeeld met een elastiek, anders moet je de hele tijd bij je fiets moeten gaan staan en dat is ook zo lastig.

jojo

Bericht door jojo » di jun 22, 2004 7:42 pm

Ligt misschien aan mij maar als je een bike op de kop zet neemt hij evenveel plek in dan dat hij normaal staat lijkt me ???

Wat misschien ook een optie is, stuur scheef en aan een haak aan de muur.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » di jun 22, 2004 7:47 pm

jojo schreef: Ligt misschien aan mij maar als je een bike op de kop zet neemt hij evenveel plek in dan dat hij normaal staat lijkt me ???
Tja, ik zou kunnen proberen uit te leggen hoe dat dan hier werkt, maar geloof me, zo kan ik die fiets het makkelijkst kwijt.

Maar ik kan m dus beter rechtop stallen.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di jun 22, 2004 8:47 pm

Hs33 op de kop moet kunnen. Is een gesloten systeem. Schijffies zou inderdaad wel eens problemen kunnen geven ivm de "ausgleichsbehalter" op de remhendel.

Vork moet geen probleem zijn. Krijgt de olie ook eens de kans om de andere kant op te lopen om alles te smeren!

Groet, Lats

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo jun 23, 2004 6:08 pm

alle schijfremmen met een zelf instellend mechanisme lopen dan "vol" met lucht. dus niet op de kop parkeren. of de remhendel dichtknijpen middels een elastiek zoals hier al werd geopperd

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do jun 24, 2004 9:13 pm

Dit ben ik toch niet helemaal met je eens, zelf rijdt ik XT schijfremmen en als je het olie reservoir helmaal vult en daarna dat rubberen(laten we het maar membraam noemen) erin plaatst zodat er iets olie uit loopt en daarna de deksel weer monteert zit er alleen lucht aan 1 kant van het "membraam"(de bovenkant). Het membraam kan dan als een soort balon(expansievat) werken op het moment als er olie onttrokken wordt aan het reservoir, door bijvoorbeeld slijtage remblokken. Maar er kan dus geen lucht in de leiding komen. Dus ook niet als je de fiets op de kop zet. En toch is Shimano XT geen gesloten, maar een open systeem. ;D

Plaats reactie