Re:welke freeride klikpedalen en -schoen?
Moderator:Beheerders
Ik wil gaan overstappen naar pedalen met een kliksysteem. Weet alleen nog niet welke, twijfel tussen Time Z"s of de eggbeaters platvorm pedalen. Las wel dat je moet uitkijken voor je knieen, heb ik namelijk snel last van (fysio zegt dat het aan mijn O-benen ligt...)
Verder heb ik ergens "good old vans" met kliksysteem gezien, zag ze alleen niet op hun site staan, is dit wat of weten jullie een andere mooi fijn freerideschoentje?
Verder heb ik ergens "good old vans" met kliksysteem gezien, zag ze alleen niet op hun site staan, is dit wat of weten jullie een andere mooi fijn freerideschoentje?
Hmm... kende ik nog niet... ook relaxed met gewone schoenen?
denk van wel
aangezien het een platvorm pedaal is met er binnen SPD mogelijkheid, dus 2 in 1
je kan ook ff voor de zekerheid dirt online mailen natuurlijk

je kan ook ff voor de zekerheid dirt online mailen natuurlijk

Thanks...zal ze checken... verder nog mensen ervaring met Time Z"s of de eggbeaters?
shimano dx pedalen misschien een idee?
mtbfreak schreef:
shimano dx pedalen misschien een idee?
ben niet zo shimano

time Z (control) eventueel ook een optie. speciaal gemaakt voor FR en DH, ze hebben een groot oppervlak.
bij barracuda resp. 69 en 79 euro
http://www.timesportusa.com/zpedals.html
bij barracuda resp. 69 en 79 euro
http://www.timesportusa.com/zpedals.html
Ik hoor zeer veel goeds over de mallets van crank bros. Links hier op het forum heeft de zijne nog maar pas maar die kan er meer over vertellen. Ikzelf rij met gewone eggbeaters en ben daar zeer over te spreken... De nieuwe dx schoen van shimano moet volgens mij wel een serieuze kanidaat zijn... mallets staan geloof ik 79 euro bij bikediscount...
En op Mallets zou nog een beetje gewoon uit de voeten te komen zijn met gewone skateschoenen voor de pimptripjes door de stad...
greetz
bettes
En op Mallets zou nog een beetje gewoon uit de voeten te komen zijn met gewone skateschoenen voor de pimptripjes door de stad...
greetz
bettes
THanksss... Die mallets van crank bros lijken ook het best vooor mij...zien er ook errrrugg goed uit.
Nu de shoes... wil ook pimptripjes door de stad maken met kliksneakers...oftewel, zijn er skateshoes met klik?
Nu de shoes... wil ook pimptripjes door de stad maken met kliksneakers...oftewel, zijn er skateshoes met klik?
raggertje schreef:

of

zeeeeer moeilijk te vinden/krijgen (dit is een fotovan de site van een japanse shop)
of

zijn al een beetje oud en niet meer in productie, dus zoek en zou wel eens kunnen vinden.
of

greetz
bettes
Inderdaad, ik heb lang gezocht naar zoveel mogelijk info over de verschillende SPD pedalen en mijn eisen waren :bEttEs schreef: Ik hoor zeer veel goeds over de mallets van crank bros. Links hier op het forum heeft de zijne nog maar pas maar die kan er meer over vertellen. ......
greetz
bettes
- heel erg makkelijk in-uit klikken
- moeten goed werken in de modder (we wonen in de BeNeLux)
- moeten een grote kooi hebben
Ik heb altijd met flats gereden (en heel even met Shimano 646 pedalen), maar de overstap van flats naar de CB Mallets was veel veel makkelijker dan ik verwacht had. Het in-uit klikken gaat verbazend makkelijk (zeker in vergelijking met mijn shimano"s). Je kan on- ingeklikt gewoon blijven trappen, omdat de kooi zo groot is en de stalen randplaatjes voor een stabiel platform met redelijke tot goede grip zorgen. Ik heb ze nog niet kunnen testen in de modder, maar er is zoveel ruimte voor "reiniging" dat ik geen problemen verwacht.
Ik heb gisteren met gewone skateschoenen gereden en zelfs dat gaat vrij vlot.
Een ander groot verschil met mijn Shimano"s is dat met de Mallets mijn volledige voet ondersteuning krijgt van het platform en bij de Shimano"s precies alleen maar bij het kleine SPD gedeelte. Kortom als je de overstap maakt van Flats naar SPD dan is de Mallet
de "ideale" keuze. Als tweede keuze had ik Time Z, maar daar kan TBX misschien iets meer over vertellen.
Meer technische info kan je hier vinden : http://www.crankbrothers.com/products/p ... llet_c.php
Ik heb de SPD "skate" schoen van shimano (de voorloper van de MP-66), ben ik erg tevreden over, ze hebben een relatief stijve zool, waar je toch nog gewoon mee kan wandelen, de verstevigde neus is handig als je regelmatig rotsen ramt.
Koel! Bedankt voor de info!
bEttEs, die zwarte Vans vind ik mooi.Op welke site stonden die?
Links, klinkt erg goed, is denk ik precies wat ik zoek, erg belangrijk voor mij is het makkelijk in- en uitstappen. Verder las ik dat ze ruimte geven, zodat je knien minder belast worden.
Links, klinkt erg goed, is denk ik precies wat ik zoek, erg belangrijk voor mij is het makkelijk in- en uitstappen. Verder las ik dat ze ruimte geven, zodat je knien minder belast worden.
raggertje schreef:
Die ruimte noemen ze de "float" en die is bij de Mallets 6* en je kan kiezen tussen uitklikken op 15* of 20*. Mijn staan op 15" en het gaat zo vlot dat je knie bijna niet belast wordt, het gaat geleidelijk aan, ze hebben dus niet die plotse uit "click" zoals bij shimano"s en dat merk ik ook wel aan mijn knie"kes.
raggertje schreef:
www.bikeshop.be ofwel in gewone taal... hotwheelz in brussel
greetz
bettes
Northwave terrae, ik heb ze zelf en ze zitten echt fantastisch.
(wel een 2002 model)
fijn pedaal
(wel een 2002 model)

fijn pedaal

ik heb een tijdje gereden met de TIME Z, werkte perfect, zelfs met gewone XC-schoentjes.
probleem is wel dat k me niet veilig voel om er met te streeten, dirten,...
probleem is wel dat k me niet veilig voel om er met te streeten, dirten,...