Re:Magura Louise 2003 probs

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ronald McD
Magura Louise 2003 probs

Bericht door Ronald McD » di mei 25, 2004 4:23 pm

Sinds vandaag zitten er Louise 2003 remmen op m"n P.3. Fijn en aardig, maar ik heb dus problemen met de achterrem. Ik wist wel dat ik ze moest inremmen, heb ook zeker 10-20 keer een heuvel afgereden en vol in de ankers gegaan, dit ook per rem. De voorrem is nu goed bedienbaar, nog niet optimaal, maar hij blokkeert netjes en is goed te doseren.

De achterrem daarentegen wil nog voor geen meter meewerken. Hij is na montage nog ge-bleed. Ik moet de hendel echt ver (te ver imo) inknijpen wil ik weerstand voelen en dan wil de rem slecht remmen. Wheelies zijn zo helemaal levensgevaarlijk, je slaat zo achterover :( .

Ik heb de remblokken nog schoongemaakt, evenals de schijf, maar geen effect. Het zijn btw gloednieuwe blokken.

Iemand een idee waar het probleem kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?

ps. kan ik de rem niet instellen dat de blokken dichterbij de schijf staan?

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di mei 25, 2004 4:49 pm

misschien een stomme suggestie hoor maar zit er voldoende olie in?

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » di mei 25, 2004 4:59 pm

Lijkt me wel, er is flink wat olie doorgegaan, maybe dat ik em NOG een keer moet laten ontluchten?

BLRacing

Bericht door BLRacing » di mei 25, 2004 7:31 pm

Zou iets kunnen zijn met de plunjer in de hoofdcilinder. Misschien lekt die olie naar het reservoir. Als de remblokken en schijven schoon zijn en er nauwelijks of geen lucht in het systeem zit moet je denk ik daar kijken. ??? ;)

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » wo mei 26, 2004 4:30 pm

Ok update.

Remmen zijn vanmorgen nogmaals ge-bleed. Er zaten nog 2 flinke luchtbellen in de leiding. Het scheelt iig al een hoop qua remkracht.

Het enige probleem nu is nog, hoe krijg ik het voor mekaar om de rem zo in te stellen dat ik de hendel minder ver hoef in te knijpen. Heb vandaag al een tijd zitten inremmen, zijn ze wel beter van geworden.

Iemand nog ideetjes/ervaring met de Louise 2003?

jojo

Bericht door jojo » wo mei 26, 2004 4:39 pm

Meer olie in het systeem werkt zoweizo om een kleinere slag van de hendel te krijgen.

Plaats reactie