Re:Shimano XT body
Moderator:Beheerders
Zijn die body"s van de XT naven gewoon zo slecht of gaat dat ding gewoon na 6000 km naar de eeuwige singletrack?
Welke achter naven zijn beter?? DT 240, Cris King?
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Gène schreef:
Zijn die body"s van de XT naven gewoon zo slecht of gaat dat ding gewoon na 6000 km naar de eeuwige singletrack?
mzzl
Gène
Niet alleen een Shimano XT heeft daar last van. Ook een Mavic body wil al snel RIP gaan.
Je noemt twee zeer goede merken op, als je het budget ervoor hebt zou ik voor een CK gaan. Ik heb namelijk nog nooit iemand gehoord van een kapotte body van een CK.
Heb je dan een kleine prijs indicatie voor me en welk type/model zou dan geschikt zijn voor wedstrijd/marathon gebruik. En hoeveel wegen die??
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Reken op +/- 525,00E voor een disc achternaaf. Voor alle techinfo: http://www.chrisking.com/
qua prijs/kwaliteit verhouding is de hugi veel beter dan de CK. Hij is ook lichter als ik me niet vergis.
Voor een se hugi"s ben je bij B2B €300 kwijt (geen disc) dat kan dus nog veel goedkoper als je ff verder zoekt.
Ik zou het iig wel weten: DT
dusssss©
Voor een se hugi"s ben je bij B2B €300 kwijt (geen disc) dat kan dus nog veel goedkoper als je ff verder zoekt.
Ik zou het iig wel weten: DT
dusssss©
Inderdaad, de afdichting van de XT naven is aan de kant van de body slechter geworden, de andere kant is beter afgedicht, tov. de modellen van jaaaaaaaaaren geleden.
Niet alle vernieuwing is een verbetering.
Maar voor de prijs van een CK of Hugi kan je (bij onze oosterburen) nogal wat XT naafjes kopen.
Nieuwe naaf gewoon als donor gebruiken, hoef je ook niets om te spaken.
En nooit hogedrukreiniger gebruiken, liever ook geen tuinslang. Daar kan de afdichting helaas niet tegen.
Waardeloos...
Maar voor de prijs van een CK of Hugi kan je (bij onze oosterburen) nogal wat XT naafjes kopen.
Nieuwe naaf gewoon als donor gebruiken, hoef je ook niets om te spaken.
En nooit hogedrukreiniger gebruiken, liever ook geen tuinslang. Daar kan de afdichting helaas niet tegen.
Waardeloos...
Ik heb net een nieuwe Chris King Disc achternaaf in m"n Cube gestoken en betaalde € 399,- bij de oosterburen.
Maar duurzaam zijn ze zeker!
Ik heb m"n oude velgrem wielset met Chris King Classic naven nog staan en die zijn na 4 jaar stevig gebruik nog in topconditie!
De achternaaf van Chris king heeft al 3 stuks Mavic overleefd! (Sun 0 degree lite, X517 en X619 CD)
Nu opgespaakt met X618 ceramic en CX-ray spaken en in perfecte staat!
Een echte aankoop tip als je mij vraagt!
Ze kosten wel wat maar dan heb je ook iets dat eeuwig mee gaat!
Ga ze zeker weer gebruiken in een tweede frame!
Maar duurzaam zijn ze zeker!
Ik heb m"n oude velgrem wielset met Chris King Classic naven nog staan en die zijn na 4 jaar stevig gebruik nog in topconditie!
De achternaaf van Chris king heeft al 3 stuks Mavic overleefd! (Sun 0 degree lite, X517 en X619 CD)
Nu opgespaakt met X618 ceramic en CX-ray spaken en in perfecte staat!
Een echte aankoop tip als je mij vraagt!
Ze kosten wel wat maar dan heb je ook iets dat eeuwig mee gaat!
Ga ze zeker weer gebruiken in een tweede frame!
walter schreef:
Inderdaad, de afdichting van de XT naven is aan de kant van de body slechter geworden, de andere kant is beter afgedicht, tov. de modellen van jaaaaaaaaaren geleden.
Copy that...
King heeft ook een nadeeltje... Freewheel wil zeker in t begin nogal eens slepen. Ketting komt dan slap te liggen bij bijv. "ff nie trappen". Body wilt met de naaf mee draaien. De inloop periode bij King is erg lang. Tot 1000km is geen uitzondering. Daarnaast kan dit euveltje ooit terug keren als hij een tijd lang niet open is geweest, wat ik momenteel heb. Ben alleen te lui om het ff te verhelpen.
Prijs/kwaliteit zeg ik Hügi... heb je meer te besteden en wil je zeer mooi in elkaar gezette naafjes.. King...
[quote="DeKerf"s"]
Ben alleen te lui om het ff te verhelpen.
[/quote]
Stuur me je naaf op, ik wil "em wel eens een groot onderhoud geven. Of we spreken eens af bij Patman, so you can see yourself. We talk about compensation later, I could dress up as a dwergpony ... ;D :-*
Ben alleen te lui om het ff te verhelpen.
[/quote]
Stuur me je naaf op, ik wil "em wel eens een groot onderhoud geven. Of we spreken eens af bij Patman, so you can see yourself. We talk about compensation later, I could dress up as a dwergpony ... ;D :-*
Ik ben zelf te lui om hem op te sturen.
Zonder dollen; ik doe alles zelf. Moet alleen nog eens ff wat inplannen om het dan ook te laten gebeuren zeg maar....
Zonder dollen; ik doe alles zelf. Moet alleen nog eens ff wat inplannen om het dan ook te laten gebeuren zeg maar....

Je hebt dus ook de CK Tool veronderstel ik?
Luc schreef:
Je hebt dus ook de CK Tool veronderstel ik?
Niet de pers, maar zo grondig hoef ik hem niet te servicen. Ik kan met mijn eigen methode het RingDrive behoorlijk goed proper maken en weer als nieuw laten lopen. Zo ook met de lagers (maar das niet zo ingewikkeld).
Ik zat persoonlijk al te denken aan een volledig DT wiel setje. Ik namenlijk ook ergens gelezen dat DT haar velgen binnenkort met een ceramische coating gaat leveren. Ik heb HS 33 remmen dus i.c.m. die ceramische velgen moet dat een wereld stopper worden.
Ik ben namenlijk niet te vreden over Mavic velgen. Ik heb namenlijk een hele rare tik in m"n velg (x517). Er is iets bij de las naad losgekomen, en dat rammelt bij een lage snelheid.
En ik vind ook dat de velg behoorlijk snel slijt. Oke ik rij dan wel wat wedstrijdjes en heb de velgen nu al twee jaar. Maar toch Ceramisch moet volgens mij langer mee kunnen gaan. Toch??
mzzl
Gène
Ik ben namenlijk niet te vreden over Mavic velgen. Ik heb namenlijk een hele rare tik in m"n velg (x517). Er is iets bij de las naad losgekomen, en dat rammelt bij een lage snelheid.
En ik vind ook dat de velg behoorlijk snel slijt. Oke ik rij dan wel wat wedstrijdjes en heb de velgen nu al twee jaar. Maar toch Ceramisch moet volgens mij langer mee kunnen gaan. Toch??
mzzl
Gène
Velglint los gooien en de velg net zo lang rond dartelen tot het er uit is.
Dat een velg een platte kant heeft bij een lasnaad is vrijwel altijd het geval. Al moet ik zeggen dat mijn ervaringen met de klassieke Araya velgen erg goed was, wat rondheid betreft. Die hebben minder last van een "platte kant" rond om de lasnaad.
Opzich is het niet zo"n heel hinderlijk probleem, zolang je maar weet dat het er is en er dus rekening mee houd bij het opspannen (niet proberen het er uit te krijgen, want dat lukt je toch niet).
Dat een velg een platte kant heeft bij een lasnaad is vrijwel altijd het geval. Al moet ik zeggen dat mijn ervaringen met de klassieke Araya velgen erg goed was, wat rondheid betreft. Die hebben minder last van een "platte kant" rond om de lasnaad.
Opzich is het niet zo"n heel hinderlijk probleem, zolang je maar weet dat het er is en er dus rekening mee houd bij het opspannen (niet proberen het er uit te krijgen, want dat lukt je toch niet).
Gène schreef:
Ik zat persoonlijk al te denken aan een volledig DT wiel setje. Ik namenlijk ook ergens gelezen dat DT haar velgen binnenkort met een ceramische coating gaat leveren.
Nu bij www.laufradprofis.de te krijg.
(Ja, ik heb al zitten geilen)
(Nee, ik koop eerst een nieuw frame)