Mountainbikewedstrijden

Wedstrijden, informatie, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen met betrekking tot cross country wedstrijden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
JeroenBartels
Mountainbikewedstrijden

Bericht door JeroenBartels » wo feb 18, 2004 10:01 pm

Hallo iedereen,
ik ben een 16-jarige mountainbiker (en rijdt ook vaak op de koersfiets ==> 9000 km koersfiets, 2000 mtb.) en ik zou graag mountainbikewedstrijden gaan rijden (liefst in België) Kan er hier iemand meer informatiegeven over het mountainbikewedstrijdrijden (waar ik kalender kan vinden, bij welk team ik moet zitten, snelheden van de klasse waar ik in zou zitten, of ik toekom met mijn fiets, enz.) Om eventjes een beeld te schetsen van mijn conditie. Ik kan een toertocht van rond de 50km in overijse rijden met een gemiddelde van 23à24 km per uur (is dit goed genoeg of niet?) Graag een paar tips, want ik weet echt niet hoe en waar ik moet beginnen !!!
GREETZ
jeroen ==> een mountainbiker met ambitie 8)

Wacko007

Re:Mountainbikewedstrijden

Bericht door Wacko007 » vr feb 20, 2004 4:50 pm

Een kalender kun je vinden in dit forum.
heb daar ergens een topic geplaats.
Waarschijnlijk zal voor jou de "Funklasse" van toepassing zijn.
Die categorie bevat alle leeftijden. Om te kunnen deelnemen moet je daarvoor wel een licentie hebben en in een club ingeschreven zijn die lid is van de KBWB. Meer informatie zul je kunnen vinden op
http://www.wielerbondvlaanderen.be/wiel ... fault.aspx

Greetz,

Julien.

ZAG

Bericht door ZAG » do mar 11, 2004 7:42 pm

zeg grapjas, kijk eerst ff voordat ja info gaat geven.
funklasse is voor de fun, heb je geen licentie voor nodig en gaat minder hard.
met 16 ga je geloof ik bij de nieuwelingen, hoe het met de snelheden zit weet ik niet, maar ga is een uur lang knallen, kijk wat je rijdt(zoveel mogelijk in het terrein, dat zijn die wedstrijden ook) en meldt dat hier ff, dan zijn er vast wel mensen die weten of je goed genoeg bent om een beetje kans te maken.
Je begint voor jezelf, en als je uitblinkt kun je gevraagd worden voor een team.
Als je bij de nieuwelingen gaat moet je een licentie hebben, daarvoor moet je aangesloten zijn bij een club.
Wat voor een fiets heb je?

Gène

Bericht door Gène » vr apr 09, 2004 8:14 pm

Kijk eens goed rond in belgie. Ik rij mee met de ebbt. Daar worden verschillende type wedstrijden gereden in de provincie Luik. Ik rij nu mee met de amatuers maar je hebt geen licentie nodig. Je schrijft je per dag in. Check voor meer info www.ebbt.be . Je kan ook in de winter een paar wedstrijden in de jos Feron competitie mee pakken. Die zijn wat korter en redelijk technisch. Nadeel is wel dat het alleen in de winter is. info @ www.wielrenbond.nl
Die ebbt is wel aan te raden. Zeker de Ardenne trohpy in la Reid. 80 km puur fun en afzien. Ook het weekend van Banneux is leuk. Zaterdag avond rondejes op een parcoursje van 30 km totaal, zondag maak je dan een groote lus van 50 km.Ik hoop dat je al wat wijzer bent geworden.
mzzl
Gène

Plaats reactie