buitenband voor rotsen/ steenslag
Moderator:Beheerders
welke buitenband is een aanbeveling voor gebruik op rotsen/steenslag = Pyreneeen?
(toepassing coast to coast)
Of zeggen jullie de band die je in dit kikkerland gebruikt voldoet prima?
(toepassing coast to coast)
Of zeggen jullie de band die je in dit kikkerland gebruikt voldoet prima?
Re:buitenband voor rotsen/ steenslag
Weten wij dan wat je in dit "kikkerland" gebruikt???
Ik zou zeggen iets in de richting van een Schwalbe Racing Ralph, of misschien een Conti Twister.
Ik zou kijken naar een marathon band met een niet te grof profiel.
Coast-2-Coast loopt over niet al te technische pistes dus een extreme band lijkt me dan overdone.
Ik zou gaan voor lage rolweerstand, lekbestendigheid en voldoende grip.
Zelf heb ik met Twisters in Frankrijk in de alpen gereden en had van grip niks te klagen.
Ik zou zeggen iets in de richting van een Schwalbe Racing Ralph, of misschien een Conti Twister.
Ik zou kijken naar een marathon band met een niet te grof profiel.
Coast-2-Coast loopt over niet al te technische pistes dus een extreme band lijkt me dan overdone.
Ik zou gaan voor lage rolweerstand, lekbestendigheid en voldoende grip.
Zelf heb ik met Twisters in Frankrijk in de alpen gereden en had van grip niks te klagen.
Op stenen bevielen de Hutchinson Scorpion 2.00 erg goed, slijten echter wel hard.
Hutchinson Scorpion 2.00, dan moet ik een reserve paar mee nemen?
ik gebruik nu Continental vertical pro 2.35(mond vol voor een band)
ik gebruik nu Continental vertical pro 2.35(mond vol voor een band)
-
- Contacteer:
Exar schreef:
Op stenen bevielen de Hutchinson Scorpion 2.00 erg goed, slijten echter wel hard.
Kan ik mij helemaal bij aansluiten, enig nadeel ik vind de band op de vlakke weg wat zwaar lopen, maar dat kan mijn idee zijn

Ik geloof dat de Python"s ook wel hoog aangeschreven staan op droge steenachtige ondergrond.
Lopen ook lekker soepel zeggen ze, misschien zijn die ook wel een optie dus!
Lopen ook lekker soepel zeggen ze, misschien zijn die ook wel een optie dus!
Schwalbe Blackjack voor.
Schwalbe Racing Ralph achter.
Goede grip in de afdalingen, en toch lekker weinig rolweerstand uphill door de RR aan de achterzijde.
Schwalbe Racing Ralph achter.
Goede grip in de afdalingen, en toch lekker weinig rolweerstand uphill door de RR aan de achterzijde.
Racing ralps voor stenen en rotsen lijken mij juist geen goeie banden hoor. Veel te kleine noppen en zijn in de Pyreneen binnen een dag versleten dacht ik zo. En Conti Twisters monteren is zelfmoord, totaal geen bescherming en veel te smal voor dit soort werk. Wat je zoekt zijn wat dikkere banden met zijkanten bescherming plus dikkere noppen. Ik zat eerder te denken aan Conti Vertical Protection 2.3" (met sidewall bescherming) of Schwalbe Fat Alberts 2.35". Deze zullen je meer rijplezier geven en rollen ook nog eens licht en bieden veel meer bescherming tegen scherpe stenen e.d..
Racing Ralph lijkt me wel een erg dun bandje! (Niet in de zin van breedte van de band maar in de zin van dunne zijkanten -> sneller stuk!)
Ik rij zelf nogal eensmet Conti vertical pro 1.9, en ik denk dat dat ook een goede band zou zijn voor de C-to-C.
Ik zou eerder voor trouble free en wat meer reserve gaan dan voor snelheid en rolweerstand... Het is geen wedstrijd hé, en een hoop lekke banden zou ik helemaal niet fijn vinden.
Bovendien als je eens wat slechter weer hebt, dan heb je nog wat reserve met zo"n echte noppenband, dan hoef je ook niet zo op te letten waar je rijdt.
Ik rij zelf nogal eensmet Conti vertical pro 1.9, en ik denk dat dat ook een goede band zou zijn voor de C-to-C.
Ik zou eerder voor trouble free en wat meer reserve gaan dan voor snelheid en rolweerstand... Het is geen wedstrijd hé, en een hoop lekke banden zou ik helemaal niet fijn vinden.
Bovendien als je eens wat slechter weer hebt, dan heb je nog wat reserve met zo"n echte noppenband, dan hoef je ook niet zo op te letten waar je rijdt.
dan zit ik dus goed, in jullie ogen, met zoals ik schreef, cont Vertical Pro 2.3
Is er iemand die de Bike van September 2003 heeft en een scan of kopie kan maken van de bandentest in dat nummer?
Is er iemand die de Bike van September 2003 heeft en een scan of kopie kan maken van de bandentest in dat nummer?
Michelin XLS een idee?
Of een dikke jim (met double defense) oid...
Of een dikke jim (met double defense) oid...
zou idd gewoon die conti´s vertical 2.3 er op laten liggen die kunnen redelijk wat hebben en rollen ook erg licht en over grip natuurrlijk ook niks te klagen
legion schreef:Michelin XLS een idee?
Maat van mij heeft daar vorige zomer 3 weken geweest en die banden vielen erg tegen, daarna overgestapt naar de Comp S die beter waren.
Hmm, die comp s (UST light versie) heb ik hier hangen, en ik ben er nou niet echt kapot van...
oke ik ben er uit. het blijven de conti"s
Dank voor de reacties.
Dank voor de reacties.
Michelin Hot
misschien ook nog in stemmig rood
misschien ook nog in stemmig rood
Jurriaan schreef:
dan zit ik dus goed, in jullie ogen, met zoals ik schreef, cont Vertical Pro 2.3
Per mail verzonden.
Mijn keuze is gevallen op Continental Gravity.
Let wel, hij valt (veel) minder breed uit dan 2.3
is dat niet de opvolger van de vertical ???. ben wel benieuwd eigenlijk naar de tests.
-
Ik zou gaan voor de Schwalbe Little Albert 2.10 goede allround band met noppen, veel grip en niet te veel rolweerstand. Uiteraard redelijk goed lekbestendig.
Jurriaan,
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die vertical pro"s je bevielen tijdens de Transpirinaika 2004. Ik ben op zoek naar de juiste band voor de 2005 versie van de Transpirinaika. Ik ben echter gewend aan lichte bandjes die niet breder dan 1.9 zijn (Skinny Jimmies 1.9 voor nat & IRC mythos slick voor droog), ik weeg slechts 63 kilootjes... Die 2.3 zie ik niet zo zitten... Ik weet wel dat breder fijner zou zijn ivm op lagere druk kunnen rijden (comfortabler, ik heb een hardtail) maar toch.
Meer/andermans meningen over bandbreedte (nee, niet in Hz) in combinatie met berijdersgewicht en (scherpe)steen/rots-achtige omgeving welkom!
alvast bedankt
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die vertical pro"s je bevielen tijdens de Transpirinaika 2004. Ik ben op zoek naar de juiste band voor de 2005 versie van de Transpirinaika. Ik ben echter gewend aan lichte bandjes die niet breder dan 1.9 zijn (Skinny Jimmies 1.9 voor nat & IRC mythos slick voor droog), ik weeg slechts 63 kilootjes... Die 2.3 zie ik niet zo zitten... Ik weet wel dat breder fijner zou zijn ivm op lagere druk kunnen rijden (comfortabler, ik heb een hardtail) maar toch.
Meer/andermans meningen over bandbreedte (nee, niet in Hz) in combinatie met berijdersgewicht en (scherpe)steen/rots-achtige omgeving welkom!
alvast bedankt
Cool dat je de Transpiriniaka gaat doen, echt een super ervaring. (vandaar het terug halen van dit topic)
De banden bevielen uitstekend! Afgelopen week in de natte Ardennen bevielen ze op stenen minder goed, geleden weg. (Vraag me wel af of elke band dat niet doet)
En als je een over een fully beschikt zou ik zeker die meenemen. De meeste rijders waren het eens met mijn keuze voor een fully.
(wil je mee weten over mijn Transpiriniaka ervaring, mijn mail adres staat in mijn profiel)
De banden bevielen uitstekend! Afgelopen week in de natte Ardennen bevielen ze op stenen minder goed, geleden weg. (Vraag me wel af of elke band dat niet doet)
En als je een over een fully beschikt zou ik zeker die meenemen. De meeste rijders waren het eens met mijn keuze voor een fully.
(wil je mee weten over mijn Transpiriniaka ervaring, mijn mail adres staat in mijn profiel)
Oke, bedankt! En nee, ik heb geen fully...
Verder nog iemand wat te melden over brede/smalle banden voor die toepassing en gewicht van de berijder?
Verder nog iemand wat te melden over brede/smalle banden voor die toepassing en gewicht van de berijder?
ik heb trouwens de Michelin XCR Mud gekocht op aanraden van duitse MTBers die veel op "Schotter" rijden...
Aju!
Aju!
-
Maar pas met de Mud"s wel op met de wat grotere, scherpe stenen! Na een Alpenüberquerung was de (dunne!) zijwang van mijn XCR mud op drie plaatsen "opengesneden" door scherpe stenen. Misschien dankzij de latex binnenbanden de zaak wel luchtdicht gehouden.
Ook bij afdalingen op nat asfalt in de regen moet je met de Mud"s even rustig aan doen: het remvermogen is niet zo heel groot onder dit soort omstandigheden...
Maar verder veel plezier van gehad.
Honey rider
Ook bij afdalingen op nat asfalt in de regen moet je met de Mud"s even rustig aan doen: het remvermogen is niet zo heel groot onder dit soort omstandigheden...
Maar verder veel plezier van gehad.
Honey rider
hmmmmmmm
die laatste zin vind ik anders heel weinig waard in combinatie met de zinnen daarvoor geplaatst...
Nelizzz
die laatste zin vind ik anders heel weinig waard in combinatie met de zinnen daarvoor geplaatst...

Nelizzz