Re:Arnhem??

Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Giedo

Bericht door Giedo » wo jun 09, 2004 10:55 am

Gister een op ontdekkingstocht geweest richting Oosterbeek na eerst een uur saai te hebben gebiked rond Schaarsbergen :? Inderdaad hele gave omgeving. Uiteindelijk kwamen na een uurtje off trail officiele bewegwijzering tegen (daarvoor waarschijnlijk slecht opgelet). Is die route ook de moeite waard of neemt die route alleen de saaie stukken??

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » wo jun 09, 2004 11:45 am

Ik heb de route ooit 1 x gefietst en het was echt ongelooflijk saai. Zelfs op een reetfiets was het te doen, of met een loekie-fiets zonder versnellingen (want hoogteverschil zat er nauwelijks in). Maar ja ik ben sowieso niet zo van de routes... Geef mij maar lekker de vrijheid om overal te rijden waar ik wil, dan vind je toch echt de leukste afdalingen, drops, sprongen en vijvers :P

Grtz shArk

M-J

Bericht door M-J » wo jun 09, 2004 12:36 pm

Giedo schreef:
Gister een op ontdekkingstocht geweest richting Oosterbeek na eerst een uur saai te hebben gebiked rond Schaarsbergen :? Inderdaad hele gave omgeving. Uiteindelijk kwamen na een uurtje off trail officiele bewegwijzering tegen (daarvoor waarschijnlijk slecht opgelet). Is die route ook de moeite waard of neemt die route alleen de saaie stukken??

je mag eigenlijk helemaal niet fietsne in de duno...... dus de route gaat netjes over de fietspaden :"(

Dus idd lekker je eigen route bepalen is veel btr

coccobill

Bericht door coccobill » wo jun 09, 2004 12:57 pm

Ten westen van italiaanse weg mag je wel gewoon fietsen waar je wil. Ten oosten alleen over de ATb route, maar da"s suf. Die vijver is dus behoorlijk offlimits zeg maar..
Ten oosten weg richting Heveadorp mag het weer (mijn interpretatie), dus naar Westerbouwing.

..ach gewoon een beetje op de bordjes letten en niet gaan klooien als er wandelaars zijn

rob-ert

Bericht door rob-ert » wo jun 09, 2004 5:51 pm

je kan het ook een beetje aan de route kaart zien die wijst voor namelijk op rechtte paden langs boeren velden waar dus meestal wel een weg ligt het is dus meer een cross ipv het leukere werk. Laat mij maar freeriden ;D

Giedo

Bericht door Giedo » di jun 15, 2004 12:30 pm

Whoo!! Duno is wat ik zocht ;D Wat kun je daar heerlijk biken, bijna geen wandelaars, mooie klimmen met dito afdalingen, lekkere technische stukken en gewoon lekkere snelle stukken. Heb een paar drops gezien waar ik maar niet vanaf ben gegaan( Komt nog wel hoor ;)) maar er stonden sporen genoeg met bewijs dat ze te doen waren en dat er dus na 13 jaar biken nog steeds uitdagingen genoeg zijn!!
Met Dank aan Emiel en Thijs, mochten jullie hier af en toe zijn, dat jullie mij op sleeptouw hebben genomen over de mooiste singletrails van Duno!!
The MTB spirit leeft toch meer in Arnhem dan ik dacht 8)

Junq

Bericht door Junq » di jun 15, 2004 5:07 pm

In de omgeving van Arnhem moet ook ergens het Deelerwoud liggen. Wat mij hier van vroeger van bijstaat is dat dit een best aardig terrein is, of het ook legaal biken is.......
Lang geleden dat ik in deze omgeving kwam, volgens mij in de buurt van een zweefvliegveld en een militaire basis.
Ik ben van plan om er binnenkort weer eens heen te gaan, bike mee en kijken of ik gelijk heb, tenzij iemand me hier al kan vertellen dat het niet de moeite is....

Giedo

Bericht door Giedo » di jun 15, 2004 7:03 pm

Hé Shark, die vijver ziet er best ranzig uit.... Maar respect voor het lef. Heb vanmiddag wel een stuk gedaan bij een soort bunker (als je voorbij die vijver het pad blijft volgen) en dat was even GVA (grens verlegende activiteit) genoeg voor mij.
Denk er wel aan om al het water uit je frame te laten lopen, het gaat namelijk behoorlijk stinken na een tijdje (als het al niet stinkt), ik spree uit ervaring :P.

coccobill

Bericht door coccobill » wo jun 16, 2004 7:52 am

ik rij daar nu een paar jaar maar nog nooit een bunker gezien..!
Nieuwe boswachterhuisje? Damn..straks gaan ze landmijnen neerleggen (anti-bike).

Verderop richting de A50 is er veel meer spannends te beleven

Deelerwoud is volgens mij echt offlimits (stiltegebieden e.d.).

C.

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » wo jun 16, 2004 8:16 am

Haha die vijver IS ook ranzig :S haha maar ja kan er wel om lachen, alle stank is er afgewassen nu ;)
Volgende keer probeer ik het weer (wel aan het eind van de dag zodat ik niet nat hoef terug te fietsen :D)
Er is wel een bunker trouwens hoor, daar hebben we nog vanaf gedropt. het is alleen niet echt goed te zien dat het een bunker is (en volgens mij is er ook geen ingang of zo)
Damn, de foto"s zijn weg, ik wilde ff een plaatje van die bunker showen, maar ja hij is er iig wel dus :D

M-J

Bericht door M-J » wo jun 16, 2004 11:59 am

Afbeelding

dit is geloof ik de bunker

daFreakster

Bericht door daFreakster » wo jun 16, 2004 12:04 pm

Dat klopt dat is de bunker, alleen is het eigenlijk geen bunker.
Het is een oud terras van een restaurant dat daar heel vroeger zat.
Wij noemen het gewoon altijd zo!! :?

Giedo

Bericht door Giedo » do jun 17, 2004 11:49 am

Als dat de plek is die ik bedoel maakt hij nu een drop van ongeveer 4 meter... :D

daFreakster

Bericht door daFreakster » do jun 17, 2004 12:02 pm

dat is i.i.g geen 4 meter................................meer iets van één meter. Wat jij bedoelt is denk ik een soort van huisje in een bult.
Die zit vrij dicht bij de weg en is ongeveer 2 meter. Ik ben daar nog geen drop van 4 meter tegengekomen.

Giedo

Bericht door Giedo » do jun 17, 2004 12:09 pm

Huisje, bunker,reuzen kabouterwoning... het is in iedergeval een grote houten deur met hangslot. Als je rechts van die deur naar beneden zou droppen is dat volgens mij toch wel krap 4 meter. Ik heb die in idergeval niet gedaan, vond het erin rijden iets te riskant. de linkerkant heb ik wel gedaan, minder steil maar daar ligt weer mul zand. Hoe dan ook, leuke omgeving!!!

M-J

Bericht door M-J » do jun 17, 2004 12:13 pm

ik weet al wat jij bedoelt :D

das toch 1 of anders vleermuis gedoe ::)

ik weet iig waar het is :)

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » do jun 17, 2004 12:14 pm

Hmm ben benieuwd, toch maar eens gaan zoeken dan :)

Giedo

Bericht door Giedo » do jun 17, 2004 1:27 pm

Ligt in iig geen vijver beneden ;D

tHe shArk

Bericht door tHe shArk » do jun 17, 2004 1:43 pm

Dat scheelt :D
Haha...

coccobill

Bericht door coccobill » do jun 17, 2004 3:19 pm

is volgens mij bovenaan Duno plateau, bij die bankjes...stuur richting de A50 en je bent er..
Grasveld af naar beneden linksaf door de rodondedronnendnsns en dan richting de trap..erg lachen

daFreakster

Bericht door daFreakster » do jun 17, 2004 10:00 pm

Das waar wij vorige onze terreurtocht begonnen.....................................
Da noemen wij "the Pit"

Mudfreak

Bericht door Mudfreak » vr jun 18, 2004 10:27 pm

Zondagmorgen ga ik richting Duno. Weer of geen weer.
FF mijn nieuwe bike testen:
Afbeelding

Giedo

Bericht door Giedo » za jun 19, 2004 1:29 am

Daar ben je in iedergeval op te herkennen maar ik lig dan nog in bed, Horeca :P

Mudfreak

Bericht door Mudfreak » za jun 19, 2004 10:03 am

Giedo schreef:
Daar ben je in iedergeval op te herkennen maar ik lig dan nog in bed, Horeca :P

Mooi, ik hoop dat alle wandelaars en boswachters dan ook nog liggen te ronken.
Da"s ook meteen het voordeel van slecht weer; minder mensen in het bos...... (en meer blubber natuurlijk ;) )

Giedo

Bericht door Giedo » do jun 24, 2004 11:20 am

Wel verradelijke ondergrond, eerst blubber en dan hard. Aardig gegleden eergister maar toch met een beetje geluk ben ik erop gebleven... Morgen weer, we gaan denk ik rond een uur of één.

Plaats reactie