Re:niet perfect opschakelen
Moderator:Beheerders
Hoe kan het dat mijn Deore LX niet goed opschakelt, dus naar een kleiner tandwiel. Alles is goed afgesteld, zuivergemaakt, geolied en niet versleten.
Naar een groter tandwiel schakelen gaat goed maar wanneer ik dan naar een kleiner tandwiel schakel (alleen maar de middelste 2 of 3) dan gaat de derailleur net niet ver genoeg terug om de ketting op een kleiner tandwiel te leggen. Hoe ik het ook steeds weer opnieuw afstel, ik blijf dit probleem houden.
Wie kan me helpen.
BVD
Naar een groter tandwiel schakelen gaat goed maar wanneer ik dan naar een kleiner tandwiel schakel (alleen maar de middelste 2 of 3) dan gaat de derailleur net niet ver genoeg terug om de ketting op een kleiner tandwiel te leggen. Hoe ik het ook steeds weer opnieuw afstel, ik blijf dit probleem houden.
Wie kan me helpen.
BVD
Je shakelkabels echt niet versleten?
Je derailleur niet krom?
Je derailleur niet krom?
kromme tanden van je cassette, heb je al je tanden nogwel???
dusssss©
dusssss©
Ik heb met deze fiets nog maar ruim 1000 km gefietst. Tandwielen e.d. zijn nog in goede staat. Daar zal het niet aan liggen. Verder is de fiets prima onderhouden in zou in principe lekker moeten schakelen. Niet dus. Misschien is inderdaad de derailleur of het pad een beetje krom. Toch is er niets opvallends gebeurt, maar je weet het ooit niet. Hoe kan ik dat het beste controleren?
naar je LBS gaan of SRAM kopen

Ik heb een soort gelijk probleem gehad:
toen was de buiten-kabel ( de bus die in je achter deraileur gaat )
niet goed meer.
Dus even kijken of de buitenmantel van je kabel stevig in je achter-
deraileur gaat.
AD
toen was de buiten-kabel ( de bus die in je achter deraileur gaat )
niet goed meer.
Dus even kijken of de buitenmantel van je kabel stevig in je achter-
deraileur gaat.
AD
-
Aanslag schroeven op je derailleur controleren, nieuwe kabels monteren. En als tip neem evt. voor het laatste stukje buitenkabel bij de achter derailleur een buitenremkabel( deze is dikker) stukje goretex kabel over je binnenkabel en je hebt aanmerkelijk minder weerstand qua schakelen. Vergeet niet dat elke bocht/ kromming in de kabel voor extra weerstand zorgt met name bij Shimano waar de kabel achter soms wel een 180 graden bocht moet maken. Succes ermee.
-
ga er maar vanuit dat het in de kabels zit..
je demonteerd de kabels ff en als er geen rvs binnenkabels inzitten vernieuw je deze voor rvs kabels anders ff schoon maken..
de buiten kabels vervang je indien ze niet voorzien zijn van een teflon binnencoating.. zijn ze dat wel dan spuit je ze even door met een busje olie.
stel het zaakje opnieuw af en het werkt MEESTAL weer
Greetzz
je demonteerd de kabels ff en als er geen rvs binnenkabels inzitten vernieuw je deze voor rvs kabels anders ff schoon maken..
de buiten kabels vervang je indien ze niet voorzien zijn van een teflon binnencoating.. zijn ze dat wel dan spuit je ze even door met een busje olie.
stel het zaakje opnieuw af en het werkt MEESTAL weer
Greetzz
vet de paralellogrammen van de derailleur eens in, of misschien dat je veer een opdonder heeft gehad
-
Uitgelubberde plastic LX Deore shifters?
Dank je wel voor de wat minder voor de hand liggende reactie"s. Dit zijn goede suggestie"s van de mensen uit de praktijk. Nu nog kijken of het lukt.
Dank je wel
Dank je wel
-
Graag gedaan daar zijn we voor

De hele versnellingsbak onder handen genomen en nu blijkt het inderdaad het laatste stukje buitenkabel (tegen de derailleur) ingesleten te zijn. Dat had ik nooit gedacht, na 1300 km en goed onderhouden (naar mijn weten dan) en dan al iets versleten. Goed onthouden, bochtige buitenkabels op tijd vervangen. Nu kan ik weel lekker knallen.
Dank e wel ;D
Dank e wel ;D