Gereedschapset
Moderator:Beheerders
Zo"n gereedschapsset van Bike2build (55 euro) of van Derks Wielersport (38 euro), ik geloof van het merk Lifu. Is dat nu iets of kun je er echt helemaal niets mee want een beetje sleutel kost los ook al snel 10 euro? Het gaat me met name om de cranksleutels e.d. want imbussleutels en schroevedraaiers e.d. heb ik zelf ook wel. Alvast bedankt voor een reactie.
- vette ranger
- Contacteer:
Re:Gereedschapset
hey !
mischien een idee ..(mmh klinkt leuk
)
ik ken dat setje niet maar als je iets van tacx koopt
kom je ook al aardig ver. Het is niet zo duur en je hebt
in ieder geval gereedschap waar je de komende tijd mee vooruit kan
mzzls
mischien een idee ..(mmh klinkt leuk

ik ken dat setje niet maar als je iets van tacx koopt
kom je ook al aardig ver. Het is niet zo duur en je hebt
in ieder geval gereedschap waar je de komende tijd mee vooruit kan
mzzls
Best een leuk setje Mijn eerste aanschaf later veel uitgebreid voor thuis ,maar on the road oke
Het is natuurlijk wel alle waar naar z"n geld Maar om mee te beginnen o yes
8)Angel
Alleen pedaalsleutel beetje zwak maar das tie van Tacx ook
Het is natuurlijk wel alle waar naar z"n geld Maar om mee te beginnen o yes
8)Angel

Alleen pedaalsleutel beetje zwak maar das tie van Tacx ook
Er is een aantal maanden geleden al eens een discussie geweest over dit setje. Heb ik zelf ook. Is eigelijk troep, maar wel in een grappig koffertje. Ik heb "m gekocht omdat ik in NZ zat en de aanschaf lager was dan wanneer ik voor de reapratie naar de fietsenmaker moest. Als je vaker sleutelt en je een beetje van je fiets houdt, koop dan ajb fatsoenlijk spul. Liefst parktools natuurlijk, maar dat is wel belachelijk duur.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Rinuz schreef:
... maar dat is wel belachelijk duur.
Je bedoelt natuurlijk "relatief" duur

Tja daar heb je wel gelijk in. Het slopen van onderdelen door brak gereedschap is over het algemeen iets kostbaarder. Zeker omdat je vervolgens toch nieuw gereedschap moet kopen. Dus, gelijk investeren in wat goeds.
Een vriend van me heeft dat setje. Ik heb de balhoofdsleutels wel eens geleend, maar de maat 36 was toch echt 37 of 38 mm waardoor de moerringen niet echt 6 kantig meer zijn.
Ik heb nu twee tacx balhoofdsleutels en die passen perfect.

Ik heb nu twee tacx balhoofdsleutels en die passen perfect.

Je moet wel even afwegen hoe vaak je het denkt te gebruiken.
Mijn cassette tool komt gewoon van Hellfords, nooit geen problemen mee
Cranktrekker BBB.
Steeksleutels en imbussen die gebruik je natuurlijk vaker dus die zijn wel van een merk.
Tip: Rahsol. Is een B-merk van Gedore. Net zo goed wel goedkoper, sterker nog, op mijn Rahsol schroevendraaiers staat ook gewoon Gedore.
Mijn cassette tool komt gewoon van Hellfords, nooit geen problemen mee

Cranktrekker BBB.
Steeksleutels en imbussen die gebruik je natuurlijk vaker dus die zijn wel van een merk.
Tip: Rahsol. Is een B-merk van Gedore. Net zo goed wel goedkoper, sterker nog, op mijn Rahsol schroevendraaiers staat ook gewoon Gedore.
ik heb zelf ook veel gereedschap van bbb werkt perfect
Meeste gereedschap koop ik gewoon bij een halfords, werkt prima. En anders kijk ik in de opruimbak van de praxis. Is voor mij goed genoeg.
Parktool hoeft van mij niet meer. Is dus echt veel te duur voor wat je krijgt en ik heb een keer meegemaakt dat een zo"n cassette afneemmoer nogwat gewoon niet eens paste. ja daaag.
Parktool hoeft van mij niet meer. Is dus echt veel te duur voor wat je krijgt en ik heb een keer meegemaakt dat een zo"n cassette afneemmoer nogwat gewoon niet eens paste. ja daaag.

Alleerst bedankt voor de vele en snelle respons.
ik houd inderdaad van mijn fiets en ik heb er een hekel aan om door slechte sleutels mjin fiets te beschadigen of wat ook wel eens gebeurt om mijn handen kapot te sleutelen.
Het lijkt me daarom beter om de spullen die ik nodig heb maar gewoon meteen goed te kopen.
Het leek me wel handig om in een keer een complete set te kopen.
toch bedankt.
ik houd inderdaad van mijn fiets en ik heb er een hekel aan om door slechte sleutels mjin fiets te beschadigen of wat ook wel eens gebeurt om mijn handen kapot te sleutelen.
Het lijkt me daarom beter om de spullen die ik nodig heb maar gewoon meteen goed te kopen.
Het leek me wel handig om in een keer een complete set te kopen.
toch bedankt.
Volgens mij is het niet zo zinvol om bijvoorbeeld alles van Parktools of een ander duur merk te kopen.
Zelf gebruik ik dingen als spaken spanners en imbus sleutels van Parktools, een ratel met imbus-dopset van Gedore maar minder belangrijke zaken als cranktrekker of kettingzweep gewoon van Lifu.
Voor m"n bracket zit ik gebonden aan een speciale Tune sleutel/dop en de standaard cassette-sleutel van Lifu past niet op King naven dus heb ik daar een Shimano voor.
Je moet gewoon goed bekijken hoeveel je iets gebruikt.
Persoonlijk vind ik goede imbussleutels erg belangrijk omdat je die veel meer gebruikt als een cranktrekker of kettingzweep.
Zelf gebruik ik dingen als spaken spanners en imbus sleutels van Parktools, een ratel met imbus-dopset van Gedore maar minder belangrijke zaken als cranktrekker of kettingzweep gewoon van Lifu.
Voor m"n bracket zit ik gebonden aan een speciale Tune sleutel/dop en de standaard cassette-sleutel van Lifu past niet op King naven dus heb ik daar een Shimano voor.
Persoonlijk vind ik goede imbussleutels erg belangrijk omdat je die veel meer gebruikt als een cranktrekker of kettingzweep.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Cubeman schreef:
Volgens mij is het niet zo zinvol om bijvoorbeeld alles van Parktools of een ander duur merk te kopen.
Helemaal mee eens, behalven met die cranktrekker van Lifu