banden spanning + banden voor urban/beetje bos
Moderator:Beheerders
hallo
1) Ik heb een P3 (volledig standaard) met Roller banden van specialized. Nu was de vraag op welke spanning ik de banden moet oppompen. Ik rei veel op de weg en een beetje in het bos, ik spring veel en rei veel van trappen e.d. Ik gebruik de banden bijna niet voor zware freeride (waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn). De banden zijn op te pompen van 2.5 Bar tor 5.5 Bar. Is er ergens een regel om de hoeveelheid druk te bepalen a.h.v. mijn gewicht ofzo (65 kg). Ik ben vooral een juiste druk aan het zoeken voor van trappen te reiden en te springen.
2) Ik ben ook op zoek naar een nieuw set banden (Rollers zijn sterk aan het verslijten, en heb ze nog maar 2 maanden (meschien ook te maken met de druk ?)). Heeft er iemand aanbevelingen voor urban/beetje dirt-jump/beetje bos ? Ik dacht eerst aan Maxxis hookworms (meer voor het uiterlijk dan de functie) maar daar ga ik waarscheinlijk niet veel mee kunnen doen in het bos.
mvg michael
1) Ik heb een P3 (volledig standaard) met Roller banden van specialized. Nu was de vraag op welke spanning ik de banden moet oppompen. Ik rei veel op de weg en een beetje in het bos, ik spring veel en rei veel van trappen e.d. Ik gebruik de banden bijna niet voor zware freeride (waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn). De banden zijn op te pompen van 2.5 Bar tor 5.5 Bar. Is er ergens een regel om de hoeveelheid druk te bepalen a.h.v. mijn gewicht ofzo (65 kg). Ik ben vooral een juiste druk aan het zoeken voor van trappen te reiden en te springen.
2) Ik ben ook op zoek naar een nieuw set banden (Rollers zijn sterk aan het verslijten, en heb ze nog maar 2 maanden (meschien ook te maken met de druk ?)). Heeft er iemand aanbevelingen voor urban/beetje dirt-jump/beetje bos ? Ik dacht eerst aan Maxxis hookworms (meer voor het uiterlijk dan de functie) maar daar ga ik waarscheinlijk niet veel mee kunnen doen in het bos.
mvg michael
-
Re:banden spanning + banden voor urban/beetje bos
dat die rollers zo snel verslijten ligt eraan dat je banden waaschijnlijk van heel zacht rubber gemaakt zijn en dat is fijn voor in de bossen maar op de weg slijt het nogal.
van de banden spanning is het denk ik toch een beetje uitproberen wat je zelf het fijnste vind. ik rijd meestal met 3 tot 3.5 ber erin
van de banden spanning is het denk ik toch een beetje uitproberen wat je zelf het fijnste vind. ik rijd meestal met 3 tot 3.5 ber erin

Maxxis hookworm, kun je ook heel goed voor dirt en in de bossen gebruiken. Je staat versteld ervan hoeveel grip je met deze banden in het bos hebt.
yippy, hookworms terug een optie !
iemand ervaring met DMR MOTO banden, zien er ook heel rol vriendelijk uit.
iemand ervaring met DMR MOTO banden, zien er ook heel rol vriendelijk uit.
Haha, ik heb eerst hooworm gehad, nu heb ik dmr moto banden. De hookworm zijn erg zwaar (1Kg) en breed, de dmr moto"s zijn wat smaller waardoor ze makkelijker rollen en stukken lichter. Zelf vond ik de hookworm banden voor in een skatepark fijner, maar voor street en dirt de dmr moto banden. Met de dmr banden heb je nog meer grip in de bossen als een hookworm, ook met nat weer. Zou voor de dmr banden gaan, voor jouw denk ik de beste keus.
over t algemeen kan je t best met zo weinig mogelijk druk rijden, dan heb je meer
grip en meer confort. de moeilijkheid is om die minimale druk te vinden en die vind je
enkel door wat te proberen.
ik rij met fat albert"s en pomp meestal tot 2bar voor in t bos en 2.5 voor te streeten (met 2bar te veel snake-bites op trapjes). o ja, en k weeg 85kilootjes.
grip en meer confort. de moeilijkheid is om die minimale druk te vinden en die vind je
enkel door wat te proberen.
ik rij met fat albert"s en pomp meestal tot 2bar voor in t bos en 2.5 voor te streeten (met 2bar te veel snake-bites op trapjes). o ja, en k weeg 85kilootjes.
-
Ik rij ook met een standaard P.3, dus ook met de Speci Rollers. Ik heb em iets minder lang dan jij, hooguit anderhalve maand, maar mijn banden zien er nog er goed uit, ik rij meestal met 3.5 bar achter en voor. Plus dat mijn rijgebied zich alleen maar plaatsvindt in de stad hiero.
ik heb hem vanmiddag tot 3 bar gepomt. miljaard, dat is effe wenne, de banden voelen steenhard aan en ik kreeg hoofdpijn van te hoppen. Denk dat ik nu wel wat meer moet concentreren op "smooth". Ik heb ze achteraf afgelaten tot 2.5 Bar (minimum door fabrikant opgereden) en het verschil is enorm. Ik ga hem laten op 2.5. Nu vraag ik mij af wie dat er in godsnaam op 5.5 bar reidt ? 3 bar is al steenhard.
greetings michael
greetings michael
MauiForce schreef:
ik heb hem vanmiddag tot 3 bar gepomt. miljaard, dat is effe wenne, de banden voelen steenhard aan en ik kreeg hoofdpijn van te hoppen. Denk dat ik nu wel wat meer moet concentreren op "smooth". Ik heb ze achteraf afgelaten tot 2.5 Bar (minimum door fabrikant opgereden) en het verschil is enorm. Ik ga hem laten op 2.5. Nu vraag ik mij af wie dat er in godsnaam op 5.5 bar reidt ? 3 bar is al steenhard.
greetings michael
BMX"ers rijden al langer street dan wij en die rijden op 8 bar, wegrenners rijden niks anders dan op de weg en die rijde met 8 tot 10 bar, ik denk dat uw probleem is dat je moet smoother zijn, moest ik die banden hebben , ik zette er 5 bar in
-
- Contacteer:
serieus als er 5.5 bar ik kan moet je er ook echt gewoon 5.5 bar in stoppen . hoe harder je band bij street,hoe beter. Ik ken mensen die rijden gewoon met 7 bar en dat zijn geen posers . ik zelf rijd met 4.5 -5 bar omdat de compressor niet meer aan kan
hookworms zijn enorm goed, ook in dirt , hou er wel rekening mee dat ze extreem moeilijk te monteren zijn en af te halen...
-
GT dude schreef:
wegrenners rijden niks anders dan op de weg en die rijde met 8 tot 10 bar
Dat ligt meer aan de breedte van de band. Hoe smaller hoe hoger de luchtdruk.
[
The General schreef:
ik zelf rijd met 4.5 -5 bar omdat de compressor niet meer aan kan
Gebruik dan een fietspomp :P
[
bansheebeest schreef:
hookworms zijn enorm goed, ook in dirt , hou er wel rekening mee dat ze extreem moeilijk te monteren zijn en af te halen...
Niet moeilijker dan de gemiddelde andere band ...
weet ik nieet zo hoor al eens op een doubletrack geleegd ? zal er mss iets me te maken hebben dat deze velgen wel heel breed zijn
Vond ze zelf ook erg moeilijk erop te krijgen de hookworms, heb nu de dmr moto"s een heeel stuk makkelijker, en lichter
.

-
ik let niet op hoeveel druk er in mn banden zitten. ze moete vind ik hard aanvoelen dus nie t gevoel dat je met platte banden rijdt. comfort kan de pot op. op mijn fiets is er niets comfortabel

poep is lekker
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Ik rij ook een spezi met P.3 en Rollers en heb er altijd 2,5 bar in. Dan valt er ook nog fatsoenlijk mee naar de stad te rijden. en geen snakebites op trappen..
RInse
RInse
o ja, vergeet niet dat elke velg ook maar een maximum druk aankan
k weet eht is oude koeien uit de k*t halen maar toch
om hierover een nieuw topic te openen vind ik wat oevrdreven.
nou hier mijn vraag
ik emto nieuwe bandjes hebben en ik rijd best wel veel dirt/ street ong 50/50 en ik wilde om de looks graag hookworms halen maar ik hoor van alle kanten dat hookworms sucks op dirt, maar nu lees ik hier dat hookworms best wel goed is op dirt.
kan iemdan mij verduidelijking geven en/ of haar mening.
alvast bedankt.
grtz.
nou hier mijn vraag

ik emto nieuwe bandjes hebben en ik rijd best wel veel dirt/ street ong 50/50 en ik wilde om de looks graag hookworms halen maar ik hoor van alle kanten dat hookworms sucks op dirt, maar nu lees ik hier dat hookworms best wel goed is op dirt.

alvast bedankt.

grtz.
- Jean-Pierre
Je moet niet voor de 'looks' gaan maar voor de performance van de banden om het maar even zo uit te drukken.khardak schreef:k weet eht is oude koeien uit de k*t halen maar toch
nou hier mijn vraag![]()
ik emto nieuwe bandjes hebben en ik rijd best wel veel dirt/ street ong 50/50 en ik wilde om de looks graag hookworms halen maar ik hoor van alle kanten dat hookworms sucks op dirt, maar nu lees ik hier dat hookworms best wel goed is op dirt.![]()
alvast bedankt.![]()
grtz.
Ik heb liever banden die fijn en goed zijn dan van die gelikte bandjes die slecht zijn...
Misschien zijn de Holyrollers een optie?
Groeten
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de