Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
FREAKaZOID - Berichten:1935
-
Contacteer:
Bar ends bij XC-gebruik
Bericht
door FREAKaZOID » wo mei 26, 2004 5:24 pm
Ik wil eigenlijk wel weten wie hier met of zonder bar ends rijden, wat zijn de redenen hiervoor?
Ik heb namelijk ze voor een jaar geleden van mijn xtc afegehaald maar ik heb deze week toch een paar nieuwe gehaald om toch es te kijken of ze niet handig zijn bij het klimmen. Ik het ermee eens, heel mooi vin k t niet staan
-
The Flying V - Berichten:1666
Bericht
door The Flying V » wo mei 26, 2004 5:30 pm
Ik niet.. ooit op een blauwe maandag mee gereden. Nu niet meer, vind het relaxter i.v.m. de ruimte "buiten" mijn hand.
-
angel - Berichten:643
Bericht
door angel » wo mei 26, 2004 5:49 pm
Ik gebruik ze zeker met klimmen en staan op de pedalen
en of ze wel of niet mooi staan vindt ik niet echt belanrijk (k rij wel korte b ends)
greetzzz 8)angel
-
Gemini - Berichten:811
Bericht
door Gemini » wo mei 26, 2004 5:50 pm
Had ze in het verleden ook op m"n fietsje zitten..
Alleen ben een keer met zo"n ding achter een tak blijven hangen en sindsdien liggen ze ergens heel ver onder m"n bed!!
Was een stomme actie maar gebruikte ze verder ook amper hier in de omgeving..
(als ik bv. naar Valkenburg ga zet ik ze er wel weer op.. Met veel klimmen zijn ze wel heel fijn!)
Mzzls Gemini
-
Sven
Bericht
door Sven » wo mei 26, 2004 8:09 pm
Nee tuurlijk heb ik die niet...
Omdat:
- Het niet staat op een riser
- Het niet fijn is (mening)
- Het lomp is als je er overal mee achter blijft hangen...
-
Nixol
-
Contacteer:
Bericht
door Nixol » wo mei 26, 2004 8:16 pm
Ik gebruik ze op het binnenkant van mijn stuur, naast mijn remhendels. Dan kan ik iets platter op mijn fiets gaan "liggen". Dit rijd fijner tijdens het fietsen op de weg.
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » wo mei 26, 2004 8:17 pm
Ik klim zelden staand (rij op een fully) en mis ze dan ook totaal niet.
Mocht er een lichte hardtail komen (full rigid) dan deed ik daar wel bar ends op...
Als je het alléén om de looks laat ben je een sukkel, form follows function.
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo mei 26, 2004 8:59 pm
vind het ook wel lekker in lange ritten dat je de houding van je handen es kan veranderen.
dusssss©
-
B@rt - Berichten:234
Bericht
door B@rt » wo mei 26, 2004 9:34 pm
Khad ze vroeger wel maar nu al tijden niet meer.
Bij het klimmen van hele steile stukken is het prettig om je ellebogen naar beneden te duwen en je romp dichter bij het stuur te hebben. En dat lukt mij het beste als ik m"n handen gewoon op m"n stuur kan houden. Eigenlijk zak ik dan min of meer door mijn polsen heen.
Daarnaast (maar dat kan tussen de oren zitten) vind ik dat m"n stuur lekkerder aanvoelt. Zeker met wat grotere/zwaardere bar-ends lijkt het of stuur zwaarder aanvoelt.
Bij lange rechte stukken of vals plat heb ik m"n handen dicht bij het midden van het stuur, recht voor me.
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » wo mei 26, 2004 10:18 pm
Kvind "t fijner sturen zonder bar-ends, ik denk dat als ik van de zomer naar de alpen ga wel bar-end monteer, op langere klimmen lijkt het me een voordeel, zeker als je star rijd.
-
Sjase
-
Contacteer:
Bericht
door Sjase » wo mei 26, 2004 10:19 pm
Ik heb nog niet zo lang woodman chupa"s erop zitten, de korte versie, maar ik ben er eigenlijk nog steeds niet achter of ze nou bevallen of niet ::). Moet zeggen dat het wel handig is om zo af en toe ff de positie van je handen te kunnen veranderen, maar dat kan ook zonder bar-ends. Nog ff afwachten dus, maar onmisbaar vind ik ze zeker niet.