Kan afdingen ?
Moderator:Beheerders
-
Voor de 6de keer, ik zeg niet dat je niet om korting kunt vragen. Ik wijs je alleen op het feit dat korting niet vanzelfsprekend is en dat wanneer je altijd om korting vraagt vanzelf een keer iets zal merken op service niveau en vriendelijkheid.
Re:Kan afdingen ?
brute_agrarier schreef:
Voor de 6de keer, ik zeg niet dat je niet om korting kunt vragen. Ik wijs je alleen op het feit dat korting niet vanzelfsprekend is en dat wanneer je altijd om korting vraagt vanzelf een keer iets zal merken op service niveau en vriendelijkheid.
waarom dat dan als wij een fiets verkopen maakt niet uit hoe (voor de volle mep of in de opruiming) de service is altijd gelijk. De mensen gaan heus niet denken van ik koop een fiets met 5 % korting nu krijg ik zeker geen gratis onderhouds beurten. Nee die mensen denk ik koop een nieuwe fiets een daar horen gewoon sercice beurten bij.
En daarbij je houd al die fietsen heus niet uit elkaar hoor. als iji 50 de zelfde fietsen verkoopt weet jij na 4 weken heus niet meer op welke jij korting gegeven hebt.
en denk je dat die verkooper er minder vriendelijk is als jij na 4 weken terug komt met kapot achterpad omdat jij zonodig 5% korting moest hebben ?
TmF ToM.
The General schreef:
1 APRIL
nog net op tijd met je flauwe opmerking
1 APRIL The General schreef:
1 APRIL
Jaja, nu weten we het wel! :-X
Ik zag dat hij het overal gedaan heeft dus meneer heeft een ban te pakken, gefeliciteerd...
Terrible_One schreef:
ja?
En u ook gefeliciteerd...
-
- Forumbeheerder
Afdingen bij Albert Hein....
Ow nu weet ik t weer: dit is een hollandse site.....
WEINIG HOLLANDS !
- @sph@ltdude
- Contacteer:
BF = Chief Wiggum schreef:
Inderdaad... in Belgie hebben ze geen Albert Heijn...

BF = Chief Wiggum schreef:
Touché.
Je had het niet beter kunnen verwoorden.
makkelijk praten als belg, terwijl je als je vet veel belasting betaalt, weinig dr voor terug krijgt en de supermarkten de consument ook nog eens uitbuiten sinds de euroBF = Chief Wiggum schreef:
(OK beetje overdreven)

Na het lezen van het eerste stukkie van Arno heb ik alles doorgelezen, maar geen reaktie meer hoe het Arno is vergaan als pingelaar
Arno????????

Arno????????
Okies,
laat weer eens wat van me horen, vond het een beetje te off-topic gaan hier..
Heb wat korting gekregen, bijna 5 procent, een goede inruilprijs voor m"n huidige bike en stellen vork in op gewicht, stuurpenlengte en hoek kan ik kiezen, gratis beurtjes etc.
Dus een faire deal, Rob Akkermans en ik waren both happy !
out, Arno
Heb wat korting gekregen, bijna 5 procent, een goede inruilprijs voor m"n huidige bike en stellen vork in op gewicht, stuurpenlengte en hoek kan ik kiezen, gratis beurtjes etc.
out, Arno
Ha,
Ga van het volgende uit;
Op een groot merk zit normaal gesproken een redelijke marge voor de LBS (zeg eens ongeveer 30%); vaak is dit wel afhankelijk van hoeveel fietsen je LBS van het betreffende merk verkoopt (vaak staffelkortingen). Daarnaast geven de echt grote merken meer korting en de kleinere merken vaak een stuk minder(!). Voor die 30% moet je LBS in ieder geval een bepaalde voorraad houden (die ook geld kost) en z"n pand betalen.
Daarnaast leveren veel fabrikanten hun fietsen "niet echt puik" af; afhankelijk van het merk soms gewoon echt slecht! (geen druppel vet in de lagers). Een goede LBS zal de fiets dus helemaal uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten; daarnaast krijg je altijd nog een 1e beurt. In het laatste stuk zit een groot deel van de kosten (manuren blijven duur).
Ga dus uit van ergens tussen de 5 en 10% korting (afhankelijk van merk en prijsklasse); seizoenseinde blijft natuurlijk het beste moment om een nieuwe fiets te kopen; bij hardtails zeker (er zijn vaak weinig veranderingen tov het vorige jaar); bij fully"d ff beter opletten.
Succes
Ga van het volgende uit;
Op een groot merk zit normaal gesproken een redelijke marge voor de LBS (zeg eens ongeveer 30%); vaak is dit wel afhankelijk van hoeveel fietsen je LBS van het betreffende merk verkoopt (vaak staffelkortingen). Daarnaast geven de echt grote merken meer korting en de kleinere merken vaak een stuk minder(!). Voor die 30% moet je LBS in ieder geval een bepaalde voorraad houden (die ook geld kost) en z"n pand betalen.
Daarnaast leveren veel fabrikanten hun fietsen "niet echt puik" af; afhankelijk van het merk soms gewoon echt slecht! (geen druppel vet in de lagers). Een goede LBS zal de fiets dus helemaal uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten; daarnaast krijg je altijd nog een 1e beurt. In het laatste stuk zit een groot deel van de kosten (manuren blijven duur).
Ga dus uit van ergens tussen de 5 en 10% korting (afhankelijk van merk en prijsklasse); seizoenseinde blijft natuurlijk het beste moment om een nieuwe fiets te kopen; bij hardtails zeker (er zijn vaak weinig veranderingen tov het vorige jaar); bij fully"d ff beter opletten.
Succes
Arno schreef:
Okies,
out, Arno
Nou ik vind 5% niet echt mega,heb net samen met een maat van me frames besteld van Viper.Die stonden dus voor 299 euri te koop,krijgen ze nu voor 249 inclusief balhoofd,en nog eens 10% via een klanten kaart,houd dus eigenlijk rond de 30% korting in......Ok we krijgen dan geen service beurten,maar goed als je enkel frames koopt is dat niet echt een probleem denk ik.
-
viper HT? de advies prijs van dat fietsje is 249, incl balhoofd. dus als het dat frame is dan is dat standaard..
;D
Oké, 5% is niet super, maar dat hoeft ook niet.
Snap dat LBS er ook van moet leven dus we hebben de prijs voordelig afgerond, that"s all.
Tuurlijk krijg je op een los frame meer korting, lijkt me logisch. Zit nix geen aftersales zoals servicebeurten, op meting zetten, vork instellen, andere stuurpen erop, bij. Minder kosten voor LBS dus meer korting !
Oké, 5% is niet super, maar dat hoeft ook niet.
Snap dat LBS er ook van moet leven dus we hebben de prijs voordelig afgerond, that"s all.
Tuurlijk krijg je op een los frame meer korting, lijkt me logisch. Zit nix geen aftersales zoals servicebeurten, op meting zetten, vork instellen, andere stuurpen erop, bij. Minder kosten voor LBS dus meer korting !
Zand er over schreef:
viper HT? de advies prijs van dat fietsje is 249, incl balhoofd. dus als het dat frame is dan is dat standaard..
Klopt maar daar vind je hem dus bijna nergens voor,hier inde buurt houden ze eigenlijk allemaal 299 aan,en zelfs bij b2b word de prijs afgebeeld als zou het een aanbieding zijn......Die advies prijs vind je eigenlijk alleen maar terug bij de importeur,normaal zal de lbs hem gewoon voor 299 verkopen als je er niet om vraagt,en dan scheelt het toch 75 euri en een balhoofdsetje ;D ;D