
Zet de rem open.
Schakel het laagste verzet in, dus achter groot en voor op het kleinste blad. Zet de cranks horizontaal.
Zet de uitvalas open, draai de borgmoer van de as en verwijder het veertje.
Steek nu de NBT2 in de sluitring en schuif het wiel weer terug in de pad.

Breng de borgmoer weer aan en zet de spanner weer stevig vast.
Let er op dat de as weer zover mogelijk in de pad geschoven is.
Pak de cranks met twee handen beet en draai de borgring een slag los. Als de fiets op de grond staat zal deze iets naar voren moeten kunnen rijden.
Een ratelend geluid bij het losdraaien van de borgring is normaal, want de ring is aan de binnenkant gekarteld.
Haal het wiel nu uit de fiets en schroef de sluitring verder met de hand los.
Montage
Let bij het terugplaatsen van de cassettetandwielen erop dat alle tandwielen met de brede nok in de uitsparing van de freehubbody passen. Vooral het kleinste tandwiel verdraaid makkelijk bij het aanbrengen van de sluitring, en dan kan de freehubbody ernstig schade oplopen.
Zet om de sluitring vast te zetten het wiel weer met NBT in de fiets, en draai het wiel met beleid (met een groot wiel heb je een grote hefboom!) achteruit. Als je de sluitring handvast gedraaid hebt is 10" (45º-60º) zat.
Verwijder de NBT, en plaats de spanner weer terug (met veertje).
Zet de achterrem weer dicht.
Werkt super eenvoudig en gaat makkelijk mee met de toolbox voor onderweg.

Er staan nog meer superhandige gereedschappen, onderdelen, speciale software en zelfs fietsen die de moeite waard zijn om even te bekijken.