Ik heb eem spec. epic met een fox voorvering (100 rlc) hoe moet ik die instellen, ( aan de rechter kan zitten 3 verstelbare draaiknoppen. een er van is de lockput maar de anderen ?) ook kan de uit gaande en ingaande druk verstellen ik weeg 75 kg wie kan mij hier mee helpen.
groeten robert
instellen fox float rlc100
Moderator:Beheerders
Re:instellen fox float rlc100
Grote blauwe ring onder de lockout hendel is de verstelling voor langzame compressie. Ik heb het idee dat dit geen invloed heeft op de veerwerking maar misschien bij jou wel. Met de klok meedraaien krijg je meer tegendruk, dus zal hij minder snel inveren en ongevoeliger zijn voor hobbels en minder wippen.
De rebound is de rode knop bovenop de lockout hendel.
Met de klok mee draaien is meer tegendruk dus langzamer uitveren.
Ik heb een Fox Float TALAS RLC. En ik weeg ook 75 kilo. De luchtdruk in mijn vork is ongeveer 5.5 bar. Dit zal jij ook wel nodig hebben denk ik, maar het zijn wel twee verschillende vorken. Mijn vork spreekt aan als een stalenveer vork, die van jou niet dus waarschijnlijk zou je met iets minder druk kunnen. Heb je een handleiding?
De rebound is de rode knop bovenop de lockout hendel.
Met de klok mee draaien is meer tegendruk dus langzamer uitveren.
Ik heb een Fox Float TALAS RLC. En ik weeg ook 75 kilo. De luchtdruk in mijn vork is ongeveer 5.5 bar. Dit zal jij ook wel nodig hebben denk ik, maar het zijn wel twee verschillende vorken. Mijn vork spreekt aan als een stalenveer vork, die van jou niet dus waarschijnlijk zou je met iets minder druk kunnen. Heb je een handleiding?