3 weken geleden heb ik nieuwe SPD pedalen gekocht, Shimano PD-M520. Na 4 keer biken is de linkerpedaal gaan "tikken". Bij elke trapronde tikt hij op hetzelfde punt. Zoals jullie begrijpen is dit dus vreselijk irritant. Volgens mij ligt het aan de lagers die in de pedaal zitten. Hebben jullie misschien tips hoe je dit op kan lossen?
Ik kan die pedalen natuurlijk ook meteen terug sturen naar bike2build, maar dan ben ik ze weer een tijdje kwijt. Schiet niet op, dus wil t liever eerst zelf proberen te fixen.
Alvast bedankt!
Paul
Re:krakende spd pedaal!
Moderator:Beheerders
Misschien ff open maken er kijken of er wel genoeg vet in zit.
Het klinkt als of je lagers droog lopen, en als ze dat te lang staan gaan de kapot!
ff tjekken dus en je weet meer!
Het klinkt als of je lagers droog lopen, en als ze dat te lang staan gaan de kapot!
ff tjekken dus en je weet meer!
ja gewoon even open draaien, (links schoefdraad) en kijken of er genoeg vet in zit, misschien dat kleine moertje wat je tegenkomt iets strakker zetten
-
Niet zelf aan klooien denk aan evt. verval van je garantie. Terugbrengen laat de "professional" er naar kijken. Lager kan ook kapot/ beschadigt zijn ga je er eerst zelf aan knutselen en moet je ze dan later alsnog wegbrengen kun je een hoop gezeur krijgen. Succes ermee.