Retro meeting Zuid Limburg PART II
Moderator:Beheerders
- Eddy_the_Eagle
Nu ik weer een project rijdend heb, is het misschien weer eens tijd voor:
[glow=blue,2,300] Een retro-meeting in Zuid Limburg! [/glow]
Mijn voorstel is eind mei...
Wanneer en wie?
[glow=blue,2,300] Een retro-meeting in Zuid Limburg! [/glow]
Mijn voorstel is eind mei...
Wanneer en wie?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re:Retro meeting Zuid Limburg PART II
Wat ik aan "retro" (lees: staal) had is een tijdje geleden gebroken ,misschien kom ik kijken

Retro kan toch ook alu zijn? Voor mij is retro ouder dan 10 jaar, staal of alu....
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Een alu MTB heb ik al helemaal niet...
Ik bedoelde, de vorige keer was ik er nog bij met een stalen (die ook nog niet eens echt retro was) bike, maar die is nu dus overleden
Ik bedoelde, de vorige keer was ik er nog bij met een stalen (die ook nog niet eens echt retro was) bike, maar die is nu dus overleden

Mijn deelneming....
Maar wanneer is retro nu retro...?
Maar wanneer is retro nu retro...?
- Eddy_the_Eagle
Retro kan van alles zijn:
De eerste Cannondale Super V, GT RTS, Giant Escaper (stalen), Crosstrac, Mountaincycles. Voor retro is niet echt een definitie geformuleerd.
Ik heb zelf een Mountaincycle, maar die is New-school opgebouwd, d.w.z. met schijfremmen (hope mini) en up-side-down vork (shiver SC).
Verder heb ik ook nog een polished Zaskar die ook al aardig retro is!
Kijk maar eens of je fiets een beetje in het profiel past....
De eerste Cannondale Super V, GT RTS, Giant Escaper (stalen), Crosstrac, Mountaincycles. Voor retro is niet echt een definitie geformuleerd.
Ik heb zelf een Mountaincycle, maar die is New-school opgebouwd, d.w.z. met schijfremmen (hope mini) en up-side-down vork (shiver SC).
Verder heb ik ook nog een polished Zaskar die ook al aardig retro is!
Retro is in mijn ogen iets wat nieuw is met een knipoog naar het verleden. Een Chrysler PT Cruiser bijv.
De term "klassiek" zie ik liever gebruikt worden als je praat over een Crosstrac of een MountainCycle, als volgeveerde jongens, een Klein Rascal/Pinnacle of een Breezer, om maar wat te noemen van het ongeveerde front.
Meeting? Altijd leuk. De komende weekenden zal er genoeg te doen zijn, maar ik ga mn best doen om er bij te zijn.
De term "klassiek" zie ik liever gebruikt worden als je praat over een Crosstrac of een MountainCycle, als volgeveerde jongens, een Klein Rascal/Pinnacle of een Breezer, om maar wat te noemen van het ongeveerde front.
Meeting? Altijd leuk. De komende weekenden zal er genoeg te doen zijn, maar ik ga mn best doen om er bij te zijn.
Eind mei? Dan is Houffa, weekend er voor ben ik zelf ook verhindert. Misschien wat later, maar dan hebben we het ONKSS... daarna wel tijd.
M"n enige rijdende echte klassiker staat momenteel als singlespeed klaar, dat wordt niets in Limburg en ombouwen doe ik hem voorlopig even nog niet, dan moet het wederom maar de semi-klassieker worden (DeKerf Generation).

M"n enige rijdende echte klassiker staat momenteel als singlespeed klaar, dat wordt niets in Limburg en ombouwen doe ik hem voorlopig even nog niet, dan moet het wederom maar de semi-klassieker worden (DeKerf Generation).
Eddy_the_Eagle schreef:
Retro kan van alles zijn:
Principia Mac B (eerste Principia in Nederland "93/"94), Syncro PowerLyte vork, Pro voorbouw met wieltje voor de Canti"s, XTR canti rem/schakel, XT cranks "94 en, soon to be mine, Mavic crossland (eerste serie, nu nog kapot, maar wordt aan gewerkt!)
En natuurlijk een onovertroffen Brooks leren zadel!!!
Past toch wel in het profiel....?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Die Crosslands niet, maar de rest:
YESS!
Waarom zet je er niet een paar traditionele wielen in met klassieke naven/velgen. Die zijn nog wel te krijgen her en der..
YESS!
Waarom zet je er niet een paar traditionele wielen in met klassieke naven/velgen. Die zijn nog wel te krijgen her en der..
ik heb een stalen escaper... en een fat... hmmm welke zal ik meenemen...

JJ schreef:
Die Crosslands niet, maar de rest:
YESS!
Ehhh... Crossmaxxxxx! Die zwarte met mooie spiegelende stikkers er in!
Ik heb er nu oude Sun Rhyno Lites in (met polished XT naven en rvs spaken) maar die zijn eigenlijk te breed voor de 1 inch bandjes die ik er eerst op had. Ik rij nu overigens met 1.3 en dat gaat en staat al beter!
retro is iets wat nieuw is wat bewust ouderwets gedesigned is, dis ik snap niet echt wat jullie onder retro verstaan, en jullie zelf volgens mij ook niet.B@rt schreef:
Retro kan toch ook alu zijn? Voor mij is retro ouder dan 10 jaar, staal of alu....
noem het dan een klassieker meeting.
(bijvoorbeeld een new beetle of mini zou je retro kunnen noemen)
ow DK heeft ook al gereageert zie ik :-[
valt een GT LTS uit "98 dr ook onder, ik vind hem oud genoeg, en zo mooi nworden ze niet meer gemaakt.
Als het nu een RTS was.....
Goed, "klassiek" dus.
Maar nu: een klassiek frame opbouwen met "new old stock". Wa"s da"dan...? Een retro klassieker?
Maar nu: een klassiek frame opbouwen met "new old stock". Wa"s da"dan...? Een retro klassieker?

New old stock is nog steeds oud spul. Niet spul wat nú ontworpen is...
[quote="DeKerf"s"]
[/quote]a joh, toe nou
[/quote]a joh, toe nou
- Eddy_the_Eagle
Heb je er geen antieke vork in zitten, of iets anders ouderwets?
Eddy_the_Eagle schreef:
Heb je er geen antieke vork in zitten, of iets anders ouderwets?
Rider NOT included

- Eddy_the_Eagle
B@rt schreef:
Waarin?
In je fiets hoop ik ;D