Magura Ronin FIRM
Moderator:Beheerders
Hey mensen ik wil van mijn rockshox Judy sl af. Ik wil meer kunnen doen met mijn vork en instellingen en het liefst lockout. Ik wil een betrouwbaare vork die gewoon goed is en Ik wil absoluut geen rockshox meer.
Ik rij nu ook met HS 33 remmen en ik graag zou ik dus een ronin 80mm willen hebben met firm.
Aleen zie ik in de magura folder dat ze alleen de ronin 80mm firm aanbieden in het geel (In de folder staat hij trouwens met firm in het zwart). En dat past niet bij m"n frame en afmontage. Weet iemand of ze je die vork ook zwart willen maken?? Of moet ik naar de gamma gaan voor wat lak spuitbussen.
mzzl
Gène
Ik rij nu ook met HS 33 remmen en ik graag zou ik dus een ronin 80mm willen hebben met firm.
Aleen zie ik in de magura folder dat ze alleen de ronin 80mm firm aanbieden in het geel (In de folder staat hij trouwens met firm in het zwart). En dat past niet bij m"n frame en afmontage. Weet iemand of ze je die vork ook zwart willen maken?? Of moet ik naar de gamma gaan voor wat lak spuitbussen.
mzzl
Gène
-
Re:Magura Ronin FIRM
Zwarte Firm: reken er maar op dat dat niet lukt. >:( >:(
Ik heb een Ronin 110 Firm besteld en die komt alleen in lichtgrijs. Ik wou ook een zwarte voor mijn nieuw bestelde RM Element.
En ik ken iemand die bij Rond werkt, maar zelfs hij krijgt het niet voor elkaar. Dat komt omdat Rond is overgenomen door Magura en die rakkers zijn nogal strikt. En met binnenkort gaat de productie naar Duitsland en valt er helemaal niks meer te regelen. Of het moet via sponsoring gaan, maar dan heb je geen garantie meer. Helaasjes dus
Over overspuiten: Heb ik ook over na zitten denken, maar ook dan vervalt de garantie.
Tot slot: Zorg dat je de vork zo snel mogelijk bestelt. De mijne staat al een kleine maand in bestelling en het kan maar zo NOG een maand duren ivm de productieverhuizing...
Groeten, Lars (helemaal gek want tijdelijk zonder mountainbike!!!)
Ik heb een Ronin 110 Firm besteld en die komt alleen in lichtgrijs. Ik wou ook een zwarte voor mijn nieuw bestelde RM Element.
En ik ken iemand die bij Rond werkt, maar zelfs hij krijgt het niet voor elkaar. Dat komt omdat Rond is overgenomen door Magura en die rakkers zijn nogal strikt. En met binnenkort gaat de productie naar Duitsland en valt er helemaal niks meer te regelen. Of het moet via sponsoring gaan, maar dan heb je geen garantie meer. Helaasjes dus
Over overspuiten: Heb ik ook over na zitten denken, maar ook dan vervalt de garantie.
Tot slot: Zorg dat je de vork zo snel mogelijk bestelt. De mijne staat al een kleine maand in bestelling en het kan maar zo NOG een maand duren ivm de productieverhuizing...
goed zoeken voor de goede vork zie ook andere topics
De Lars Cuevas schreef:
ff een beetje off topic, maar waarom heb je een 110 mm besteld voor die element???
dusssss©
volgens mij zie ik hier een firmtech aansluiting, of ben ik kippig aan het worden en is dat nokje voor iets anders:? :P

dusssss©

dusssss©
Gène schreef:
...(In de folder staat hij trouwens met firm in het zwart)...
Omdat een RM Element70 nou eenmaal 100mm veerweg achter heeftBOSS schreef: [ff een beetje off topic, maar waarom heb je een 110 mm besteld voor die element???De Lars Cuevas schreef: Zwarte Firm: reken er maar op dat dat niet lukt. >:( >:(
dusssss©

Kleine Benjamin schreef:
[BOSS schreef:
[De Lars Cuevas schreef:
ff een beetje off topic, maar waarom heb je een 110 mm besteld voor die element???
dusssss©
Omdat een RM Element70 nou eenmaal 100mm veerweg achter heeften verkocht word met een vork met 100mm (maakt die 10mm nou uit).
ja en de teamSC, die exact dezelfde geometrie heeft als de Element 70 wordt verkocht met 80 mm veerweg voor. :P :-*
Dat scheelt 30 mm tov 110, en dat maakt wel degelijk wat uit.
Ik rij zelf met 85 mm in m"n element en dat vind ik meer dan genoeg, qua veerweg maar ook qua geometrie. Een 110 mm vork zou nix voor mij zijn.
Ik ben van mening dat de geometrie van de Element en het rijgedrag meer tot z"n recht komen met een 80 mm vork.
dusssss©
-
@ Boss: check de folder blz 29. Element features:
" Frame design and geometry compatible with all 100mm forks"
Alle Elements worden zelfs standaard met 100mm vork geleverd, behalve de Scandium. Tja, en dat er dan hardcore racers zijn die het liefst met weinig veerweg rijden en een agressievere geometrie willen. Dat kan natuurlijk ook...
Maar de Ronin 110 lijkt me voor de marathons perfect in een Element! En met de moderne dempingsystemen moet je het e.e.a. ook zo in kunnen stellen dat je geen "last" hebt van de lange veerweg.
Over de zwarte Firm: Spookvork.
Hij duikt steeds weer op in folders en op sites, maar hij is gewoon NIET te krijgen! Alhoewel: misschien moeten we Maarten Tjallingi eens opwachten in het fietsenhok, die heeft dus wel een zwarte Firm 80 in zijn AE zag ik gister. Maar dat is dus een sponsorvork...
Groeten, Lars
ps: @ Koenie:
- Ik heb nog steeds niet gehoord hoe de Ronin jou bevalt!?
- Wat bedoel je precies met je bovenstaande post. No offence, maar je bent daar onmeunig vaag over!?
" Frame design and geometry compatible with all 100mm forks"
Alle Elements worden zelfs standaard met 100mm vork geleverd, behalve de Scandium. Tja, en dat er dan hardcore racers zijn die het liefst met weinig veerweg rijden en een agressievere geometrie willen. Dat kan natuurlijk ook...
Maar de Ronin 110 lijkt me voor de marathons perfect in een Element! En met de moderne dempingsystemen moet je het e.e.a. ook zo in kunnen stellen dat je geen "last" hebt van de lange veerweg.
Over de zwarte Firm: Spookvork.

Groeten, Lars
ps: @ Koenie:
- Ik heb nog steeds niet gehoord hoe de Ronin jou bevalt!?
- Wat bedoel je precies met je bovenstaande post. No offence, maar je bent daar onmeunig vaag over!?

ronin bevalt goed en ik bedoelde dat ik er wel een heb (correctie 2) :-X
last van de lange veerweg zul je idd niet hebben. da"s eerder mooi meegenomen, maar de geometrie verandert nogal. 80 of 110 maakt wel degelijk verschil.
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom de element (70 & tsc) met 2 verschillende type vorken worden geleverd.
En ook niet waarom er standaard een riser bar op zit...........kategorie XC-racing....
Voor mij is de Element een zeer comfortabele XC bak met een zeer gunstige prijs tov vergelijkbare (are there any ;D ;D
) frames (epic, fuel).
Niet te veel veerweg, maar komfortabel genoeg voor een dagtocht.
Ik zelf heb persoonlijk meer dan genoeg veerweg voor(85 mm), en kan mij ook niet voorstellen dat een 110 mm vork de geometrie ten goede komt. Ik rij mijn quake vork zonder spacers en een 5 graden rise stuurpen en vind dat ik behoorlijk rechtop zit en in steile klimmetjes word hij toch al vrij licht van voren...
Ze hebben trouwens behoorlijk lopen kloten met de foto" op de RM site; de TSC heeft zo op het oog MEER veerweg voor dan de Element 70.......verkooptruc
dusssss©
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom de element (70 & tsc) met 2 verschillende type vorken worden geleverd.
En ook niet waarom er standaard een riser bar op zit...........kategorie XC-racing....
Voor mij is de Element een zeer comfortabele XC bak met een zeer gunstige prijs tov vergelijkbare (are there any ;D ;D

Niet te veel veerweg, maar komfortabel genoeg voor een dagtocht.
Ik zelf heb persoonlijk meer dan genoeg veerweg voor(85 mm), en kan mij ook niet voorstellen dat een 110 mm vork de geometrie ten goede komt. Ik rij mijn quake vork zonder spacers en een 5 graden rise stuurpen en vind dat ik behoorlijk rechtop zit en in steile klimmetjes word hij toch al vrij licht van voren...
Ze hebben trouwens behoorlijk lopen kloten met de foto" op de RM site; de TSC heeft zo op het oog MEER veerweg voor dan de Element 70.......verkooptruc

dusssss©
Uhhh, valt wel mee toch? Da"s gewoon een SID, die hebben altijd zo"n stuk van de binnenpoten zichtbaar, worden ze licht van en je snapt dan ook wel waar die vorken zo wankel van worde...
Dat zuigt zwaar dat de ronin niet in ut zwart te krijgen is.
Misschien toch maar wachten dat mijn Rockshox helemaal scheel ziet van de speling en op de 2005 modellen. Misschien kan ik dan ook nog eens ergens een goedkoop framepje vinden. Dan kan ik de vork kleur afstemmen op het frame kleur. Ik heb al M5 frame"s voor 600 euro op i-net gevonden.
mzzl
Gène
Misschien toch maar wachten dat mijn Rockshox helemaal scheel ziet van de speling en op de 2005 modellen. Misschien kan ik dan ook nog eens ergens een goedkoop framepje vinden. Dan kan ik de vork kleur afstemmen op het frame kleur. Ik heb al M5 frame"s voor 600 euro op i-net gevonden.

mzzl
Gène
Brum schreef:
Uhhh, valt wel mee toch? Da"s gewoon een SID, die hebben altijd zo"n stuk van de binnenpoten zichtbaar, worden ze licht van en je snapt dan ook wel waar die vorken zo wankel van worde...
licht van??? die snap ik niet.
maar even voor de duidelijkheid, die andere vork is een duke 100

dusssss©
-
BOSS schreef:
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom de element (70 & tsc) met 2 verschillende type vorken worden eleverd.
dusssss©
...Stel je jouw fiets eens voor in de maat 20.5 inch met een 400mm zadelpen die bijna op zijn max zit. Zo gaat mijn fiets eruit zien. Dan is die extra stuurhoogte welkom hoor

En over die Sid: Hoe minder ver je de buitenpoten de binnenpoten laat overlappen, hoe minder buitenpoot je nodig hebt (en nee, de binnenpoten worden hierdoor niet langer, want dan zouden ze aan het eind van de ingaande slag op de patten klappen) -> Lichter dus.
Maar minder overlap betekent ook dat je minder materiaal gebruikt EN dat de lagerbussen in de buitenpoten in verticale richting dichter bij elkaar komen -> Slapper dus
Groet, Larssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
BOSS schreef:
[Kleine Benjamin schreef:
[BOSS schreef:
[
dusssss©
Omdat een RM Element70 nou eenmaal 100mm veerweg achter heeften verkocht word met een vork met 100mm (maakt die 10mm nou uit).
ja en de teamSC, die exact dezelfde geometrie heeft als de Element 70 wordt verkocht met 80 mm veerweg voor. :P :-*
Dat scheelt 30 mm tov 110, en dat maakt wel degelijk wat uit.
Ik rij zelf met 85 mm in m"n element en dat vind ik meer dan genoeg, qua veerweg maar ook qua geometrie. Een 110 mm vork zou nix voor mij zijn.
Ik ben van mening dat de geometrie van de Element en het rijgedrag meer tot z"n recht komen met een 80 mm vork.
dusssss©
In het duitse blad mountainbike werd diezelfde SC juist de grond in geboord vanwege die 80 mm vork... de houding en geometry van de "04 element zijn iets aangepast en wel zodanig dat deze te scherp en nerveus wordt met een 80 mm vork.
Persoonlijk zou ik ook voor de 110 gekozen hebben, maar smaak is iets waar moeilijk over te twisten valt zeker?

-
MSXX heeft gelijk ;D ;D