In de berggebieden gaan ze nu bijna elke flank bebouwen met skipistes, ze gaan daar bomen voor kappen, en leggen landschapontsierende skiliften aan. Er komen heel veel skihutten en er moeten steeds meer snelwegen komen om de skiërs er te laten komen. Het verkeer staat vaak vast, wat tot grote CO2 uitstoot leidt. Sommige skiërs laten afval achter, wat onder de sneeuw terechtkomt, wat dan blijft zitten, en in de zomer ligt het op de bodem. Vooral het ontbossen en aanleggen van skipistes, daar krijg ik een gruwelijke slappe van. Zodra de flanken vol zitten gaan ze door op nog hoger gelegen, en nog kwetsbaardere gebieden. Je begrijpt mijn boodschap: dit kan nooit goed zijn voor flora en fauna.
Waarom zeikt iedereen dan op mountainbikers, terwijl ze zelf ook zitten te skiën? Waarom gaan boswachters crash666 zitten naaien door zijn trails te slopen? (ja crash, je leest het goed, ik ben niet tegen jouw trails, ik ben alleen tegen het feit dat de boswachter ze ontdekt, afin, je had ze ook buiten het natuurgebied kunnen bouwen). Waarom mag iedereen altijd overal wandelen, wordt er nooit opgetreden tegen ruiters die zich buiten officiele ruiterpaden begeven, terwijl wij mountainbikers ons alleen op de officieel als bloso zijnde aangegeven paden mogen begeven, mogen er geen mooie mountainbikewedstrijden meer worden verreden in Rhenen, Lemelerveld, u.s.w., wordt het voor organisatoren steeds moeilijker om vergunningen te verkrijgen voor hun toertochten, en worden mountainbikers steeds gegeneraliseerd? Ik snap ut nie